Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: keitätkö kuukupin kuukautisten jälkeen kattilassa? Kysymys tähän liittyen:

Vierailija
09.07.2019 |

Oletko ostanut oman kattialan kuukupin keittämiselle vai keitätkö samassa kattilassa myös makaronit ja perunat?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis - Harkitsin kuukuppia kun kaikkialla mainostetaan, että se on paras ja halpa. Sitten luin jostain (varmaan palstalta), että kupin käytön aiheuttama alipaine rasittaa emättimen rakenteita/lantionpohjaa ja aiheuttaa onnettomimmille (heikkokuntoisimmille?) jopa emättimen laskeumaa. Päätin, että en aio ikinä ottaa riskiä selvittyäni raskauksista ja synnytyksistä ehjänä. Vähänkö ärsyttäisi saada inkontinenssiongelmia kuukautiskupista?! Tämä voipi olla väärinkäsitys, mutta pitäydyn varmuuden vuoksi muissa kuukautisvälineissä mummoikään saakka. Piste.

Vierailija
62/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä olisi esim. ystävä kylässä samalla kun keittelette kuukuppia kattilassa, niin kehtaisitteko hänen nähden keitellä samalla kattilalla teille vielä ruuat siinä?

Miksi sitä kuppia pitää keittää juuri silloin kun on ystäviä kylässä?

En kysynyt tuota kysymystä mutta uskon että pointti ei ollut tuo. Luulen että kysyjä tarkoitti, että vaikka nyt täällä vakuutatte veristen hygieniavälineiden putsauksen ruoanlaittovälineillä olevan täysin normaalia ja ok, niin ymmärtäisittekö kuitenkin että normaalin ihmisen mielestä se ei ole ok? Tai että kukaan muu ei halua syödä niillä välineillä valmistettua ruokaa?

"Hei oota, keitän tän verisen bakteerimössökupin ekana ja laitan potut sit kiehumaan, puolen tunnin päästä syödään!" 🤮

/4

Se kuppi kylläkin kuuluu pestä huolella ennen keittämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä olisi esim. ystävä kylässä samalla kun keittelette kuukuppia kattilassa, niin kehtaisitteko hänen nähden keitellä samalla kattilalla teille vielä ruuat siinä?

Miksi sitä kuppia pitää keittää juuri silloin kun on ystäviä kylässä?

En kysynyt tuota kysymystä mutta uskon että pointti ei ollut tuo. Luulen että kysyjä tarkoitti, että vaikka nyt täällä vakuutatte veristen hygieniavälineiden putsauksen ruoanlaittovälineillä olevan täysin normaalia ja ok, niin ymmärtäisittekö kuitenkin että normaalin ihmisen mielestä se ei ole ok? Tai että kukaan muu ei halua syödä niillä välineillä valmistettua ruokaa?

"Hei oota, keitän tän verisen bakteerimössökupin ekana ja laitan potut sit kiehumaan, puolen tunnin päästä syödään!" 🤮

/4

Se kuppi kylläkin kuuluu pestä huolella ennen keittämistä.

En epäile. Se ei vaikuta mihinkään. Kukaan ei kuitenkaan vieläkään ole vastannut tuohon kysymykseen.

/4

Vierailija
64/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kupin huolella ennen keittämistä ja kattila saman tien astianpesukoneeseen, niin mikä voi olla ongelma? Kaadan muuten kupissa olevat veret lavuaariin.

Vierailija
65/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattila käy välillä APK:ssa, joten kehtaisin.

Vierailija
66/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö makaronia enkä perunaa.

Keitän kupin joskus harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa.

Käytän ihan tavallista kattilaa, en ole ostanut sille mitään omaa p.llukiulua.

Ei minulla mitään p.llutauteja ole, enkä ole ikinä ymmärtänyt miksi kuukupille pitäisi olla oma kattila.

Vierailija
67/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule provoaja tai neuroottinen kaheli, lopeta jo. Itse olet ällöttävä, kun jankkaat. Pesty ja puhdas on pesty ja puhdas. Hinkkaa itse vaikka kaikki eritteet ja veret uudestaan ja uudestaan. Ongelma on hygienisessä länsimaassamme enempi pääsi sisällä, omissa fobioissasi.

Vierailija
68/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni keitti. Ja unohti makaronien joukkoon. Ikävä yllätys .

Vierailija
69/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppikattila on kotinne hygienisin paikka heti keittämisen jälkeen. Kaikkein eniten bakteereja on keittiönne rätissä ja viemärissä.

Vierailija
70/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin kuppikeskusteluihin tunkee aina joku kupinvihaaja, joka keksii mitä ällöttävimpiä tapoja kuvailla jotain verta, klimppejä ja ihmeellisiä superbakteereja, joita kuvittelee kupin käyttäjien roiskivan ympärilleen.

Jos koet, että side ja tamponi on sulle ok, pidä mielipiteesi ja anna kupin käyttäjien olla rauhassa!

Sama koskee myös teitä kuppifanaatikkoja, joiden mielestä siteet ja tamponit ovat niiiiiin ällöjä.

Vierailija
71/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, miten samat ihmiset, jotka syövät erilaisissa mätänemisen asteissa olevaa lihaa, ovat oksennuksen partaalla jostain kuukautiskupin desinfioinnista.

Minä käytän samaa kattilaa kuin ruuanlaitossa. Mutta ennen sitä kuppi on huolellisesti pesty ja kiehuva vesi desinfioi loput. Ja tietenkin kattila pestään. Epähygieenisyys on täysin omassa päässä ja liittyy vain mielikuviin.

Jostain psykologisesta syystä kuukautisverta pidetään kuvottavampana kuin ulostetta. Jotkut ovat sitä mieltä, että heidän vessassaan tai yleisessä vessassa ei saisi tyhjentää kuppia. Kuitenkin samassa paikassa tyhjennetään suoli ja se on ok.

Kuukautisveressä ei ole mitään vaarallista eikä se ole erityisen ällöttävää millään objektiivisilla kriteereillä. Ylimitoitettu vastenmielisyys on kulttuurin tuote ja liittyy seksuaalisuuskielteisyyteen ja naisvihaan, jota naisetkin potevat. Raamattukin meille opettaa, että menstruoiva nainen on saastainen. Hyvin on oppi mennyt perille.

Naisviha on ihan oma ongelmasi ja häpeäsi. Normaali ihminen ei sotke ruokailuvälineisiinsä eikä tiskiharjoihinsa mitään ruumiineritteitä, ei ku.sta, pa.skaa eikä menkkaverta.

Nyt oksettaa ajatus siitä, että olen saattanut joskus ruokailla tällaista käytäntöä noudattavan ihmisen luona. Tai tuskin, ystäväni ovat onneksi fiksua porukkaa.

Tai sitten te tosiaan vain vitsailette ja minä menin helppoon. :D

/4

Minäpä olen syönyt verilettuja. Ää-ää, ällöttävää-ää!

Niin menkkaverilettuja vai?

Vierailija
72/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi saatana, toivottavasti kukaan ei käytä ruoanlaitossa samaa astiaa kuin kuukautisvälineen puhdistuksessa. Oksennus.

Silloin kun vielä käytin kuppia, keitin kattilassa vettä ja kaadoin sen pieneen muoviastiaan jossa kuppi oli. Muoviastia ei ollut muussa käytössä.

Mielestäni on hygieenisempää keittää kuppi kunnolla kattilassa kuin käyttää tuota sinun menetelmääsi.

Jos vesi on kiehuvaa kun se kaadetaan astiaan, vedessäoloaika on riittävä ja astia ei ole liian pieni niin kuumuus riittää kyllä tappamaan bakteerit, koska kuppi ei ole huokoista materiaalia. Olen saman menetelmän kannalla.

