Mitä mieltä olette polyamorisesta suhteesta?
Eli siis suhteesta jossa on kaksi tai useampi kumppani.
Olen 21 vuotias nuori ja olen tutustunut oikein mukavaan samanikäiseen naiseen. Hänellä on suhde toiseen ja lapsi myös.
Mielipiteitä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä on muiden mielipiteillä? Jos sinä ja ne kaksi muuta haluatte nusata yhdessä, niin mikä teitä estää?
Itseä sellainen elämä ei ole ikinä kiinnostanut, vaan olen löytänyt muita kiinnostuksen kohteita vaikka kuinka paljon.
Mikäköhän siinä muuten on, että tuollaisissa suhteissa elävät ovat usein aika epämiellyttävän näköisiä ja muille kelpaamattomia reppanoita? Miehetkin ovat sellaisia ihmeellisiä hiihtelijöitä, että heistä ei ekana tule mieleen sana mies. Mutta kai ne halut ovat hiirilläkin...
Tää on vähän ristiriitaista... Jos ihminen on muille täysin kelpaamaton, miten hän sitten on suhteessa, jossa harrastaa seksiä useamman ihmisen kuin yhden kanssa? Eikö omasta mielestäsi viestissäsi ole logiikan puutetta?
Täh? En puhunut muille kelpaamattomista ihmisistä, vaan ei niin komeista luomakunnan yksilöistä. Ja eihän seksiin tarvita komeutta, siinä riittää, että on sopivat värkit ja haluja yhdistellä niitä.
Viestissäsi kirjoitit kuitenkin "muille kelpaamattomia reppanoita", enkä tiennyt, että se pitäisi tulkita jollain muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä on muiden mielipiteillä? Jos sinä ja ne kaksi muuta haluatte nusata yhdessä, niin mikä teitä estää?
Itseä sellainen elämä ei ole ikinä kiinnostanut, vaan olen löytänyt muita kiinnostuksen kohteita vaikka kuinka paljon.
Mikäköhän siinä muuten on, että tuollaisissa suhteissa elävät ovat usein aika epämiellyttävän näköisiä ja muille kelpaamattomia reppanoita? Miehetkin ovat sellaisia ihmeellisiä hiihtelijöitä, että heistä ei ekana tule mieleen sana mies. Mutta kai ne halut ovat hiirilläkin...
Tää on vähän ristiriitaista... Jos ihminen on muille täysin kelpaamaton, miten hän sitten on suhteessa, jossa harrastaa seksiä useamman ihmisen kuin yhden kanssa? Eikö omasta mielestäsi viestissäsi ole logiikan puutetta?
Täh? En puhunut muille kelpaamattomista ihmisistä, vaan ei niin komeista luomakunnan yksilöistä. Ja eihän seksiin tarvita komeutta, siinä riittää, että on sopivat värkit ja haluja yhdistellä niitä.
Tai joo puhuin, mutta tarkoitin lähinnä, että yleensä tyypeillä ei ole kovin paljon vientiä muiden parissa. Eivät he ehkä ole täysin kelpaamattomia vaan vain huonosti kelpaavia. Tuollainen suhde on siis tyytymistä. Ainakin ko. parien miehet ovat usein sellaisia, että minun mielenkiintoni ei herää heidät nähdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai joo puhuin, mutta tarkoitin lähinnä, että yleensä tyypeillä ei ole kovin paljon vientiä muiden parissa. Eivät he ehkä ole täysin kelpaamattomia vaan vain huonosti kelpaavia. Tuollainen suhde on siis tyytymistä. Ainakin ko. parien miehet ovat usein sellaisia, että minun mielenkiintoni ei herää heidät nähdessä.
Ei paljon vientiä muiden parissa, mutta kuitenkin suhde, jossa heillä ei ole vain yhtä, vaan useampi kumppani tai sivusuhde? Ja tämä tarkoittaa, että ovat huonosti kelpaavia. Ja tuollainen suhde on siis tyytymistä?
Kerro nyt sitten, mikä on tällaisten ihmisten vastakohtien parisuhteen normaalitila!
Ei liikuta muiden suhteet. Sopis mullekin, mutta puoliso on yksavioinen, nainen mulla sais olla, mutta kun oon hetero. Ihan mikä kellekin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon vientiä muiden parissa, mutta kuitenkin suhde, jossa heillä ei ole vain yhtä, vaan useampi kumppani tai sivusuhde? Ja tämä tarkoittaa, että ovat huonosti kelpaavia. Ja tuollainen suhde on siis tyytymistä?
Kerro nyt sitten, mikä on tällaisten ihmisten vastakohtien parisuhteen normaalitila!
