Miten saada tehtyä mitään kun ahdistaa?
Olen masentunut. Miten saan tehtyä mitään? Makaan koko päivän vaan sängyssä enkä tee mitää. Hyvä jos vessassa pystyy käymään 😔 auttakaa
Kommentit (11)
Pakotat itsesi vain lähtemään vaikka ulos. Härrdeguud, mene vaikka kuuntelemaan jotain puistomusaa. Mene rannalle istuskelemaan ja pulahda vaikka veteen. Eihän se mieli piristy siellä kotona kun ei ole mitään uusia ärsykkeitä.
Yritä pakottaa itsesi aloittamaan. Syö ja juo ensin jotakin. Tiedän mitä se on, olen kärsinyt vuosia siitä
Vierailija kirjoitti:
Pakotat itsesi vain lähtemään vaikka ulos. Härrdeguud, mene vaikka kuuntelemaan jotain puistomusaa. Mene rannalle istuskelemaan ja pulahda vaikka veteen. Eihän se mieli piristy siellä kotona kun ei ole mitään uusia ärsykkeitä.
En ole ap mutta tiedoksesi että ahdistuneena ei pysty niin vaan lähtee ulos
Mä oon tässä neljättä tuntia yrittänyt päästä keittöön, että söisin edes jotain. Vielä en ole onnistunut, tavallisena päivänä syön ekan kerran vasta illalla, tänään on pakko syödä tunnin sisään sekä käydä suihkussa, kun on PAKKO poistua kotoa. Ahdistaa valtavasti. Lopulta se jotenkin onnistuu.
Tulee huono olo kun lukee näitä kun ihmiset ei hae apua. Kun itse lopulta tajusin sellaisen aloittaa sain avun heti. Hakekaa apua! Älkää heittäkö vuosia elämästä hukkaan.
Yrittäkää ensin irrottautua netistä.
Sitten pystyy nousemaan sieltä sängystä.
Jostain syystä ahdistusta kestää paremmin ulkona.
Välillä pitää raahautua johonkin, että saa ajatukset irti ahdistuksen kehästä. Se on pakko tehdä ihan itte.
Mitäs, jos vain pakottaisit itsesi menemään ulos. Vaikka vain viideksi minuutiksi. Älä suunnittele mitään isoa ulkoilua vaan ihan vähän vaan. Pelkkä ajatuskin johonkin kauemmas lähtemisestä voi ahdistaa, mutta se viiden minuutin ulkoilu toivottavasti vähemmän. Saatat hyvin olla ulkona pidempään kuin se viisi minuuttia ja ahdistus voi lieventyä edes hiukan.
Vain pieniä tavoitteita:
- kolme roskiin menevää juttua pöydiltä tai lattialta roskikseen. Jos jaksaa, voi noukkia enemmän. Muuten 3 riittää.
- tee 5 minuuttia jotain muuta siivoukseen liittyvää. Tomuliinalla pintoja tai imuri vain esille. Tai lakaise pahimmat hiekat. Kokoa likaiset vaatteet. Vain viisi minuuttia, ei enempää. Jos voimat riittävätkin, teet vain siihen asti kunnes ei jaksa, huvita, kykene.
Kotoa pois lähteminen onkin jo vaikeampi juttu, koska siihen menee aikaa paljon enemmän ja voimia, kun joutuu vähän laittautumaankin. Tähän en ole keksinyt toimivaa neuvoa.
Olethan tarkistuttanut ferritiinin?
Mikä sua siis ahdistaa?