Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Punkit ovat valloittaneet nyt jo koko pääkaupungin

Vierailija
11.07.2019 |

Muistakaa tehdä perheellenne kattava punkkitarkastus vähintään kaksi kertaa päivässä ja aina kun tulette ulkoa. Osa punkeista on niin pieniä, että niitä ei erota silmällä joten kannattaa käyttää apuna kirkasta kohdevaloa ja tehokasta suurennuslasia.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kysyin lääkäriltä mahdollisesta borrelioosi-tartunnasta, hän totesi minulle, että ellen ole viettänyt pidempää aikaa Turun saaristossa ei minulla voi olla borrelioosia

Joo, minäs vuonna tämä tapahtui? Kymmenen vuotta sitten?

Punkit ja borrelioosi eivät ole enää vain rannikon ongelma. 

Väitätkö, että lääkäri on väärässä?

Vierailija
62/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille purjehtijoille tämä on ollut arkipäivää jo 10 vuotta. Yhtenä kesänä otin punkkirokotteen, mutten jaksanut hakea siihen sitä vahvennetta. Sitten se kai olisi kestänyt pitkään ..

Sinccis

Rokote on olemassa!

Ei kiinnosta rikkaiden ongelmat.

Enkö minäkin vuoda verta samanlailla kuin tekin.

Sinccis

Teidän purjevenerahoilla voisi hoita monta verenvuotoa. Ehkä hyvä että joskus osuu omaankin nilkkaan jotain mitä ei voi hoitaa rahalla

Vierailija
64/66 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lapsena oleskellut joka kesä alueella jossa oli paljon punkkeja. Aikuisena olen kulkenut luonnossa kesäisin koko ajan. Olen myös vieraillut Ahvenanmaalla muutama vuosi sitten kesällä. Olen asunut yli 20 vuotta lähellä linkin artikelissa mainittua punkkirikasta Kumpulan ulkolualuetta ja liikkunut siellä usein päivittäin.

Vielä en ole koskaan edes nähnyt punkkia enkä saanut punkin puremaa (koputan maalaamatonta puuta).

Onkohan joillakin ihmisillä geeniperimä tai ominaishaju, joka viehättää punkkeja ja toisilla ei?

Ilmeisesti näin. Kyllä punkki myyrän tunistaa.

No ei todellakaan. Sinun tulee liikkua vain peuran tai jonkun jyrsijän reitillä, kun punkki on väijymässä samalla riistapolulla, sillä sen punkin saa jos haluaa.  

En tiennytkään, että Peurat liikkuvat nykyään myös Helsingin keskustassa.

Kekuspuistossa näkee usein. Luonnossa liikkuessa syytä varoa oleilemasta eläinten makuupaikoilla, ne erottaa maastossa lakoontuneesta heinikosta. 

Vierailija
65/66 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seuru muuttumassa elinkelvottmaksi monella tavalla

Vierailija
66/66 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, punkkeja oli joskus 70-80 luvulla jopa päivisin keskellä kaupunkia.

Nykyään ei.