Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Air fryer -kokemuksia? Tuleeko läheskään uppopaistetun veroista?

Vierailija
10.07.2019 |

Epäilyttää öljyn kanssa läträämisen vaiva normaalissa rasvakeittimessä.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rapeita ja hyviä tuli bataattiranskiksista, suihkutin kyllä hieman öljyä pintaan. En tykkä niistä tavallisista rasvaa tihkuvista ranuista. Uunipellillä ritilän päällä tulisi varmaan myös yhtä hyviä, mutta kun tekee vain yhdeksi ateriaksi, niin hyvin riittää tuo airfryer. Sillä paistetaan myös kalaa ja broileria.

Vierailija
22/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 hengen talouteen ihan hyvä laite. Harmittaisi isoa uunia lämmittää vaikka yhden tai kahden kanafileen paistamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo paljon nopeampi kuin tavallinen uuni, kanan rintafileet valmistuvat 20 minuutissa ja niistä tulee tosi hyviä.

Halpismalli ja ihan tyytyväinen olen.

Vierailija
24/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut actifry pölynkerääjänä viisi vuotta. Se on siis periaatteessa sama kuin nämä nyt mainostetut. Erona se, että laitteen pohjassa on propellit, jotka sekoittavat ruokaa kypsennyksen aikana. Käytännössä hajotti ranskikset ennen kuin ehtivät kypsyä ja sipulirenkaista irtosi kuorutteet. Sipsejä koitin tehdä ja niistä tuli ihan ok, kun otti propellin pois ja käänteli käsin vähän väliä. Tuo laite on hidas, ranskiksissa menee puoli tuntia ja annos riittää just ja just kahdelle, korin tilavuus 1,2 litraa. Mieluummin ranut uunissa.

Vierailija
25/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espressokone, vedenkeitin, mikroaaltouuni, leivänpaahdin, tehosekoitin, yleiskone, monitoimisilppuri, metri pöytäpintaa ei riitä näille.

Vierailija
26/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemuksia, mutta ei ole tilaa moiselle pöntölle. Keittiötasoilla on jo mikro, leipälaatikko, kahvinkeitin, vedenkeitin ja leivänpaahdin. Jos olisi rajattoman suuri kyökki ja lompakko niin mikä ettei?

Vierailija
27/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittapuoli on tosiaan se, että se vie paljon pöytätilaa.

Vierailija
28/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jonkun mainitsema ritilä on halpa ja hyvä hankinta uunissa paistamiseen. Tulee paljon rapeampia esim. kanankoivista, kokonaisesta broilerista, ranskanperunoista  jne, kun ne eivät ui siinä irronneessa liemessä, eikä tarvitse käännellä kesken paistamisen. Kun laittaa pellille leivinpaperin ja ritilän sen päälle, niin on helppo puhdistaakin. Ostin joskus Ikeasta, taisi maksaa jotain 7 euroa.

Vierailija
29/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air fryer on mainio! Käytän lähes päivittäin 1-2 hengen ruokien valmistukseen. Esimerkiksi etätyöläisen lounas valmistuu tosi kätevästi. Uunia ei ole air fryerin hankkimisen jälkeen tullut montaa kertaa käynnistettyä, poikkeuksena esim. laatikkoruoat.

Kun mukaan laittaa pienen määrän öljyä (aina sekään ei ole pakollista), aif fryerilla saa aikaan tosi kivan paistopinnan. Esim. tofukuutiot, lihapullat, falafelit, ranskanperunat, juureslohkot, rapea lehtikaali, kananugetit, juuresröstit, jauhelihapihvit, pakastetut herneenpalot/pitkät pavut, kukkakaalit, halloumikuutiot, pakastepasteijat yms.

Jos ruokaa pitäisi valmistaa koko perheelle, ongelmaksi tulee kapasiteetti. Kuuman ilman pitää mahtua kiertämään kunnolla, koppaa ei todellakaan voi lastata täyteen. Pienessä taloudessa säästyy aikaa ja sähköä kun ei tarvitse lämmittää koko uunia ja odottaa kuumenemista.

Kannattaa valita riittävän tehokas malli, mutta ei ole pakko olla Philips tms. merkkituote. Valmiilla ohjelmilla ei ole hirveästi käyttöä kun kypsennysaikaa joutuu kuitenkin säätämään. Paras aika löytyy kokeilemalla.

Vierailija
30/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoa tulee, ja vehkeet hajoaa heti takuun mentyä umpeen ..

Vierailija
31/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo paljon nopeampi kuin tavallinen uuni, kanan rintafileet valmistuvat 20 minuutissa ja niistä tulee tosi hyviä.

Kuinka hidas uuni sulla on jos sen kanssa menee paljonkin yli 20 minuuttia rintafileiden kypsentämiseen?

Vierailija
32/102 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hidas uuni sulla on jos sen kanssa menee paljonkin yli 20 minuuttia rintafileiden kypsentämiseen?

Ihan normiuuni, mutta rintafilepaketin valmistusohje oli, että tunti 200 asteisessa uunissa. 

Vierailija
33/102 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäähän sen jo lapsikin, että broileria/kanaa ei kannata mediumina syödä!

Vierailija
34/102 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanafileet tarttui kyllä niin tiukasti kiinni että mielenkiinto meni saman tien. Mikä tuohon auttaa. Oli valmis maustettu.

Vierailija
35/102 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ainakaan uunissa näitä valmista, vai mediumia syöt?

Vierailija
36/102 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti uunissa, kuka paistaa uunissa, paitsi puolikomppanialle? 20 min. Air-Fryerissa?

Broilerin rintafile valmistuu paistinpannussa nopeammin! Ja rasvan määrä riippuu paistajasta/pannusta. Rasvan voi myös imeyttää talouspaperiin paistamisen jälkeen.

Vahva arvaukseni on, että Air-fryereitä on kohta pilvin pimein Torissa ja kirpputoreilla myynnissä. Käy kuten leipäkoneen.

Joku on siihen tyytyväinen, hyvä niin, ei ollut turha ostos/joululahjatoive, mutta usein vanhat konstit ovat parempia kuin pussillinen uusia!

Vierailija
37/102 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, uppopaistettua ruokaa en ole kotona tehnyt koskaan, mutta me hommattiin airfryer pari kuukautta sitten ja siitä on tullut ihan korvaamaton. Meillä on kaksi teiniä, jotka tekee jatkuvasti jotain pientä naposteltavaa (nugetit, lihapullat, poppikset, ranskalaiset, hampurilaiset jne.) ja ne tulee tolla fryerillä paljon nopeammin ja tulee todella rapeiksi, paljon paremmiksi kuin tavallisessa kiertoilmauunissa =O

Itse olen kokeillut siinä tehdä kanafileitä ja niistä tuli taivaallisia! Mä en luovu tosta laitteesta enää ikinä!

Niin ja meillä on siis tämä, eikä vie edes paljon tilaa:

https://www.tokmanni.fi/ilmafriteerauskeitin-philips-airfryer-hd9216-80…

Vierailija
38/102 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryeri ei tosiaankaan ole mikään kiertoilmauuni (jota edes ei kaikilla ole). Ei ainakaan oma laitteeni (philin xxl).

Miinukset alkuun:

Siivottava aina käytön jälkeen. Muuten menee nopeasti pilalle seuraava ruoka.

Vie tilaa. Itse käytän lähes päivittäin joten tila tehty eikä haittaa elämää.

Äänekäs verrattuna uuniin.

Tässä ne olikin

Plussat: Pesen mieluummin tämän kuin rasvaiset seinät pekonin paistamisen jälkeen. Eli rasvaisten ruokien paistaminen loppui täysin.

Ruoka ei mene kuivaksi ja ei täydy vahdata vieressä. Kanafileet ovat älyttömän meheviä verrattuna paistinpannuun. Ja uunilohikin taitaa jäädä historiaan. Pekonin mainitsi, mutta en kuinka hyvää on. Parhaat tähän mennessä syömäni.

Ranskalaiset eivät olleet erikoisia, kun tekee itse. Pakasteranuista toki tuli jo huomattavasti paremmat kiertoilma-uuniin verrattuna.

Kuumana puheenaiheena aina "keitetyt" munat: itse pidän kun ei tarvitse veden kanssa lotrata ja mielestäni säästää aikaa. Aina saa sellaiset kuin haluaa. Näiden kanssa toki en pese laitetta.

Siinä noita plussia jotka omassa vaakakupissani painaa enemmän. Vahva suositus.

Vierailija
39/102 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ostaa tuollaisen pakastewokkivihannesten ja parsakaalin lämmittämiseen.

Vierailija
40/102 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air Fryer syttyi tuleen ja poltti talon. Vakuutuskaan ei korvaa, koska itse hankittu laite :(