Mitenkäs se muoviastia sitten pestään? Jos se kuitenkin tiskataan yhtä aikaa kattilan kanssa tai samalla tiskiharjalla tai samassa altaassa, niin onko mitään järkeä siinä, että kuppia ei voi keittää kattilassa.

Sitä kippoa ei todellakaan pestä samaan aikaan kattilan kanssa, eikä missään nimessä samalla harjalla. Miten ihmisillä voikin olla perushygienia näin perusteellisen hukassa?

/4

Selittäkää tämä tyhmälle. Jos muovikippoon kaadettu kiehuva vesi varmasti tappaa bakteerit ja steriloi kupin, niin miksi muovikippo pitää pestä eri tiskiharjalla? Siksikö, ettei kiehuva vesi olekaan tappanut bakteereja? Täysin epäloogista.

Kuka on sanonut että varmasti steriloi? Tuskin nimittäin steriloi täysin.

Ja vaikka bakteerit kuolisivatkin, en halua tiskiharjaani edes kuolleita pimppibakteereita.

/4

Entä veritahrat alushousuissa? Voitko pestä niitä ollenkaan, kun pesukoneeseen voi jäädä pimppibakteereita?

Juu pesisin kyllä, en syö ruokaani pyykinpesukoneesta. Se olisikin melko erikoinen käytäntö.

Lisäksi olen varhaisteiniajoista osannut huolehtia hygieniastani niin ettei veritahroja tule.

/4

Ei kai siitä voi olla varma ettei veritahroja ikinä tule, vaikka kuinka yrittäisi huolehtia hygieniasta.

Jaa. Kyllä minä olen siinä onnistunut jo 15 vuotta.

/4

Uskon, että tämä bakteerikammoinen / 4 pystyy välttämään kaikki tahrat. Hän pitää sidettä tai pikkuhousunsuojaa jatkuvasti tai tietää sekunnilleen menkkojensa alkamisajan. Kun on luonteeltaan tarpeeksi neuroottinen, kehokin tietää sen ja ymmärtää olla tarkka kuukautiskierrosta.

Vierailija
73/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaa pikkukattilaa kuin esim. puuronkeittoon. Tietty pesen sen aina tämän jälkeen, mutta varmaan tämäkin ajatus saa jotkut hienohelmat yrjöämään :o

Vierailija
74/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen moraalinvartijakaveri soittaisi varmasti myös poliisille, jos kaveri on ajanut ylinopeutta.

Vierailija
75/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun satuin tähän keskusteluun, muistin laittaa kuukuppini kehittymään puurokattilaan.

Vierailija
76/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToukoPouko kirjoitti:

Vaimoni keitti. Ja unohti makaronien joukkoon. Ikävä yllätys .

Minä keitin samassa kattilassa naapurin Ilkalle ja Mirjalle oikein kunnon pannukahvit.

Vierailija
77/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma kattila kupille, tai no, siitä on tullut kupinkeittokattila, kun parempiakin on ruuanlaittoon. Minun on pakko keittää kuppi ennen ja jälkeen käytön, vaikka pesisin huolella kupille tarkoitetulla pesuaineella, se ei riitä. Saan hiivan yleensä aina, jos kuppia ei ole keitetty.

Vierailija
78/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi saatana, toivottavasti kukaan ei käytä ruoanlaitossa samaa astiaa kuin kuukautisvälineen puhdistuksessa. Oksennus.

Silloin kun vielä käytin kuppia, keitin kattilassa vettä ja kaadoin sen pieneen muoviastiaan jossa kuppi oli. Muoviastia ei ollut muussa käytössä.

Mielestäni on hygieenisempää keittää kuppi kunnolla kattilassa kuin käyttää tuota sinun menetelmääsi.

