Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisiko Espooseen

Vierailija
09.07.2019 |

Mietin muuttoa itäsuomesta Espooseen, haluaisin rauhallisen ympäristön. Olen 45v. Onko vinkkejä kaupungin asuinalueista?

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa ketjuissa tuppaa käymään niin, että jokainen vastaaja kehuu omaa asuinaluettaan (ja mahdollisesti haukkuu muut). Tarkenna vähän, mitä muuta toivot asuinalueeltasi kuin rauhallista ympäristöä, niin saatat saada hyödyllisempiä vastauksia.

Meren läheisyys, liikuntapaikat, vapaa-ajan viettomahdollisuudet, liikenneyhteydet...

Tervetuloa Espooseen joka tapauksessa!

Vierailija
2/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa ketjuissa tuppaa käymään niin, että jokainen vastaaja kehuu omaa asuinaluettaan (ja mahdollisesti haukkuu muut). Tarkenna vähän, mitä muuta toivot asuinalueeltasi kuin rauhallista ympäristöä, niin saatat saada hyödyllisempiä vastauksia.

Meren läheisyys, liikuntapaikat, vapaa-ajan viettomahdollisuudet, liikenneyhteydet...

No, meren läheisyys olisi kiva, siihen olen tottunut. Kerrostalo, jossa voi säilyttää pyörää turvallisesti. Työpaikkakin täytyisi sieltä vielä löytää. Olen tehnyt toimistohommia huolitsijana ja paljon muitakin hommia. Kirjasto on mulle tärkeä. Olen sinkku. Pienehkön kaupungin keskustassa asun nyt. Tykkään kävellä ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä Suvelaa. Mainettaan huonompi.

Vierailija
4/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meren läheisyys olisi kiva, siihen olen tottunut. Kerrostalo, jossa voi säilyttää pyörää turvallisesti. Työpaikkakin täytyisi sieltä vielä löytää. Olen tehnyt toimistohommia huolitsijana ja paljon muitakin hommia. Kirjasto on mulle tärkeä. Olen sinkku. Pienehkön kaupungin keskustassa asun nyt. Tykkään kävellä ym.

Itä-Suomesta olet muuttamassa ja meren läheisyyteen olet tottunut? Okei.

Vierailija
5/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos nyt ensin löytäisit sen työpaikan ennen kuin muutat mihinkään.

Vierailija
6/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelin. Olen juuri nyt Itä-Suomessa ja kyllä tästä pitää muutama tunti ajella, että meri tulee vastaan. Onhan toki tuo Pielinen iso järvi, mutta ei se meri ole.

Ehkä on siis parempi ap, että et lähde kotikonuiltasi vanhempiesi yläkerrasta ihan vielä minnekään.

Vierailija
7/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuu Mikkelissä ja ollut töissä Ekotorilla. Sammunut joskus virossa käydessään laivalle eikä ole oksentanut.

Vierailija
8/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on tyly kaupunki.

Vierailija
9/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranen aika, kaakkoissuomessa. En aio cv:tä tähän julkaista. Olen nyt osa-aikahommissa täällä, mutta haluan pois täältä, luulisin siellä olevan enemmän töitä.

Vierailija
10/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt päättää missä se sun mielikuvitus asuinpaikka on.

Vierailija
11/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hommataan työpaikka ja sen sijainnin perusteella asunto. Jos työpaikka on vaikka Vantaalla, niin Espoon saa unohtaa asuinpaikkana jne.

Vierailija
12/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niitä kokemuksia asuinalueista toivoin. Kuvailin tarkoituksella tämän hetkistä elämääni hieman epämääräisesti, kun se ei ollut nyt tämän julkaisun pääasia. Harmi jos synnyinsijoilleen juuttuneita mammoja nyt tämäkin harmittaa.

Vierailija
13/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä meidän sukupuolet tiedät ja tosiaan duunit eka.

Vierailija
14/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin hommataan työpaikka ja sen sijainnin perusteella asunto. Jos työpaikka on vaikka Vantaalla, niin Espoon saa unohtaa asuinpaikkana jne.

Kuule mä hommaan työtä mistä tahansa, en oo nirso enkä turhan vaatelias. Onpa täälläkin elämäänsä kyllästynyttä väkeä, mitä hittoa se edes kelleen kuuluu missä mä asun ja mitä teen. Kyselin niistä asuinalueista.

Vierailija
15/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä meidän sukupuolet tiedät ja tosiaan duunit eka.

Kuule, mulle duuni on harrastus, on rahaa muutenkin. Jäikö joku open tai muun pätijän paikka saamatta?

Vierailija
16/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvela ja centti ovat slummeja. 

Vierailija
17/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa meren läheisiä paikkoja on esim. Kivenlahti, Matikylä, Haukilahti, Westend. Oikotieltä näkee hinnoista ns. paremmat alueet. Kivenlahdessa kivoja ja vähemmän kivoja alueita, samoin Matinkylässä.

Ei merellisiä ja ihan kivoja ja suht edullista alueita Espoossa on Latokaski, Tuomarila, Suna, Mikkelä, Painiitty.

Vierailija
18/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niitä kokemuksia asuinalueista toivoin. Kuvailin tarkoituksella tämän hetkistä elämääni hieman epämääräisesti, kun se ei ollut nyt tämän julkaisun pääasia. Harmi jos synnyinsijoilleen juuttuneita mammoja nyt tämäkin harmittaa.

Espoo on Suomen toiseksi suurin kaupunki ja niitä asuinalueita Espoossa on suunnilleen 60 kpl. Suurin osa niistä aika tavallisia ja ihan hyviä. Et kai oikeasti oleta, että tänne tulee kommentteja noista kuudestakymmestä asuinalueesta ilman, että yhtään rajaat tarpeitasi. Espoo on meren rannalla, joten se toiveesi täyttyy muutit minne vain.

P.s. oikeasti Espoossa muutetaan sinne, mistä satutaan saamaan asunto, johon on varaa. Ei sinne mikä asuinalue kiinnostaa eniten, ellei ole miljonääri.

Vierailija
19/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Helsinki tai Turku jos kerran rahaa on ja huvikseen töitä teet?

Vierailija
20/152 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse espoolaisena suosittelen etsimään sen työpaikan ensin ja sitten asuinalueen läheltä.

Tämä on aika laaja-alueinen kaupunki ilman keskustaa ja julkisilla voi olla aika vaikea liikkua esimerkiksi pohjois-Espoosta Haukilahteen/Tapiolaan/Westendiin.

Siinä ei paljoa metro auta :D

Toinen on Leppävaarasta Kivenlahteen jos haluaa sen 1,5h körötellä bussissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä