Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään ketä on neurolepti läökityksellä pystynyt elää seuraavanlaista elämää...?

Vierailija
11.07.2019 |

Tunne rikasta, hyvä unen määrä(ei liikaa yli 8h unia), hyviä liikunnallisia suorituksia. Elikkä nämä kaikki neuroleptien lääkityksellä?

Pidän itse tätä miltein mahdottomuutena, onko neurolepti lääkityksessä olevia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Olanzapinea noin vuoden. Oon lihonut yli 20 kg ja kaikki seksihalut ja tunto pois alapäästä. Suu rutikuiva öisin. Onneksi olen kevään aikana pystynyt vähentämään astettain ja nyt menee vain puolikas 2.5mg. Pahinta näissä on juuri lopetus ja vieroituoireet, Herään öisin hikisenä välillä. Mutta aika hyvin mennyt lääkkeen purkaminen mulla tähän asti.

Vierailija
2/14 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte tuhota uniresrptorinne niin siitä vaan käyttäkä niitå nimimerkillä kolme vuotta käyttänyt. Arvatkee nukunko enää. Ikinä ilman niitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurolepteilla ei elä mitään elämää. Aivot voi kyllä kuntouttaa ja oppia nukkumaan normaalistikin mutta vierottautuminen ja tuhojen korjaaminen vie aivoilta parikin vuotta lopetuksesta.

Vierailija
4/14 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurolepteistä vierottautuminen? Täh koukuttaako ne muka

Vierailija
5/14 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan oireista ja potilaan voinnista.

Neuroleptejä kannattaa käyttää mikäli potilaan oireet sen vaativat. Koska potilaan elämän laatu kohenee ja hän voi paremmin.

Toki lääkeannosta voidaan pienentää ja suurentaa oireiden mukaan.

Psykoosit jättävät aivoihin jäljet. Joten mitä nopeammin aloittaa lääkityksen niin sen parempi. Terapia ja muu itsensä hoitaminen kannattaa myös aloittaa kun kunto kohenee. Lääkitys voidaan joissakin tapauksissa purkaa. Voi olla, että sellainen joka tunnistaa sairautensa niin hänellä on suurempi mahdollisuus paranemiseen. Koska on juuri alkuvaiheessa osannut toimia oikein sairauden tuntonsa vuoksi.

Vierailija
6/14 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niiden kanssa voi varsinaisesti harrastaa urheilua?

Vierailija
7/14 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa miten helposti psykiatrit on määräämässä neuroleptejä, helppoahan se on kun ei tarvitse itse kärsiä mahdollisista haittavaikutuksista. Kuka sitten on vastuussa jos potilaalle tulee pysyviä vaurioita?

Vierailija
8/14 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua oksettaa miten helposti psykiatrit on määräämässä neuroleptejä, helppoahan se on kun ei tarvitse itse kärsiä mahdollisista haittavaikutuksista. Kuka sitten on vastuussa jos potilaalle tulee pysyviä vaurioita?

Psykoosikin vaurioittaa.

Vierailija
9/14 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin, ne on kaukana tavallisesta lääkäristä, ihan niinku työterveyslääkäritkin.

Vierailija
10/14 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen masennus oli nuorena, oon syönyt 16v samaa neuroleptiä joka ikinen päivä. Olen mm juossut maratonin ja saanut kolme lasta tänä aikana. Ihan hyvin voi elää monipuolista elämää.

Vierailija
11/14 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosikin vaurioittaa.

Ootko psykiatri tai neurologi pätevyydeltäsi, että voit sanoa noin. Vai ootko lähihoitaja, joka toistaa aivottomasti samaa fraasia tietämättä edes mistä puhuu ja perusteita asiasta.

Vierailija
12/14 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/14 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi?

Vierailija
14/14 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi?

Koska tietyillä lääkkeillä muuttuu väsyneeksi zombiksi ja masentuu. Ei vaan jaksa liikkua. Ei tunne normaaleja tunteita. Ne lääkkeet lamaa keskushermostoa, liiku siinä sitten. Ne on kehitelty leikkausten nukutuslääkkeistä. Kovaa kamaa.