Jos vesi on kiehuvaa kun se kaadetaan astiaan, vedessäoloaika on riittävä ja astia ei ole liian pieni niin kuumuus riittää kyllä tappamaan bakteerit, koska kuppi ei ole huokoista materiaalia. Olen saman menetelmän kannalla.

Mitenkäs se muoviastia sitten pestään? Jos se kuitenkin tiskataan yhtä aikaa kattilan kanssa tai samalla tiskiharjalla tai samassa altaassa, niin onko mitään järkeä siinä, että kuppia ei voi keittää kattilassa.

Sitä kippoa ei todellakaan pestä samaan aikaan kattilan kanssa, eikä missään nimessä samalla harjalla. Miten ihmisillä voikin olla perushygienia näin perusteellisen hukassa?

/4

Selittäkää tämä tyhmälle. Jos muovikippoon kaadettu kiehuva vesi varmasti tappaa bakteerit ja steriloi kupin, niin miksi muovikippo pitää pestä eri tiskiharjalla? Siksikö, ettei kiehuva vesi olekaan tappanut bakteereja? Täysin epäloogista.

Ja vaikka bakteerit kuolisivatkin, en halua tiskiharjaani edes kuolleita pimppibakteereita.

/4

Entä veritahrat alushousuissa? Voitko pestä niitä ollenkaan, kun pesukoneeseen voi jäädä pimppibakteereita?

Juu pesisin kyllä, en syö ruokaani pyykinpesukoneesta. Se olisikin melko erikoinen käytäntö.

Lisäksi olen varhaisteiniajoista osannut huolehtia hygieniastani niin ettei veritahroja tule.

/4

Ei kai siitä voi olla varma ettei veritahroja ikinä tule, vaikka kuinka yrittäisi huolehtia hygieniasta.

/4

Uskon, että tämä bakteerikammoinen / 4 pystyy välttämään kaikki tahrat. Hän pitää sidettä tai pikkuhousunsuojaa jatkuvasti tai tietää sekunnilleen menkkojensa alkamisajan. Kun on luonteeltaan tarpeeksi neuroottinen, kehokin tietää sen ja ymmärtää olla tarkka kuukautiskierrosta.

Ootte te kyllä sekaisin. Onneksi ei vaikuta mun elämääni, mutta muistakaa infota ruokavieraita tuosta alkeellisesta hygieniatasostanne niim tietävät olla syömättä.

Neuroottisuus on kaukana perushygienian ylläpidosta, mutta kuukuppihulluille sekin on ilmeisesti aivan hepreaa. Menkkaverihän ei ole mikään kehon erite, vaan ihana juhlistus naiseudelle. :'D Mutta nyt onkin jo illallisaika, ei muuta kun mammat äkkiä keittämään kohdun limakalvosoluilla höystettyä pastaa, nams! Kulinarismin huipentuma.

Tuli kyllä ihan huono olo tästä keskustelusta, olisin mieluummin ollut tietämättä koko hommasta.

/4

Vierailija
79/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/4

/4

/4

/4

En ole tuo nelonen, mutta minä ainakin tiedän tarjalleen milloin kuukautiseni alkavat enkä ole mitenkään neuroittinen. Edellisenä päivänä vatsassa juilii ja puolen vuorokauden susään vuoto alkaa. Ei ole iso vaiva pistää side yöksi kun seuraavana aamuna menkat alkaa. En käytä kuppia, en tykkää, mutta annan toisten tykätä. Jos käyttäisin kuppia niin varmaan puhdistaisin sen kaatamalla kiehuvaa vettä mukiin. Mutta kattilakin käy, saa veden kiehumaan pidempään.

Vierailija
80/104 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeen? Minä aikanaan keitin sen juuri ennen käyttöönottoa (Ja annoin tietty jäähtyä). Silloinhan se on juuri steriloitu käyttöä varten ja varmasti puhdas. Ei ollut omaa kattilaa. Olihan se keitettäessä aina kuitenkin pesty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi