Kaverivälien katkaisu
Mikä olisi syy jonka vuoksi katkaisisit välittömästi ystävääsi välit vaikka ystävyytenne ollut aiemmin vakaa ja hyvällä pohjalla? Katkaisin välit lapsuudenystävään välittömästi kun kertoi hyväksikäyttäneensä sammunutta varattua miestä tullakseen vauvakuumeessa raskaaksi
Kommentit (46)
Katkaisin välit kaveriin joka arvosteli lasteni ulkonäköä
Vierailija kirjoitti:
Katkaisin välit kun kaveri sai lapsen. Tyttöjenillat ohi ja elämäntilanteet eri
En ymmärrä miksi pitää jotenkin dramaattisesti "katkaista välit". Tuossa tilanteessa vaan ei ehkä tavata toisia niin usein kuin ennen ja ystävyys ehkä hiipuu muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitää jotenkin dramaattisesti "katkaista välit". Tuossa tilanteessa vaan ei ehkä tavata toisia niin usein kuin ennen ja ystävyys ehkä hiipuu muutenkin.
Samainen kaveri pyysi minua lapsen kummiksi mutta kieltäydyin. Sain silti kutsun kasteeseen mutta sanoin että parempi ettei nähdä kun olisi liian outoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samainen kaveri pyysi minua lapsen kummiksi mutta kieltäydyin. Sain silti kutsun kasteeseen mutta sanoin että parempi ettei nähdä kun olisi liian outoa
Lapsi sai varmasti sinua paremman kummin tilalle
Kaveruus katkesi kun miespuolinen kamu ykskaks osoitti olevan kiinnostunut ja yllättäen pussasi minkä torjuin. Hän tiesi että tapailen toista miestä enkä kokenut tunteita tätä kaveria kohtaan muutoin kuin ystävänä. Hän ei halunnut jatkaa kaveruutta kun en vastannut iskemiseensä toivomallaan tavalla
Vierailija kirjoitti:
Ghostasin aikanaan kaverin ilkeiden juorujen takia joiden mukaan hän olisi umpihullu. En koskaan kysynyt asianosaiselta juorujen todenpitävyyttä mutta ruuhkavuosissa en jaksa haaskata vapaa-aikaa kehnompiin ihmissuhteisiin
Ohhoh mikä veto. Kivat sille ghostatulle jos ei mikään "umpihullu" olekaan. Mitä tuollainen edes tarkoittaa? Jonkun ylisuorittajan mielestä joku joka on kokenut burn outin on mielenvikainen. Kannattaisi keskustella itse juorun kohteen kanssa. Itse aina ensimmäisenä alan karsastamaan sitä pahan puhujaa/juoruajaa, koska voit olla varma, että jos sille muista juoruaminen on mukavaa niin tekee samaa sinusta sinun selkäsi takana.
Pitkäaikainen ystävä tapasi kanssani toisen pitkäaikaisen ystäväni. Meillä oli ihan mukavaa. Tuon jälkeen en ole tästä kaveristani kuitenkaan kuullut enää samaan malliin. Hän alkoi käyttäytyä jotenkin oudosti, töksähteleviä lyhyitä viestejä ja tavatessa oli kaukaisen tai etäisen oloinen. En ymmärrä mitä tapahtui, ja liittyykö edes tuohon että ystävä näki muita läheisiäni. Mutta mielessä kävi että voisiko hän olla pettynyt että mulla on muitakin kavereita. En yleensä puhu heistä kauheasti mutta ei sen pitäisi olla yllätys. Kaiketi. Tämä joka muuttui oudoksi välillä vähän tökerösti laittoi oman toisen ystävänsä, jota pitää ilmeisesti bestiksenä, minun edelle. Jos oltiin sovittu jotain hän saattoi perua kun näkikin tätä toista. Tai jotenkin puheissa korosti että toinen on tärkeämpi. No niin varmasti onkin, ehkei korostanut tahallaan. Mutta jotenkin outo kuvio, en ihan saa kiinni mitä tapahtui. Ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostasin aikanaan kaverin ilkeiden juorujen takia joiden mukaan hän olisi umpihullu. En koskaan kysynyt asianosaiselta juorujen todenpitävyyttä mutta ruuhkavuosissa en jaksa haaskata vapaa-aikaa kehnompiin ihmissuhteisiin
Ohhoh mikä veto. Kivat sille ghostatulle jos ei mikään "umpihullu" olekaan. Mitä tuollainen edes tarkoittaa? Jonkun ylisuorittajan mielestä joku joka on kokenut burn outin on mielenvikainen. Kannattaisi keskustella itse juorun kohteen kanssa. Itse aina ensimmäisenä alan karsastamaan sitä pahan puhujaa/juoruajaa, koska voit olla varma, että jos sille muista juoruaminen on mukavaa niin tekee samaa sinusta sinun selkäsi takana.
