Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasitteko että Helsingin uudessa Oodi kirjastossa on sukupuolineutraalit WC:t? Miehet kusee ja paskoo samassa tilassa naisten kanssa, mit...

Vierailija
11.07.2019 |

Eikö tämä ole vähän pelottavaa?

Vai onko tämä mielestänne hyvä asia että kaikki ovat samoissa vessoissa?

Kommentit (430)

Vierailija
201/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täynnä miesvihaa!! Ketju on ilmiannettu.

Vierailija
202/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minakin haluan oman vessan en pidä miesten vessoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täynnä miesvihaa!! Ketju on ilmiannettu.

Koko ketju olisi jo asiallista poistaa. Tällainen uloste ei sovi keskustelupalstalle. ilmoitan itsekkin asiattomaksi. Kiitos.  

Vierailija
204/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se voi miestä ärsyttää, kun pytty on tukittu tamponeilla.

Vierailija
205/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unisex-vessoissa on helppo harrastaa seksuaalista ahdistelua.  Ihmettelen olenko ainoa joka on joutunut itsensäpaljastelijan uhriksi unisex-vessassa? Mies oli jättänyt oven auki ja oli kusevinaan ja katsoi kuka tulee. Kun näki että nainen niin imelästi hymyillen kääntyi heppinsä kanssa minua kohti. Lähdin pois. Tämä oli Helsingin keskustassa.

Jos itselläni olisi lapsia niin minua kyllä pelottaisi laskea heitä tällaiseen vessaan. Tiedän että vaikutan hysteeriseltä mutta olen vain niin paljon elämäni aikana kohdannut seksuaalista häirintää ja rasvaisia miehiä jo 4-vuotiaasta lähtien että minusta tämä ei vaan ole hyvä juttu. Eihän uimahalleissakaan ole unisex-pukuhuoneita ja -saunoja. 

Sen takia on ne ovet, joista varjona näkee, jos siellä kopissa on joku. Ei tartte silloin tempaista ovea auki[/quote

Minun ei tarvinnut avata ovea vaan mies oli jättänyt sen selälleen auki. Ei ollut vartijoita lähellä. Vessaan tuli juuri kun käännyin pois muita miehiä, heitä ei varmaan haitannut että yksi mies "pissii" ovi auki. Eipä ollut yhtään turvaa mistään. Tämä ei ollut oodi vaan amos rex jossa oli paljon ihmisiä. Miehellä oli sellainen ilme että teki sen tahallaan mutta en olisi voinut todistaa sitä. Joka tapauksessa näin enemmän kuin olisin halunnut, samoin jos vessaan olisi tullut mukanani vaikka alaikäisiä tyttöjä tai vaikkapa joku nuori nainen yksin. He eivät välttämättä uskalla edes lähteä tilanteesta pois.

Vierailija
206/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ahdistuu nyt ketjusta? Eikö tämä olekaan neutraaliasia kaikille, kun kaikki ei halua sukupuolineutraaleja vessoja LASIovilla?

Vierailija
207/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unisex-vessoissa on helppo harrastaa seksuaalista ahdistelua.  Ihmettelen olenko ainoa joka on joutunut itsensäpaljastelijan uhriksi unisex-vessassa? Mies oli jättänyt oven auki ja oli kusevinaan ja katsoi kuka tulee. Kun näki että nainen niin imelästi hymyillen kääntyi heppinsä kanssa minua kohti. Lähdin pois. Tämä oli Helsingin keskustassa.

Jos itselläni olisi lapsia niin minua kyllä pelottaisi laskea heitä tällaiseen vessaan. Tiedän että vaikutan hysteeriseltä mutta olen vain niin paljon elämäni aikana kohdannut seksuaalista häirintää ja rasvaisia miehiä jo 4-vuotiaasta lähtien että minusta tämä ei vaan ole hyvä juttu. Eihän uimahalleissakaan ole unisex-pukuhuoneita ja -saunoja. 

Sen takia on ne ovet, joista varjona näkee, jos siellä kopissa on joku. Ei tartte silloin tempaista ovea auki[/quote

Minun ei tarvinnut avata ovea vaan mies oli jättänyt sen selälleen auki. Ei ollut vartijoita lähellä. Vessaan tuli juuri kun käännyin pois muita miehiä, heitä ei varmaan haitannut että yksi mies "pissii" ovi auki. Eipä ollut yhtään turvaa mistään. Tämä ei ollut oodi vaan amos rex jossa oli paljon ihmisiä. Miehellä oli sellainen ilme että teki sen tahallaan mutta en olisi voinut todistaa sitä. Joka tapauksessa näin enemmän kuin olisin halunnut, samoin jos vessaan olisi tullut mukanani vaikka alaikäisiä tyttöjä tai vaikkapa joku nuori nainen yksin. He eivät välttämättä uskalla edes lähteä tilanteesta pois.

Mikään laki ei velvoita pitämään wc-kopin ovea suljettuna toimituksen aikana. Olen koko ikäni tähänkin mennessä kussut ja useimmiten paskonutkin ovi auki, olen isokokoinen roteva mies ja kopit ovat usein ahtaat. En todellakaan aio muuttaa tapojani jonkun unisex-perseilyn tai pöyristyvien mammojen vuoksi.

Vierailija
208/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö kuukupin muoto oven läpi kun sen plosauttaa toosasta ulos?

Vierailija
209/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä pelottaa? Mun mielestä on kätevää, että kaikki kusee samaan paikkaan. Ei ehdi muodostua jonoa. Mua vain ällöttää se, että vessoja ei siivota tarpeeksi usein eikä siellä ole käsipaperia.

Nyt kun kysyin niin heti tuli mieleen. Silloin kun minä olin lapsi, 80-luvulla, oli ihan normaalia että tietyt miehet tirkistelivät naisten koppeihin, olipa ne huusseja tai pukukoppeja tai saunoja, raoista tai oven yli tai ali ja sen jälkeen kun tuli ulos niin likistelivät ja puhuivat inhottavia. En usko että tuollaiset miehet ovat vaan yhtäkkiä lakanneet olemasta. Unisex-vessat on heille oiva paikka. Monessa paikassa ovissa on vieläpä rakokin josta näkee jos tirkistää.

Vierailija
210/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huomasin. Ja ärsytti. Lauteet oli märät.... Käyttäisin mieluummin naisten vessaa.

Vierailija
211/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään laki ei velvoita pitämään wc-kopin ovea suljettuna toimituksen aikana. Olen koko ikäni tähänkin mennessä kussut ja useimmiten paskonutkin ovi auki, olen isokokoinen roteva mies ja kopit ovat usein ahtaat. En todellakaan aio muuttaa tapojani jonkun unisex-perseilyn tai pöyristyvien mammojen vuoksi.

Sanoo alkoholisti äm mä....

Vierailija
212/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ahdistuu nyt ketjusta? Eikö tämä olekaan neutraaliasia kaikille, kun kaikki ei halua sukupuolineutraaleja vessoja LASIovilla?

99,99999999% ihmisistä käyttää unisexvessoja päivittäin ilman ongelmia. On ongelma että pari ongelmaista nillittäää asiasta jonka kaikki muut hyväksyvät. Onko seurakunnassa hihhuleita opastettu että tätä pitää vastustaa? Taitaa olla niin. 

Vierailija
213/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä pelottaa? Mun mielestä on kätevää, että kaikki kusee samaan paikkaan. Ei ehdi muodostua jonoa. Mua vain ällöttää se, että vessoja ei siivota tarpeeksi usein eikä siellä ole käsipaperia.

Nyt kun kysyin niin heti tuli mieleen. Silloin kun minä olin lapsi, 80-luvulla, oli ihan normaalia että tietyt miehet tirkistelivät naisten koppeihin, olipa ne huusseja tai pukukoppeja tai saunoja, raoista tai oven yli tai ali ja sen jälkeen kun tuli ulos niin likistelivät ja puhuivat inhottavia. En usko että tuollaiset miehet ovat vaan yhtäkkiä lakanneet olemasta. Unisex-vessat on heille oiva paikka. Monessa paikassa ovissa on vieläpä rakokin josta näkee jos tirkistää.

No tuo nyt oli sitä aikaa kun Anttilan postimyyntikuvastokin oli käypää eroottista materiaalia. Nykyään näkee mitä vain kysymällä Googlelta, ei maksa vaivaa tirkistellä jossain kirjaston vessassa.

Vierailija
214/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin ja en enää mene. Pelotti kun joku mies tuli renkuttaan ovea ja ääni käheänä kyseli "ooksä siellä? Ooksä siellä?". Juoksin ulos heti kun äijä oli lähteny.

Vierailija
215/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmos kerroksessa jossa äiti isä ja lapsia niin on inva vessa ja ainakin yx muu vessa. Kakkosessa on vessa ruskeilla ovilla samaten komosessa lähellä lehtiä ruskeella ovella.

Vierailija
216/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin ja en enää mene. Pelotti kun joku mies tuli renkuttaan ovea ja ääni käheänä kyseli "ooksä siellä? Ooksä siellä?". Juoksin ulos heti kun äijä oli lähteny.

Lapsellista. Loppuuko oikeat argumentit uskovaisilta? Miten käytte paskalla kotonanne? 

Vierailija
217/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ja normaali ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
218/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisille ja miehille pitää olla eri vessat? Olen aina ihmetellyt sitä. Siis jos ja kun vessassa on kuitenkin ne kopit. Parhaassa tapauksessa joissain paikoissa on kaksi yhden hengen vessaa, joista toinen on miehille ja toinen on täysin identtinen naisille, siinä vierekkäin. Naisten vessassa tosin on se hoitopöytä ja sitten mies raukat ei voi mitenkään vaihtaa vaippaa vauvalle kun eihän se ole sopivaa mennä naisten vessaan... Miesten vessassa on ehkä pisuaari mutta osaa kai miehet kotonakin käydä pöntöllä, miksi ei muualla?

Vierailija
219/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi edes kyse paikasta, jossa ei ole vaihtoehtoja, mutta kun on. Jotka eivät tykkää, voivat käyttää muita vessoja. Nyt he meuhkaavat, kun jotkut vessat ovat unisex-vessoja.

Vierailija
220/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on hyvä tarkoitus, mutta ei toimi käytännössä niin hyvin. Siihen on syynsä, että on olemassa miesten ja naisten vessoja.

Kertaatko mitkä ne syyt on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän