Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ei ikinä ole ollut lentokoneessa?

Vierailija
09.07.2019 |

Onko täällä muitakin kuin minä? Asutaan kaukana isoista kaupungeista, ei ole käyty edes Hesassa. Olisi kiva joskus käydä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi.

Vierailija
2/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut ja mikä on lähin isompi kaupunki, missä olet käynyt? Itse olen kyllä lentänyt aika monta kertaa. Jos se pelottaa, niin voin sanoa, että ei kannata pelätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy.

Vierailija
4/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole ollut koskaan lentokoneessa. Haluaisin edes kerran elämässä kokeilla, mutta aiemman kokemuksen puute (ja vielä arka luonne) nostaa kynnystä kyllä.

Vierailija
5/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En ole myöskään ollut ulkomailla. Hesassa olen käynyt yhden kerran lapsena yli 20-vuotta sitten. 

Matkailisin mieluusti kotimaassa mutta ajokortittomana matkat tulevat kalliiksi, yöpymiset muutenkin. Haluaisin myös tutustua kaupunkeihin ja kotimaahan ns. laajemmin ja se vaatisi auton käyttöä. Siksi matkailu jää vähäiseksi ja vain silloin lähden kun saan autollisen houkuteltua mukaan. Viimeksi olen matkaillut kotimaassa päivämatkan verran kolme vuotta sitten.

Vierailija
6/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ja mikä on lähin isompi kaupunki, missä olet käynyt? Itse olen kyllä lentänyt aika monta kertaa. Jos se pelottaa, niin voin sanoa, että ei kannata pelätä.

Lähin isompi kaupunki on Joensuu. Olen käynyt Tampereella lasten kanssa Särkänniemessä. Ei lentäminen kovasti pelota, mutta kallista on kun monta lähtee.

Vierailija
7/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette vielä ole lentäneet, ette ole menettäneet mitään. Toivon että pääsette toteuttamaan unelmanne.

Vierailija
8/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin eka kerran 33 vuotiaana. Sanoisinko että odotin paljon enemmän. Pitkän lennon jälkeen olin aivan uupunut joten lomasta meni puolet toipumiseen. 

Vierailija
9/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lentänyt, enkä laivaillut. Pohjoisin paikka missä olen käynyt on Sotkamo ja eteläisin Kuopio. Lännessä olen käynyt Tuurissa ja Idässä Sonkajärvellä.

Hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
10/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin paljon halpalentoja, että ottaa nyt vaan jonkun lennon niin tuleepahan koettua. Joskus 40 vuotta sitten tehtiin äidin kanssa yksi kotimaanlento, että pääsin lentokoneeseen ensimmäistä kertaa elämässäni.

Vierailija
11/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lentäminen itsessään ole kovin kummoista, paitsi jos kone osuu turbulenssiin. Nousut ja laskut ovat ne lentomatkan jännimmät ja kutkuttavimmat osiot. Lähtekää ihmeessä joskus reissuun niin saatte kokea yläilmoissa liitelyn.

Vierailija
12/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran nuoruudessani olen lentänyt kotimaan lennon, ja 20 vuotta tunsin huonoa omaatuntoa kun oli olevinaan niin kiire etten mennyt junalla vaan valitsin saastuttavimman matkustustavan. mutta tehty mikä tehty.

Vierailija
13/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerran nuoruudessani olen lentänyt kotimaan lennon, ja 20 vuotta tunsin huonoa omaatuntoa kun oli olevinaan niin kiire etten mennyt junalla vaan valitsin saastuttavimman matkustustavan. mutta tehty mikä tehty.

Ainoastaan lento Kittilään on ollut aika lailla täysi. Muut kotimaanlentoni (työn vuoksi pakko) ovat olleet aina suurin piirtein tyhjässä lentokoneessa, joten kai joku matkustaja olisi ollut ihan tervetullut, ettei saasteita päästetä taivaalle ihan täysin turhaan. 

Vierailija
14/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! En ole junassakaan ollut kuin 2 kertaa.

Helsingissä olen sentään kerran käynyt, 30 vuotta sitten.

Vierailija
15/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en paljon ihmettele mutta hiljaiseksi vetää että on yhä ihmisiä jotka eivät paljon omaa kotikylää kauemmas mene/pääse. 

Mutta eihän se pakko ole mihinkään matkustaa. Saahan sitä nysvätä vaikka omassa pihapiirissä koko elämänsä.

Mutta kysyn nyt kuitenkin että eikö se oma maailma jää jotenkin suppeaksi? Ei kai se riitä että katsoo televisiota ja lukee kirjoja jos ei itse koe ja näe muutakin kuin omat tutut paikat?

Vierailija
16/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole lentänyt, enkä laivaillut. Pohjoisin paikka missä olen käynyt on Sotkamo ja eteläisin Kuopio. Lännessä olen käynyt Tuurissa ja Idässä Sonkajärvellä.

Hyvin olen pärjännyt.

Tottakai sitä pärjää ilman lentämistäkin. Oletko ikinä kuullut ihmisestä joka ei olisi pärjännyt? Itse olen juonut kaljaa viimeksi 14-vuotiaana. En pitänyt siitä ja hyvin olen pärjännyt ilman olutta jo melkein keski-ikäiseksi.

Pointti on siinä ettet tiedä mitä ilman jäät jos et ikinä edes uskalla kokeilla. Jokainen voi luetella pitkän listan mitä on elämässä pärjännyt, harvaan asiaan oikeasti kuolee.

Vierailija
17/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin eka kerran 33 vuotiaana. Sanoisinko että odotin paljon enemmän. Pitkän lennon jälkeen olin aivan uupunut joten lomasta meni puolet toipumiseen. 

Pakko kysyä, että mitä sitten odotit lentämisestä?

Vierailija
18/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en paljon ihmettele mutta hiljaiseksi vetää että on yhä ihmisiä jotka eivät paljon omaa kotikylää kauemmas mene/pääse. 

Mutta eihän se pakko ole mihinkään matkustaa. Saahan sitä nysvätä vaikka omassa pihapiirissä koko elämänsä.

Mutta kysyn nyt kuitenkin että eikö se oma maailma jää jotenkin suppeaksi? Ei kai se riitä että katsoo televisiota ja lukee kirjoja jos ei itse koe ja näe muutakin kuin omat tutut paikat?

Toissa syksynä kerrottiin Ylpeästi erilaiset -ohjelmassa naisesta, joka on asunut koko ikänsä maatilallaan eikä ole käynyt kuin pari kertaa Lapissa 1980-luvulla. Sen jälkeen ei ole edes poistunut kotikunnastaan.

Vierailija
19/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toissa syksynä kerrottiin Ylpeästi erilaiset -ohjelmassa naisesta, joka on asunut koko ikänsä maatilallaan eikä ole käynyt kuin pari kertaa Lapissa 1980-luvulla. Sen jälkeen ei ole edes poistunut kotikunnastaan.

Ohoh. Piti siis vielä sanoa, että hän vaikutti mielestäni ihan järkevältä ihmiseltä.

Vierailija
20/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa, etten olisi ikinä lentänyt, etten olisi ikinä lentänyt sillä olen lentänyt kerran 3-vuotiaana (kotimaan matka). Minulla on silmäntäpäyksen pituisia muistojakin kokemuksesta, sellaisia, joista ei ole juteltu, joten oikeita kai ovat. Ajatus lentämisestä kyllä pelottaa sillä pelkään korkeita paikkoja. Haluaisin kyllä käydä monessakin maassa, Euroopassa matkustaminen on mahdollista vielä autoillen ja junaillen, mutta Atlantin taakse päästäkseen olisi pakko uskaltautua lentokoneeseen. Tai sitten risteillä, mutta se on lentämistäkin pelottavampi ajatua, lento on kuitenkin nopeasti ohi... No, Suomessakin on kivoja paikkoja.

T: nössö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi