Miten nuo nelostietä kaahanneet Ferrari-kuskit selvisivät pelkillä rikesakoilla?
Jos suomalainen ajaa 80 km/h alueella 137-147 kh/h nopeuttaa ja ohittelee vaarallisesti, se on saman tien kortti pois ja tulojen mukaan määräytyvät päiväsakot päälle! Ne voivat nousta tuhansiin, jopa kymmeniin tuhansiin. Onkohan tässä ollut taas jotain vieraskoreutta ja ulkomaalaisille kumartamista taustalla?
Kommentit (10)
Kerropa, miten Suomen poliisi olisi selvittänyt noiden ferrarikuskien tulot?
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, miten Suomen poliisi olisi selvittänyt noiden ferrarikuskien tulot?
Vaikkapa kysymällä "hau mats jyy öörn pö manth?"
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, miten Suomen poliisi olisi selvittänyt noiden ferrarikuskien tulot?
Täältä eri kirjoittaja kommentoi:
Ikkunattomaan ja huonekaluttomaan betonikoppiin istumaan vaan ilman yhteyksiä ulkomaailmaan tai omaisiin, ensialkuun vaikka kuukaudeksi; ruuaksi ruisleipää, vettä ja jotain paskaa mikroapetta, ilman viiniä, ainoaksi viihteeksi annettaisiin halpaa ja huonoa sätkätupakkaa, ilman televisiota ja nettiä, saatteella että pois pääsee sitten kun nimi ja tulot sekä omistukset selviävät kokonaisuudessaan aina Nauru- ja Neitsytsaaria myöten. Jos kuukaudessa ei kaikki selviä, niin sitten jatketaan kopissa ja tehdään seuraava tilannekatsaus kolmen kuukauden päästä. Jos vielä vuoden kuluttuakaan eivät ole omistukset ja tulot selvillä, niin sitten aletaan paukuttaa pamppua italialaiskampaukselle joka päivä. Ferrari selvittelytoimenpiteitten ajaksi takavarikkoon valtiolle, niin että se annetaan takaisin vasta prosessin kokonaan valmistuttua.
Kyllä nimi ja omistukset selville saataisiin jos halua ja päättäväsyyttä löytyisi, niinkuin esim. Venäjällä tai Etelä-Afrikassa. Mutta niitä ei löydy tässä pohjoismaisessa mammantissiyhteiskunnassa.
Muualla et pääse pois maasta ennen kuin sakot on maksettu. Kyllä sitä kuskia voi arviosakottaa eli määrätä maksuun 3000 e ja ilmoittaa, että maksu alenee, kun osoitat virallisilla dokumenteilla (edellisen vuoden verotus), mitä oikeasti tienaat. Vai Suomessa ulkomaalaisten kilpa-ajot on sallittu muun liikenteen seassa tavallisella maantiellä.
Mitäpä isommat sakot auttaisivat, kun tuskin maksavat rikesakkoakaan.
Pamppu ja Parabellum kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa, miten Suomen poliisi olisi selvittänyt noiden ferrarikuskien tulot?
Täältä eri kirjoittaja kommentoi:
Ikkunattomaan ja huonekaluttomaan betonikoppiin istumaan vaan ilman yhteyksiä ulkomaailmaan tai omaisiin, ensialkuun vaikka kuukaudeksi; ruuaksi ruisleipää, vettä ja jotain paskaa mikroapetta, ilman viiniä, ainoaksi viihteeksi annettaisiin halpaa ja huonoa sätkätupakkaa, ilman televisiota ja nettiä, saatteella että pois pääsee sitten kun nimi ja tulot sekä omistukset selviävät kokonaisuudessaan aina Nauru- ja Neitsytsaaria myöten. Jos kuukaudessa ei kaikki selviä, niin sitten jatketaan kopissa ja tehdään seuraava tilannekatsaus kolmen kuukauden päästä. Jos vielä vuoden kuluttuakaan eivät ole omistukset ja tulot selvillä, niin sitten aletaan paukuttaa pamppua italialaiskampaukselle joka päivä. Ferrari selvittelytoimenpiteitten ajaksi takavarikkoon valtiolle, niin että se annetaan takaisin vasta prosessin kokonaan valmistuttua.
Kyllä nimi ja omistukset selville saataisiin jos halua ja päättäväsyyttä löytyisi, niinkuin esim. Venäjällä tai Etelä-Afrikassa. Mutta niitä ei löydy tässä pohjoismaisessa mammantissiyhteiskunnassa.
Sinänsä olen samaa mieltä menettelytavasta, mutta lisäisin sen että kolmantena päivänä työnnetään elävä sähköankerias ferraristin p.e.rs.ees.een. Ei vain taida Suomen laki taipua meidän hyvään ja tehokkaaseen ideaamme.
Kokeilkaapa tuota samaa vaikka Belgiassa. Autolla ei pääse rajan yli ennen kuin sakot (huomattavasti isommat) on maksettu. Vaikka sielläkin on vapaa liikkuminen, niin rikollisia ei päästetä maasta pois noin vain.
Suomi on kyllä melkoinen onnela johon voi tulla tekemään rikoksia mielen mukaan. Toisaalta eipä kantaväestön naivi suhtautuminen nopeusrajoituksiin ja automaattivalvontaan anna hyvää esimerkkiäkään, että sikäli toiminnan ymmärtää.
No juuri siksi.