Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Punkit ovat valloittaneet nyt jo koko pääkaupungin

Vierailija
11.07.2019 |

Muistakaa tehdä perheellenne kattava punkkitarkastus vähintään kaksi kertaa päivässä ja aina kun tulette ulkoa. Osa punkeista on niin pieniä, että niitä ei erota silmällä joten kannattaa käyttää apuna kirkasta kohdevaloa ja tehokasta suurennuslasia.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkialueilla asuvat punkit kantavat erityisen runsaasti Borrelia-bakteereita. Tämän takia  punkkitarkastuksiin kannattaa suhtautua vakavasti etenkin suurissa kaupungeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä kun kaupungistuminen johtaa kaikkien paskiaisten kerääntymiseen yhteen paikkaan. Saa olla luonnossa rauhassa :)

Vierailija
4/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyin lääkäriltä mahdollisesta borrelioosi-tartunnasta, hän totesi minulle, että ellen ole viettänyt pidempää aikaa Turun saaristossa ei minulla voi olla borrelioosia

Vierailija
5/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä pidä kävellä heinikossa tai jossain puskassa, jotta ne voi tarttua? Jos istuu lyhyellä ruohikolla, niin ei kai ne siinä viihdy..

Vierailija
6/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin borrelioosiin...punkin sain nahkaani lähellä Helsingin keskustaa.

Vierailija
7/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille purjehtijoille tämä on ollut arkipäivää jo 10 vuotta. Yhtenä kesänä otin punkkirokotteen, mutten jaksanut hakea siihen sitä vahvennetta. Sitten se kai olisi kestänyt pitkään ..

Sinccis

Rokote on olemassa!

Vierailija
8/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä pidä kävellä heinikossa tai jossain puskassa, jotta ne voi tarttua? Jos istuu lyhyellä ruohikolla, niin ei kai ne siinä viihdy..

Minä olen löytänyt tänä kesänä kaksi punkkia sisältä asunnostani. Minulla ei ole koiraa ja asun suuressa kaupungissa. Niin eikä minulla ole kotona nurmikkoa tai puskia.

Vierailija
9/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille purjehtijoille tämä on ollut arkipäivää jo 10 vuotta. Yhtenä kesänä otin punkkirokotteen, mutten jaksanut hakea siihen sitä vahvennetta. Sitten se kai olisi kestänyt pitkään ..

Sinccis

Rokote on olemassa!

Ei kiinnosta rikkaiden ongelmat.

Vierailija
10/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä kun kaupungistuminen johtaa kaikkien paskiaisten kerääntymiseen yhteen paikkaan. Saa olla luonnossa rauhassa :)

No kyllä niitä paskiaisia löytyy valitettavasti myös sieltä luonnosta.

Vierailija
11/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Rokote on olemassa!

Ymmärtääkseni borrelioosiin ei ole rokotetta

Vierailija
12/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Rokote on olemassa!

Ei kiinnosta rikkaiden ongelmat.

Enkö minäkin vuoda verta samanlailla kuin tekin.

Sinccis

Vierailija
13/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastuin borrelioosiin...punkin sain nahkaani lähellä Helsingin keskustaa.

Paranee antibiooteilla, ei ole tavallista infektiota kummoisempi. 

Vierailija
14/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tänä hätävarjelun liioittelua, mutta jos mökillä lapset menee pihan ulkopuolelle punkkiriskiseen heinikkoon kulkemaan, niin sääntönä on, että laitetaan saappaat ja kurahousut (keltaiset, josta näkyy hyvin, jos on punkkeja).

Vierailija
15/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antibioottia ei kirjoiteta ellei sitä borrelioosia todeta selkäydinnäytteestä

Vierailija
16/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tänä hätävarjelun liioittelua, mutta jos mökillä lapset menee pihan ulkopuolelle punkkiriskiseen heinikkoon kulkemaan, niin sääntönä on, että laitetaan saappaat ja kurahousut (keltaiset, josta näkyy hyvin, jos on punkkeja).

Miksi vain siellä mökillä? Borrelioosia kantavat punkit kun elävät nykyään juurikin kaupungeissa.

Vierailija
17/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaupungeissa täristä muutenkin krapuloissa vähän väliä niin tuskin siinä borrelioita niin huomaa.

Vierailija
18/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain antibioottikuurin (päivystyksessä), punkin pureman ympärillä oli mahtava monenkirjava rengas ja purruksi tulleella lähes 40 ° kuumetta. Mitään labroja ei tarvittu.

Tämä siis lähellä Helsingin keskustaa 

Vierailija
19/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pienestä raosta punkit pääsee kulkemaan? Riittääkö se kurahousujen lahkeen saapasta vasten kiristyvä kuminauha blokkaamaan ne?

Vierailija
20/66 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein höpiset, borrelioositartunta selviää ihan tavallisesta laboratorioverinäytteestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi