Muuttaisiko Espooseen
Mietin muuttoa itäsuomesta Espooseen, haluaisin rauhallisen ympäristön. Olen 45v. Onko vinkkejä kaupungin asuinalueista?
Kommentit (152)
Eikö sinulla ole tuttuja Espoossa jotka voisi auttaa etsimisessä?
Oliks tää nyt mammoille liikaa, että jollain mahdollisuus muuttaa, mihin tahansa?! :D :D
Joo tosiaan, mul ei oo mitään räkänokkia perässä raahattavana. Eiks oo ärsyttävää. Vain pyörä, viimeinen oljenkorsi päästä närkkimään jostakin, tartu siihen!!! Adios! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kertaakaan muuttanut Espoosta pois tai tänne, mutta aina kun olen muuttanut Espoon sisällä, ei lähiötä ole ollut rajattu ennalta vaan olen etsinyt monesta eri paikasta, koska raha nyt vaan sattuu olemaan yksi realiteetti ja välimatkat pitkiä ja pienenkin välimatkan sisällä on vähemmän ja enemmän viihtyisiä kohtia ja se itse asuntokin merkitsee ainakin minulle.
Ap:llä se raha ei ollu kai oleellinen, siitä sitten vaan karttaan kirjastot, kattoo mikä on lähinnä merta ja yhteyttä asunnonvälitykseen.
Suosittelen Ison Omenan päällä olevaa taloa. Alimmassa kerroksessa ovat ruokakaupat ja Alko, kolmannessa kerroksessa leffateatteri ja toisessa päässä kirjasto. Pyörille on koukut varastossa tai pyörän voi viedä hissillä ylös asuntoon ja meren rantaankin on lyhyt kävelymatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle ap sitten tullut mieleen, että turvallinen polkupyörän säilytysmahdollisuus riippuu enemmän siitä itse kerrostalosta kuin asuinalueesta? Esim. että millainen lukko on pyörävarastossa ja sijaitseeko se kellarissa vai jossain erillisessä rakennuksessa kadun varressa jne.. Ja että onko kyseessä xxx-säätiön vuokrakämppä rikollisille ja narkkareille vai pelkkiä omistusasuntoja..
Kuhan nyt jotain mieleen tulevaa kirjoittelin sen kummemmin ajattelematta. Mut hei, eiks oo kiva päästä pätemään ja viisastelemaan täällä palstalla :) Onkohan itsellänne joku pahemmanlaatuinen asuntoloukku nilkassa, kun noin koville näyttää ottavan :D
Kannattaako kirjoitella vähän kaikkea mieleentulevaa aivan ajattelematta, jos kysyy suosituksia asunnon hankinnasta?!
Kerro ap paljonko olet valmis maksamaan vuokraa tai paljonko olet valmis maksamaan omistusasunnosta? Se on tärkein kysymys Espooseen muuttaessa, että mitä aluetta voi edes harkita.
Jep, kuhan tähän jotain heitin. Ja ainakin suvela nousi negatiivisessa mielessä esiin. Kuhan hahmottelen. Juu en tosiaan tässä sulle ala sen tarkemmin selvittämään :) Niin ja sekim nousi esiin, että tämä itse valitsemani vapaa elämäntyyli on joillekin sietämätön kestää ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kertaakaan muuttanut Espoosta pois tai tänne, mutta aina kun olen muuttanut Espoon sisällä, ei lähiötä ole ollut rajattu ennalta vaan olen etsinyt monesta eri paikasta, koska raha nyt vaan sattuu olemaan yksi realiteetti ja välimatkat pitkiä ja pienenkin välimatkan sisällä on vähemmän ja enemmän viihtyisiä kohtia ja se itse asuntokin merkitsee ainakin minulle.
Ap:llä se raha ei ollu kai oleellinen, siitä sitten vaan karttaan kirjastot, kattoo mikä on lähinnä merta ja yhteyttä asunnonvälitykseen.
Suosittelen Ison Omenan päällä olevaa taloa. Alimmassa kerroksessa ovat ruokakaupat ja Alko, kolmannessa kerroksessa leffateatteri ja toisessa päässä kirjasto. Pyörille on koukut varastossa tai pyörän voi viedä hissillä ylös asuntoon ja meren rantaankin on lyhyt kävelymatka.
Tämä. Alko mainittu. Tonne ap ja adios!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle ap sitten tullut mieleen, että turvallinen polkupyörän säilytysmahdollisuus riippuu enemmän siitä itse kerrostalosta kuin asuinalueesta? Esim. että millainen lukko on pyörävarastossa ja sijaitseeko se kellarissa vai jossain erillisessä rakennuksessa kadun varressa jne.. Ja että onko kyseessä xxx-säätiön vuokrakämppä rikollisille ja narkkareille vai pelkkiä omistusasuntoja..
Kuhan nyt jotain mieleen tulevaa kirjoittelin sen kummemmin ajattelematta. Mut hei, eiks oo kiva päästä pätemään ja viisastelemaan täällä palstalla :) Onkohan itsellänne joku pahemmanlaatuinen asuntoloukku nilkassa, kun noin koville näyttää ottavan :D
Kannattaako kirjoitella vähän kaikkea mieleentulevaa aivan ajattelematta, jos kysyy suosituksia asunnon hankinnasta?!
Kerro ap paljonko olet valmis maksamaan vuokraa tai paljonko olet valmis maksamaan omistusasunnosta? Se on tärkein kysymys Espooseen muuttaessa, että mitä aluetta voi edes harkita.
Jep, kuhan tähän jotain heitin. Ja ainakin suvela nousi negatiivisessa mielessä esiin. Kuhan hahmottelen. Juu en tosiaan tässä sulle ala sen tarkemmin selvittämään :) Niin ja sekim nousi esiin, että tämä itse valitsemani vapaa elämäntyyli on joillekin sietämätön kestää ;)
Ai et ala mulle sen tarkemmin selvittämään minkä hintaluokan asuntoa etsit? Ja minun on vaikea kestää sinun vapaata elämäntyyliä?
Vai niin.
Oikeasti halusin vain auttaa sinua, kun kysyin minkä hintaluokan asuntoa etsit. Koska se ihan oikeasti on ainoa asia, jonka perusteella voi valita asumisensa Espoossa. Myös sillä vapaalla elämäntyylillä.
Mutta jos ei oikea apu kelpaa, niin ei väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai et ala mulle sen tarkemmin selvittämään minkä hintaluokan asuntoa etsit? Ja minun on vaikea kestää sinun vapaata elämäntyyliä?
Vai niin.
Oikeasti halusin vain auttaa sinua, kun kysyin minkä hintaluokan asuntoa etsit. Koska se ihan oikeasti on ainoa asia, jonka perusteella voi valita asumisensa Espoossa. Myös sillä vapaalla elämäntyylillä.
Ihan yleistä mielikuvaa asuinalueista hahmottelin. Osaan kyllä olla yhteydessä asunnonvälittäjiin haun tarkentuessa. Ei tarvitse vauvapalstaa käyttää siihen :D:D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin hommataan työpaikka ja sen sijainnin perusteella asunto. Jos työpaikka on vaikka Vantaalla, niin Espoon saa unohtaa asuinpaikkana jne.
Kuule mä hommaan työtä mistä tahansa, en oo nirso enkä turhan vaatelias. Onpa täälläkin elämäänsä kyllästynyttä väkeä, mitä hittoa se edes kelleen kuuluu missä mä asun ja mitä teen. Kyselin niistä asuinalueista.
No hui, sinähän se olet vihamielinen tyyppi! Älä muuta Espooseen, ei täällä tarvita mitään sinun kaltaisia märisijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin.
Ihan yleistä mielikuvaa asuinalueista hahmottelin. Osaan kyllä olla yhteydessä asunnonvälittäjiin haun tarkentuessa. Ei tarvitse vauvapalstaa käyttää siihen :D:D :D
Hah. Sulla ei ole juurikaan rahaa, joten et kehtaa vain sanoa paljonko pystyt maksamaan vuokraa tai omasta.
Ei täältä saa kyllä mitään fiksua kuvaa asuinalueista, koska kaikki vihaavat Suvelaa ja pitävät merenranta-Espoota hienona. Jos joku sanoo jotain poikkipuolista, hänet dissataan heti.
Jos nyt ei liiemmin asuinalueista selvinnytkään, mutta hieman kuitenkin, kiitos heille, ainakin selvisi miten kateellisia ollaan mun vapaudesta. Juu yritän muistaa jatkossa pitää tämän omana tietonani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa ketjuissa tuppaa käymään niin, että jokainen vastaaja kehuu omaa asuinaluettaan (ja mahdollisesti haukkuu muut). Tarkenna vähän, mitä muuta toivot asuinalueeltasi kuin rauhallista ympäristöä, niin saatat saada hyödyllisempiä vastauksia.
Meren läheisyys, liikuntapaikat, vapaa-ajan viettomahdollisuudet, liikenneyhteydet...
Tervetuloa Espooseen joka tapauksessa!No, meren läheisyys olisi kiva, siihen olen tottunut. Kerrostalo, jossa voi säilyttää pyörää turvallisesti. Työpaikkakin täytyisi sieltä vielä löytää. Olen tehnyt toimistohommia huolitsijana ja paljon muitakin hommia. Kirjasto on mulle tärkeä. Olen sinkku. Pienehkön kaupungin keskustassa asun nyt. Tykkään kävellä ym.
Hei kaverit, vinkatkaa nyt toki niistä Espoon 60 kaupunginosasta ap:lle muutama, mitkä vastaa hänen toiveitaan. Nehän olivat:
- rauhallinen alue
- meri lähellä
- kerrostalo
- turvallinen pyöränsäilytysmahdollisuus
- kirjasto lähellä
- kävelymahdollisuus
Olen asunut Espoossa eri puolilla yli 30 vuotta; kaikissa on omat hyvät/ huonot puolensa. Viime vuosina tänne on rakennettu paljon/liikaa. Aloittajalle suosittelisin Matinkylää (mainettaan parempi, kaikki palvelut, liikenneyhteydet, ranta lähellä). Itse asun nykyisin Pohjois_espoossa, missä luonto lähellä.
Turvallista fillarin säilytyspaikkaa ei voi luvata mistään....
Ihmisillä on eri käsitykset rauhallisesta ympäristöstä, mutta minun käsitemaailmassani metron läheisyys ja rauhallinen ympäristö eivät mene käsi kädessä. Lisäksi neliöhinnassa on metrolisä, jota on ikävä maksaa, jos ei itse aio mitenkään hyötyä metrosta ja saa osakseen vain betonoituvan ympäristön.
Kukaan ei ole kiinnostunut sinun vapaudestasi. Voisitko vastata ihan asiallisiin tiedusteluihin mitä sinulle on esitetty?
Viherlaakso, Laaksolahti, Lähderanta, Järvenperä, Rastaala. Väljempää ja luonnonläheisempää.
Keskuspuiston lähellä taas on Suna, Tuomarila, Kuurinniitty, Espoon keskuksen alue, Kaupunginkallio, Saarnilaakso, Malminmäki ja Latokaski.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on eri käsitykset rauhallisesta ympäristöstä, mutta minun käsitemaailmassani metron läheisyys ja rauhallinen ympäristö eivät mene käsi kädessä. Lisäksi neliöhinnassa on metrolisä, jota on ikävä maksaa, jos ei itse aio mitenkään hyötyä metrosta ja saa osakseen vain betonoituvan ympäristön.
Et tunne Espoota. Esim. Tontunmäki ja vanha Tapiola, niissä on metroasema ja rauhallisia, jopa kuolleita ovat kuin mitkä. Eikä betonoidu todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa ketjuissa tuppaa käymään niin, että jokainen vastaaja kehuu omaa asuinaluettaan (ja mahdollisesti haukkuu muut). Tarkenna vähän, mitä muuta toivot asuinalueeltasi kuin rauhallista ympäristöä, niin saatat saada hyödyllisempiä vastauksia.
Meren läheisyys, liikuntapaikat, vapaa-ajan viettomahdollisuudet, liikenneyhteydet...
Tervetuloa Espooseen joka tapauksessa!No, meren läheisyys olisi kiva, siihen olen tottunut. Kerrostalo, jossa voi säilyttää pyörää turvallisesti. Työpaikkakin täytyisi sieltä vielä löytää. Olen tehnyt toimistohommia huolitsijana ja paljon muitakin hommia. Kirjasto on mulle tärkeä. Olen sinkku. Pienehkön kaupungin keskustassa asun nyt. Tykkään kävellä ym.
Hei kaverit, vinkatkaa nyt toki niistä Espoon 60 kaupunginosasta ap:lle muutama, mitkä vastaa hänen toiveitaan. Nehän olivat:
- rauhallinen alue
- meri lähellä
- kerrostalo
- turvallinen pyöränsäilytysmahdollisuus
- kirjasto lähellä
- kävelymahdollisuusOikeastaan kaikki kaupunginosat paitsi Suvela (siellä ei voi säilyttää pyörää turvallisesti) ja Nuuksio/Nupuri (siellä ei ole ihan lähellä kirjastoa).
No onhan. Karhusuon kirjasto on Nupurissa noin kahden kilometrin päässä. Entresse kirjastoon on viiden kilometrin matka ja monia muita kirjastoja on lähellä.
Ap ei taida vain olla sinne sopiva asukas, koska kaupat eivät ole ihan vieressä. Bussilla toki pääsee. Suvela ja on ap:lle ihan oiva paikka. Fillari vain parvekkeelle ja hissiin taas kun haluaa lähteä. Meri ei ole vieressä, mutta vartin fillarointimatkan päässä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tunne Espoota. Esim. Tontunmäki ja vanha Tapiola, niissä on metroasema ja rauhallisia, jopa kuolleita ovat kuin mitkä. Eikä betonoidu todellakaan.
En varmaan tunne. Silti olen asunut täällä 45 vuotta ja juuri ajoin Tapiolasta Suomenojalle enkä pidä uudesta Niittykummusta ja urheilupuiston alueesta, jotka ovat ihan Tontunmäen ympärillä ja lisää rakennetaan koko ajan. Tontumäen rakennukset itsessään taas lahoavat jo käsiin ja alue on postimerkin kokoinen kaiken muun välissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei liiemmin asuinalueista selvinnytkään, mutta hieman kuitenkin, kiitos heille, ainakin selvisi miten kateellisia ollaan mun vapaudesta. Juu yritän muistaa jatkossa pitää tämän omana tietonani.
Mikä ihme sun ongelma on? Sulle esitetään asiallisia kysymyksiä, joiden perusteella sulle voitaisiin kommentoida, että mitä asuinalueet on hyviä tai muuten täyttää kriteerisi. Ja sä jankkaat jostain lapsettomuudestasi. Mutta et voi vastata mihinkään asialliseen, normaaliin kysymykseen.
Eikö sinulla ole tuttuja Espoossa jotka voisi auttaa etsimisessä?