Minkä ikäisenä kuukautisesi alkoivat?
Kommentit (60)
Yhdeksänvuotiaana ekat, kymmenenvuotiaana säännöllistyivät.
10vuotiaalla, ihan kamalaa. =(
Oma täyttää kohta 10 ja on ihan lapsi, en kyllä toivois tät riesaa, kipua ja sotkua vielä lapselle.
Voi ko noin aikaisin tulleita edes siirtää mitenkään eteenpäin alkavaksi?
12v, nyt harvenemassa, kun oon 50v.
Vierailija kirjoitti:
Oma täyttää kohta 10 ja on ihan lapsi, en kyllä toivois tät riesaa, kipua ja sotkua vielä lapselle.
Hmm.. itse en kokenut mitenkään kamalana menkkojen alkamista. Ehkä vanhempieni asenne vaikutti myös omaani.
Jos tyttö on vielä ihan pienen lapsen oloinen niin tuskin hänellä onkaan menkat vielä alkamassa. Itse olin luokan pisimpiä kolmannella luokalla (nyt kuulostaa hassulta kun olen vain 160 senttinen) ja muutenkin murrosiän merkkejä oli jo olemassa.
Molemmilla vanhemmillani alkoi murrosikä jo varhain.
75, oikein tyrskähtäen alkoivatkin, kattoa myöten lenti.
Vierailija kirjoitti:
48 vuotiaana on alkanut tulla verta p*rsiistä
-Pertti
Ilmankos se maistuikin viimeksi niin omituiselta
-Martti
10 v. Säännöllisiksi ne tuli joskus 11-12 v.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit hankkia e-pillerit sun tytölle, niin silloin kuukautiset tulevat vain viidesti vuodessa
Ensimmäiset kuukautiset tulivat jo 9-vuotiaana (olin juuri täyttänyt). Sen jälkeen oli tismalleen vuoden tauko, kunnes 10v. alkoivat säännöllisesti.
Vaikka ne alkoivat aikaisin, olen muutoin ollut onnekas. Niukat vuodot eikä minkäänlaisia kipuja. Tulin myös helposti raskaaksi. Ensimmäiset kuukautiskipujen kaltaiset krampit sain vasta hormonikierukan myötä.
39v.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset kuukautiset tulivat jo 9-vuotiaana (olin juuri täyttänyt). Sen jälkeen oli tismalleen vuoden tauko, kunnes 10v. alkoivat säännöllisesti.
Vaikka ne alkoivat aikaisin, olen muutoin ollut onnekas. Niukat vuodot eikä minkäänlaisia kipuja. Tulin myös helposti raskaaksi. Ensimmäiset kuukautiskipujen kaltaiset krampit sain vasta hormonikierukan myötä.
39v.
Täytyy lisätä että raskaaksi tulin aikuisena. Äkkiseltään kun luin tuon uudestaan tuli vaikutelma että jo varhain tulin raskaaksi. Ei, ei. Yli 3-kymppisenä.
9- tai 10-vuotiaana, en muista enää.
13
-67