Oletko onnistunut pääsemään riidan/v*tuilun kierteestä suhteessa?
En jaksa enää päivääkään riitelyä ja yhä pahemmaksi menevää vittuilua. Millä tavoin purkaa tilannetta?
Kommentit (9)
En ole kokonaan onnistunut lopettamaan, mutta kovasti helpotti, kun päätin että en itse lähde riitelyyn mukaan. Myöskin tietty selkärankaisuus auttoi. Kun puoliso alkoi esim. veetuilemaan jostain musiikkimausta tms niin aloin vaan todeta, että "Ahaa. No meillä on sitten tässä erilainen maku. Mä pidän tästä. Sä et." Siihen se yleensä loppuu.
Vierailija kirjoitti:
En ole kokonaan onnistunut lopettamaan, mutta kovasti helpotti, kun päätin että en itse lähde riitelyyn mukaan. Myöskin tietty selkärankaisuus auttoi. Kun puoliso alkoi esim. veetuilemaan jostain musiikkimausta tms niin aloin vaan todeta, että "Ahaa. No meillä on sitten tässä erilainen maku. Mä pidän tästä. Sä et." Siihen se yleensä loppuu.
Trivialiteeteissa tuollainen varmasti toimiikin. Sitten jos riidellään yhteisistä asioista, kuten kotityöt, lasten kasvatus, menoista sopiminen, talousasiat jne, se ei enää riitä. Ei voida vain olla eri mieltä ja tyytyä siihen, jos toinen jyrää ja toinen joutuu taipumaan tai kompromissi ei tyydytä kumpaakaan. Silloin se riidanaihe ei poistu ja itse riitelyn kulttuuri ja koko yhteinen elämä pitäisi jotenkin uudelleenrakentaa. Tai erota.
Kiitos!
Joo vittuiluun mukaan ei tarvii lähteä mutta kun erimielisyyksien aiheita riittää eikä niistä ole onnistuttu puhumaan rakentavasti, me alennutaan aina lopulta siihen vittuiluun. En kestä enää ollenkaan.
Ap
En seurustele riitaisan tai vittuilevan ihmisen kanssa. Minulla ei ole mitään vaikeuksia jättää naista, joka ei kykene puhumaan kunnioittavasti. Sellaista ihmistä kun ei voi itsekään kunnioittaa.
Jaha, taas tapoin ketjun kommentillani.
Suhde loppuu samantien, jos kumppani alkaa vittuilemaan.
Menkää julkiselle paikalle riitelemään. Se hillitsee pahimpia ylilyöntejä kummasti.
T: Menemme riitelemään kävelylenkille aina
Vierailija kirjoitti:
Menkää julkiselle paikalle riitelemään. Se hillitsee pahimpia ylilyöntejä kummasti.
T: Menemme riitelemään kävelylenkille aina
Mikään ei ole hävettävämpää kun jos mies karjaisee jotain yleisellä paikalla. Vaikka olisi vain yksi lyhyt lause, se on tosi noloa ja kyllä siitä ne, jotka sattuu näkemään tai kuulemaan huomaa ja tekee ehkä johtopäätöksiäkin millainen henkilö on ja minkälainen tilanne kyseessä. Eipä niitä usein satu, mutta sen verran kurissa pitäisi jokaisen oman moodinsa pitää, että ei sentään nolaa toista. Itselleni ei tulisi mieleenkään räyhätä yleisellä paikalla tai ts. osaan pitää itseni kurissa sen suhteen, vaikka mieli tekisi.
Hieno ja tärkeä avaus. Puhuminen, kirjoittaminen, videon tekeminen tai muu selkeä ja asiallinen avautuminen aiheesta on tarpeen. Etsi netistä jotain tekstejä, kyselyitä ja testejä aiheesta ja käsitelkää ongelmaa vaikka niiden kautta.