Useampi kaveripiirissä jakoi samoja juoruja niin joukkoghostattiin
Just juu! Jollain miehellä näkyy olevan paha naisangsti päällä. Raiskaajanaisia liikkeellä pilvin pimein, eh.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikainen ystävä tapasi kanssani toisen pitkäaikaisen ystäväni. Meillä oli ihan mukavaa. Tuon jälkeen en ole tästä kaveristani kuitenkaan kuullut enää samaan malliin. Hän alkoi käyttäytyä jotenkin oudosti, töksähteleviä lyhyitä viestejä ja tavatessa oli kaukaisen tai etäisen oloinen. En ymmärrä mitä tapahtui, ja liittyykö edes tuohon että ystävä näki muita läheisiäni. Mutta mielessä kävi että voisiko hän olla pettynyt että mulla on muitakin kavereita. En yleensä puhu heistä kauheasti mutta ei sen pitäisi olla yllätys. Kaiketi. Tämä joka muuttui oudoksi välillä vähän tökerösti laittoi oman toisen ystävänsä, jota pitää ilmeisesti bestiksenä, minun edelle. Jos oltiin sovittu jotain hän saattoi perua kun näkikin tätä toista. Tai jotenkin puheissa korosti että toinen on tärkeämpi. No niin varmasti onkin, ehkei korostanut tahallaan. Mutta jotenkin outo kuvio, en ihan saa kiinni mitä tapahtui. Ideoita?
Mulla oli joskus vastaavantyylinen kaveri. Valikoi aina yhden bestiksen jonka halusi omia itselleen ja muut uhka. Kun bestis vaihtui halusi omia toisen taas itselleen ja muita kohtaan töykeä. Se joka oli bestis vuorollaan sai lahjuksia ja jos meinasi kaveerata muiden kanssa joutui hyökkäyksen kohteeksi valheellisten juorujen ja omaisuuden rikkomisen merkeissä. Lopulta tämä bestiksiä omiva vaihtelija jäi yksinäiseksi kun kukaan ei jaksanut sitä menoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai oikein kiusaaja porukka? No, se että on päässyt teistä eroon on varmastikin hänen onni. Ei oikeat kaverit puhu selän takana tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus vastaavantyylinen kaveri. Valikoi aina yhden bestiksen jonka halusi omia itselleen ja muut uhka. Kun bestis vaihtui halusi omia toisen taas itselleen ja muita kohtaan töykeä. Se joka oli bestis vuorollaan sai lahjuksia ja jos meinasi kaveerata muiden kanssa joutui hyökkäyksen kohteeksi valheellisten juorujen ja omaisuuden rikkomisen merkeissä. Lopulta tämä bestiksiä omiva vaihtelija jäi yksinäiseksi kun kukaan ei jaksanut sitä menoa
Juu joltain tällaiselta tilanteeni minustakin tuntuu, tämä kaveri on sellainen että on aina yksi paras kaveri jota juuri lahjoo ja on paljon tekemisissä, mutta muille on töykeä. Olen joutunut nyt kahdesti tuon töykeyden uhriksi, ensin ala-asteella missä olimme kavereita, kunnes yhtäkkiä hän alkoi hengaamaan uuden luokalle muuttaneen tytön kanssa. Sitten hänellä oli myöhemmin eri bestiksiä, ja me kaksi olimme taas n.parikymppisinä paljon tekemisissä. Joskus muutama vuosi sitten hän aloitti tuon feidailun. Selvisi että älykännyt hankittuaan oli hänen ystävyys lämmennyt taas vanhemman bestiksen kanssa ja siinä rytäkässä mä en ollut enää niin tärkeä. Muistan että tuo aikanaan harmitti ja toi mieleen sen aiemman kerran kun lapsena tunsin itseni hylätyksi. Voihan olla että muistan asiat väärin, mutta noin koin ainakin tapahtuneen silloin ja sitten uudelleen. Mulla itsellä ei koskaan ole ollut parasta kaveria mutta omistushaluun tuo töykeys tuntuu liittyvän. Tai siis hetken silloin ala-asteella luulin että oltiin parhaat kaverit.
