Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuiset 2020

09.07.2019 |

Joko löytyy maaliskuulle varovasti vauvaa odottavia?
Plussasin itse pari päivää sitten ja maaliskuulle sattuisi laskettu aika. Jännittynein fiiliksin mennään :)

Kommentit (33)

21/33 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babywish kirjoitti:

Kiva että on muitakin vertaistuen tarvitsijoita! Mä voin perustaa sen ryhmän salaisena. Laittakaa vaikka halukkaat mulle viestillä teidän profiilit niin lisäilen teitä sinne. :)

Miten? 😂

22/33 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin kiinnostunut faceryhmästä, enkä itekään tajunnut että miten yv. laitetaan. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/33 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebeneve kirjoitti:

Babywish kirjoitti:

Kiva että on muitakin vertaistuen tarvitsijoita! Mä voin perustaa sen ryhmän salaisena. Laittakaa vaikka halukkaat mulle viestillä teidän profiilit niin lisäilen teitä sinne. :)

Miten? 😂

Hups en tiennyt että täällä ei pysty laittamaan viestejä.😂 Tein sähköpostin maaliskuiset2020@gmail.com johon voi laittaa profiilinsa niin lisäilen kaveriksi ja sitä kautta ryhmään. :)

24/33 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmu kirjoitti:

Täällä laskettu aika olisi 1.3! Reilu 2viikkoa sitten tein positiivisen testin kun menkkoja ei näkynyt, tuli yllätyksenä! Esikoinen vasta 8kk, eli rankkaa tulee olemaan maaliskuussa kahden pienen kanssa.

Tosin suurimpana huolenaiheenani on ettei minkäänlaisia raskausoireita ole (nyt rv 7+2). Pelkään ettei kaikki ole hyvin, ja pohdin tässä jos kävisin varhaisultrassa varmuudeksi. Esikoisesta alkoi rintojen kipuilu ja oksentelu sekä 24/7 kestävä pahoinvointi jo rv 6 joten tämä oireettomuus epäilyttää.

Yksityisellä varhaisultrassa käyty. Löytyi vain tyhjä raskauspussi, ei sikiökaikua. Joko tuulimunaraskaus tai sitten raskausviikot vastaisivat rv 5+2 (ollessani 7+2) ja ei siksi vielä näy. Nyt odotellaan soittoa sairaalasta jatkotutkimuksiin. Vähän luovuttanut olo jo, kun ei mitään oireita ole (paitsi positiivinen rtesti) :(

25/33 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtui ehkäisy lennosta pillereistä kondomiin tuon e-pillereiden saatavuusongelman takia. Olen ollut vaihdon jälkeen väsynyt ja supernälkäinen. Lisäksi rinnat on hellät, ja tietyt hajut tuntuu tosi voimakkaille. Menkat eivät ole alkaneet, vaikka vaihdosta on jo 5 viikkoa ja oikeastaan koko tämän viikon on alamahaa pistellyt aika samalla tavalla kuin menkkojen aikaan. Tein sitten tänään raskaustestin ja positiivista näyttää.

Meillä ei ole lapsia, eikä ole ihan vielä ollut suunnitelmissakaan. Kuitenkin keskusteltiin tänään asiasta ja päätettiin jättää tämä nyt korkeampien voimien päätettäväksi. Ymmärtääkseni on vielä erittäin todennäköistä, että raskaus menee kesken. Mutta jos ei mene, niin sekin nyt sitten hyväksytään. Olisin halunnut saada opiskeluni päätökseen, enne lapsen hankintaa, mutta miehellä vakituinen työ, joten eiköhän tässä pärjätä.

En aio kyllä kertoa tästä kenellekään vielä vähään aikaan. Ihan jo sen keskenmenoriskinkin takia. Muutenkin ajattelin jatkaa elämää toistaiseksi ihan normaaliin tapaan. THL:n sivuilta laukaisin listan kielletyistä ruoka-aineista, niin toki mä nyt sushit ja inkiväärit voin jättää pois ruokavaliosta, mutta noin muuten yritän olla ihan normaalisti.

Jokin vertaistuki olisi silti mukavaa, siksi tämän foorumin etsinkin. En ole ollenkaan mikään mammaihminen ja tällaisilla mammapalstoilla ei ole tullut aikaa vietettyä lainkaan. Mutta täällä lienee paljon ihmisiä, joilla on kokemusta lapsista ja raskaudesta, joten kaikki neuvot on oikein tervetulleita. Milloin on esim otettava yhteyttä neuvolaan (tai mihin lie raskausterveydenhuoltoon)? Ajattelin, että odotan vielä pari viikkoa ja teen sitten uuden testin. Jos näyttää edelleen plussaa, niin sitten soittelen. Nyt vielä taitaa olla liian aikaista? En edes tiedä milloin laskettuaika mulle olisi, mutta perus bilsalla ja matikalla päättelin, että kesäkuun puolesta välistä 9 kk osuu maaliskuulle, niin ehkäpä tämä on oikea keskustelu kirjoittaa asiasta.

26/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Käyttäjä 90000, itse menen aikalailla samalla mentaliteetilla tämän raskauden kanssa. 

Mulla pyörähti käyntiin viikko 7 entistä pahemmalla pahoinvoinnilla,  hyvä kun sain kammettua itseni töihin- lisäksi totesin että mulla on tasan yksi pari housuja mitkä mahtuvat enää jalkaan tän turvotuksen takia ja niistäkin pakko pitää nappia auki. En tajua kuinka joku voi nauttia tästä olotilasta :D Totesin miehellekkin että jos tämä menee kesken mä en IKINÄ lähde tähän vapaaehtoisesti uudelleen. 

Että näin positiivisella fiiliksellä tänään :D terve!

27/33 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa pahoinvointia liikkeellä... Onko kellään mitään vinkkejä miten sais pidettyä "maltillisena" ettei esim aamulla olis niin paljoa pahoinvointia?

28/33 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Liityn joukkoon 🙂 Rv 4+5 täällä menossa ja la 28.3. Mulla kans ikää vähän enemmän, eli 36, mies vähän nuorempi. Kolmas lapsi tämä jos kaikki sujuu hyvin, miehelle ensimmäinen. Edellisestä liitosta mun tytöt syntyneet -09 ja -11. Mulla aina ollu pco tyyppiset munasarjat joten raskaaksi tuleminen ollu hankalaa, esikoista ehdittiin toivoa aikanaan 2,5v vuotta. Tämänkin raskauden alkaminen vei 2 vuotta, mies olikin jo jotenkin unohtanut ajatella että raskauden ”riski” on koko ajan olemassa ja oli vähän shokissa kun paukautin että nyt se vauva kuules tulee. Muutaman päivän on nyt ehtinyt totutella ajatukseen ja onhan tää sille valtava muutos kun saa oman.

Mielelläni minäkin fb ryhmään tulisin mukaan jos sellaisen olette perustaneet. Ihan nimi tuonne sähköpostiin vai kuinka?

29/33 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös plussattu, rv 5 menossa ja la 31.3.2020. Varhaisultran varasin parin viikon päähän, onko täällä muita sen varanneet?

Ikää minullakin hieman enemmän, syyskuussa 35. Tämä on toinen lapsi, jos kaikki menee hyvin. Poika 4/2017.

Haluan myös mukaan fb-ryhmään 😊

30/33 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehty plussa reilu viikko sitten! Kolmas lapsi, 2011 ja 2014 syntyneet entuudestaan.

Tämä oli tälläinen pieni ylläri. Ei mikään suunniteltu juttu mutta ihana ylläri! Maaliskuun lopulla vissiin laskettu.

Jostain syystä pelottaa ihan kamalasti, keskenmeno, kohdunulkoinen raskaus, tuulimunaraskaus, kaikki mahdollinen.. en tiedä miksi. Jotenkin koko asia tuntuu vaan nii uskomattomalta että en voi oikein uskoa että kaikki menis hyvin.

Oli pakko varata yksityiselle ultra-aika parin viikon päähän. Jos siellä kaikki hyvin, uskallan ehkä liittyä tuohon face-ryhmään, laitan sitten viestiä.

Jotain oireilua on ollut, pientä etovaa tunnetta silloin tällöin, osa saattaa tosin johtua tästä helteestäkin, väsymystä, rinnat hieman arat. Niin ja pientä nippailua alavatsassa. Mulla ei kyllä aikaisemmissakaan raskauksissa oo ollu mitään hirveen pahoja oireita, en oo kummassakaan oksentanut kertaakaan, tai kuopuksen kanssa oksensin kerran kun jännitin ultraan menoa niin paljon 😄

31/33 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, laitoin sposti faceryhmästä, vertaistuki olisi tarpeen!

Täällä odotetaan toista lasta syntyväksi maaliskuussa, laskettu aika 8.3. :)

32/33 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös salaiseen maaliskuisten faceryhmään kiinnostunut 😊 Kolmatta meille odotellaan, usean km jälkeen 🙄

33/33 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai aamuna olis varhaisultra ja pelottaa/jännittää ihan kamalasti!! 😬 Joudun vielä menemään yksin kun ei saada kuopusta mihinkään siks aikaa, mies vielä lomalla eikä kuopus näin ollen ole vielä päiväkoti alkanut, enkä tiedä mikä syy keksittäis isovanhemmille että saatais poika sinne hoitoon.. kun en vielä halua kertoa heille! Eniten kuitenkin mietityttää se että kun aika on heti aamusta ja sen jälkeen pitäis suoraan mennä töihin että jos sieltä tuleekin ikäviä uutisia niin mitäs sitten?!