Jos sinulla on oma lehmä ojassa, niin yritä pärjäillä. Minua asia ei oikeastaan kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on oma lehmä ojassa, niin yritä pärjäillä. Minua asia ei oikeastaan kiinnosta yhtään.
Ai että olen itse polyamorisessa suhteessa? No en ole! Ihmettelen vain, että sinulla on jyrkkiä näkemyksiä (vaikka asia ei sinua omien sanojesi mukaan kiinnostakaan yhtään) siitä, että polyamorisissa suhteissa olevat ihmiset samanaikaisesti eivät kelpaa kenellekään ja toisaalta ovat kuitenkin useamman kuin yhden kumppanin kanssa rinnakkain. Yritin vain pyytää sinua selittämään tätä ajatusmallia, joka vaikuttaa minusta äärimmäisen ristiriitaiselta, mutta ilmeisesti et ole oikeastaan edes ajatellut asiaa ennen kuin viestisi kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sopisi itselleni, mutta aikuiset ihmiset voivat elää sellaisissa suhteissa kuin haluavat.
Oikeastaan mielipiteeni on sellainen, mitä Louis Theroux'n dokkarissakin oli: vaikuttaa siltä, että suhdekompleksissa jää aina joku alakynteen siten, että hänen tarpeitaan ei täytetä ja hän joutuu kieltämään asian, koska on niin omistautunut monisuhteisuusasialle..hokee vain, että tärkeintä on se, että hänen rakkaansa on onnellinen (kun avoimesti hässii toista).
Näinhän se on, kolmas pyörä on aina liikaa. Homma ei ole tasapainoinen, jos siinä on kolme pyörää, vaan silloin aina kaksi on rinnakkain ja yksi joutuu peränpitäjäksi tai etunokkaan.
Tuohon sotkuun kun lisätään mahdollinen jälkikasvu, niin hip hurraa vaan, ojaan mennään väkisilläkin.
Mä en nyt tiedä, millainen kuva teillä on polyamoriasta, mutta tuttavapiirini perusteella mielestäni useammin on tavallista se, että on pari (jolla on lapsia tai sitten ei), ja heillä on sitten tahoillaan muita suhteita. Varmasti on niitäkin, joilla on sellainen suhde, jossa on ihan päivittäisessä elämässä ja samassa kodissa useampia osapuolia, mutta kai nuo ovat harvinaisempia.
Mun hyvä ystäväni on erään polyamorisen (tai en tiedä, kutsuvatko he asiaa sillä nimellä, ystäväni on käyttänyt asiasta nimitystä "avoin suhde") pariskunnan toisen osapuolen "sivusuhde". Toisellakin osapuolella on sivusuhde. Pariskunnalla on lapsia, mutta näitä sivusuhteita tapaillaan omalla ajalla. Itse asiassa pariskunta ja nämä sivusuhteet ovat menossa pienelle lomamatkalle yhdessä, jolloin ystäväni tapaa tämän "poikaystävänsä" vaimon.
Ma olen kasittanyt avoimen suhteen ja polyamorian eron siina, onko suhteissa rakkautta vai ei. Termi "polyamoria" tarkoittaa kirjaimellisesti monirakkautta, kun taas avoimessa suhteessa on hyvinkin tavallista, etta sovitaan etta se on pano per tyyppi, eika saa muodostaa tunnesidetta.
Siina mielessa siis tuo ylla kuvailemasi on enemmankin kai polyamoriaa kuin pelkka avoin suhde.
Josses, voi tulla aika mielenkiintoinen loma muuten! :D Voisinpa olla karpasena katossa... Mitenkohan nukkumajarjestelyt menee? Vuoron peraan kuka kenenkin huoneessa? Mita jos noi sivusuhteet ihastuukin toisiinsa? :D Tai saako ne panna keskenaan kasuaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Muodostapa oma mielipide, miksi kaikki nykyään kysytään netissä?
Huomaatko, että olet keskustelupalstalla? Vaikka ethän sinä mitään keskustelusta tiedä.
Minulle on ihan sama vaikka olisi suhde hevosen kanssa, tai vaikka kahden.
Polyamoria on täysin fine. Ei minun juttuni mutta niille joille sopii, hyvä heille.
Sellainen vaikutelma tullut aiheesta jotain luettuani, että ei tuollainen suhde taida oikeasti koskaan toimia ja tehdä kaikkia osapuolia onnelliseksi.
Et kertonut aiotko deittailla vaan tätä polyamorista naista heidän suhteensa ulkopuolella, vai onko tarkoituksena alkaa suhteeseen molempien kanssa.
Riippuu täysin sinusta itsestäsi ja siitä pariskunnasta, että miten se toimii. Jollekin sopii, toiselle ei. Ja joidenkin kanssa suhteet toimii, toisten ei.
Mutta ensiksi sinun täytyy kysyä itseltäsi, mitä elämältäsi haluat.