Ja siis mitään tosi pahaa tää kaveri ei ole tehnyt kuten eri kirjoittajan kaveri, mutta alkanut töykeäksi ja välinpitämättömän oloiseksi mua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri lainasi rahaa eikä palauttanut takaisin
Tästä tuli mieleen kauan aikaa sitten käyttämäni "testi" (joo, olen outo :D )
Eli lainasin pari kymppiä kaverille jonka suhteen olin jo hyvän aikaa miettinyt jatkaako ystävyyttä vai ei. Hän halusi lainata 20 euroa. Lainasin ihan piruuttanikin sillä veikkailin että tuskin rahoja enää näen. Näin kävikin. Kerran muistutin asiasta ja hän lupaili hoitaa asian. Tähän päivään mennessä ei ole hoitanut. Kaveri katosi ja olin helpottunut. Saa käyttää vapaasti tätä keinoa jos mietityttää joku tapaus. Yleensä olen todella tarkka rahoistani enkä lainaa mitään kellekään mutta tässä tapauksessa sain 20 eurolla varman tiedon siitä että kaverini ei ole kaveruuteni arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai oikein kiusaaja porukka? No, se että on päässyt teistä eroon on varmastikin hänen onni. Ei oikeat kaverit puhu selän takana tuollaisia.
Ei kai se kiusaamista ole jos uskon muiden kaverien puheita ja katkotaan välit sanaakaan sanomatta
En mitenkään dramaattisesti tai "virallisesti" katkaissut välejä, mutta kylmetin ne enkä pitänyt enää yhteyttä.
Minulla oli lyhyt suhteen tapainen (säätö tms) erääseen mieheen muutama vuosi sitten mutta tämä valitsi lähteä toisen matkaan. Jatkoimme kavereina senkin jälkeen, hän oli suhteessa tuohon naiseen ja minä aloin seurustella. Erosin myöhemmin miehestä ja tämä toinen mies oli silloin eronnut jo myös. Alkoi eroni jälkeen ehdotella, että hän edelleen pitää minusta ja "on kyllä saatavilla" jos minusta joskus siltä tuntuu. Sanoin vain ystävällisesti, että en nyt pysty miettimään moisia.
Kului jonkin aikaa, tapasin sitten erään ihanan miehen, meillä synkkasi täydellisesti ja juttu eteni aika nopeasti suhteeksi. Yksi päivä aloin vain ihmetellä, kun tuosta kaverimiehestä ei aikoihin ollut kuulunut mitään ja huomasin hänen myös poistaneen minut mitään sanomatta Facebookissa kavereista. Kysyin onko kaikki ok johon hän vastasi ettei kestänyt että aloin suhteeseen toisen kanssa enkä huolinutkaan häntä. Sanoi, että haluaa silti parhaansa mukaan pysyä yhteyksissä. Minua ärsytti hänen asenteensa, kun itse oli kuitenkin alun alkaen tuhonnut mahdollisuuden suhteeseen meidän välillämme valitsemalla toisen ja silti minä halusin pysyä kavereina. Vaikutti siltä että hän jollain tavalla koki omistavansa minut koko ajan. Lakkasin pitämästä yhteyttä ja poistin hänen yhteystietonsa. Ei ole sen koommin kuulunut hänestä mitään ja hyvä niin.
En ole Facebookissa joten ihmissuhteita lopahtanut ihan silläkin että puhelin hajonnut ja numeroita kadonnut
Yläasteella kaveerattiin kolmen tytön porukkana. Sitten tutustuin luokan suosituimpiin tyttöihin ja toisen kolmikkotiimiläisen kanssa alettiin hengaa suosittujen possessa. Lopetettiin kolmannelle tytölle puhuminen kuin seinään koska hänessä ei ollut hikarina ja tyylitajuttomana ainesta suosittujen keskuudessa ja noloa myöntää mutta alettiin lisäksi koulukiusata häntä
Katkesi lapsuudenystävän kanssa välit kun yläasteella hän lopetti minulle puhumisen päädyttyämme eri luokille ja alkoi koulukiusata kavereitani
Hänen exänsä jota tapailin oli narsisti ja hyvä manipuloimaan joten sai helposti naiset puhuttua ympäri