Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei aikoinaan suostunut lapselle ehdottamiini "kummallisiin " nimiin. Nyt tyttö on 12, kohta 13 ja sen jälkeen kun luki vauvakirjasta nimiehdotukseni on halunnut vaihtaa nimensä

Vierailija
07.07.2019 |

Luettuaan vauvakirjaa tuli kysymään, miksei saanut niitä nimiä jotka olin nimiehdotukset- kohtaan kirjoittanut ja kerroin että mies ei suostunut. Meni sitten huutamaan isälleen että ootko sä ihan tyhmä !
Tyttö on siis Seela, sen keksin ratkaisuna kun halusin kuitenkin harvinaisemman nimen ja ne alkuperäiset ehdotukset joihin mies ei suostunut olivat Taika ja Usva. Ja nyt tyttö on katkera kun olisi kuulemma mielummin jommankumman noista niminen kuin "vi""n vammanen Seela" ! Sekin voi vaikuttaa , kun läheisimmät ystävät ovat Lilja ja Helmi...
No kuitenkin, tyttö tahtoo nyt vaihtaa nimensä ihan oikeasti Usvaksi ja mies on raivona eikä suostu edes puhumaan asiasta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seela parempi nimi aikuiselle kuin Taika tai Usva. Aikuisena arvostaa paremmin, että ei saanut noita nimiä.

Vierailija
2/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena on eri mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain tossa iässä vaihtaa nimeni kun omani aiheutti koulukiusaamista ja oli tuolloin ainutlaatuinen. Vaihdoin sen nimeen jota on kymmeniä tuhansia suurissa ikäluokissa. Kahteen vuoteen minun nimisiäni ei ole kastettu, alkuperäisen nimeni mukaisia on jo toistakymmentä. Nyt +20 vuoden jälkeen olen harkinnut nimen vaihtoa takaisin.

Antaa mennä vaan sanoisi siis oman kokemuksen perusteella. Voihan sen lisätä sinne kutsumanimeksi (Usva Seela ***) jos on niin tärkeää. Vaihdelkoot sitten vanhemmiten jos haluaa :)

Vierailija
4/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei tuossa iässä olisi halunnut olla jonkin muun niminen kuin, minkä niminen sattui olemaan. Ihan hyvin voisi olla niin, että Usva lukisi vauvakirjastaan, ettei hänestä tullutkaan Seelaa ja pitäsi saman kohtauksen siitä asiasta.

Vierailija
5/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte antaneet nimeksi Usva niin nyt hän kiljuisi kurkku suorana miksei Seela.

Vierailija
6/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta elämästä: aika harvassa oli ne lapset/nuoret, jotka tykkäs nimestään. Ja ne jotka ei tykänny... kukaan ei lopulta vaihtanu nimeään. :)

Vierailija
7/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

La donna e mobile...

Häne ehtii vielä muuttaa mielensä muutamaan kertaan, ennen kuin voi ihan itse päättää nimensä vaihtamisesta.

Vierailija
8/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina uhri.

Vierailija
9/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seela parempi nimi aikuiselle kuin Taika tai Usva. Aikuisena arvostaa paremmin, että ei saanut noita nimiä.

Minä olen tyytyväinen Usva nimeeni. Tosin aloitus taitaa olla provo.

Vierailija
10/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni on Mia. Moni tykkää nimestäni, mutta itse inhoan sitä. Sitä ei voi ennustaa, mistä nimestä lapsi tulee tykkäämään.

Vierailija
11/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sitten vaihtenee nimensä aikuisena, jos tahtoo.

Seela on kaunis nimi. Toisen tyttäremme nimi.

Vierailija
12/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, mikä elämää suurempi ongelma.

Vierailija
13/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nimeni on Mia. Moni tykkää nimestäni, mutta itse inhoan sitä. Sitä ei voi ennustaa, mistä nimestä lapsi tulee tykkäämään.

Täällä Pia! En ole mäkään koskaan nimestäni tykännyt, eikä vissiin kukaan muukaan. ;) Tällä nyt vaan mennään. En mä sitä osaa vaihtaakaan, vaikka teininä siitäkin haaveilin. Luulenpa, että suurelle osalle tulee tuo nimi inhoaminen jossain vaiheessa.

Vierailija
14/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä sinä et voi tietää. Yksi tykkää Mintusta ja toinen Mariasta.

Vierailija
15/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta ois tollanen vastauskin lapselle aika urpo. Kai voi sanoa, että keksimme yhdessä paremman, tästä tykkäsimme molemmat.

Sitä paitsi Seela on huippu nimi. Taika-nimestä voi ainakin heti todeta, että järkyttävän vaikea taivuttaa. 

Vierailija
16/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Pia-nimestä. :)

Vierailija
17/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä, mutta ois tollanen vastauskin lapselle aika urpo. Kai voi sanoa, että keksimme yhdessä paremman, tästä tykkäsimme molemmat.

Sitä paitsi Seela on huippu nimi. Taika-nimestä voi ainakin heti todeta, että järkyttävän vaikea taivuttaa. 

Mitä vaikeeta on Taikan taivutuksessa? :0

Vierailija
18/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki inhoa nimeään jossain vaiheessa. Meillä esikoinen valitti samaa, kun kuuli nimivaihtoehdot joita palloteltiin. No nyt valittaa, kun meillä on niin huono talo, kun on vain yksi kerros. Että vali sitä vali tätä, semmosta se on kun ei ole varsinaisia ongelmia joista valittaa.

Mutta ehkä tulevaisuudessa kannattaa yrittää olla samalla puolella vanhempina aina kun teini marmattaa, esim. olisit voinut sanoa, että valittiin sitten tuo Seela. Teinit kun ei paljon tarvi bensaa, että liekit leimahtaa.

Vierailija
19/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin nimeni, koska en tykännyt annetusta. Halusin jo lapsena eri nimen.

Voitte kai kokeilla lempinimenä Usvaa tai Taikaa, jos lapsi niin haluaa. Voi olla, että lapsi kyllästyy, voi olla että ei. Voiko häneltä kysyä, miksi haluaa toisen nimen? Kiusataanko häntä Seela -nimestä ja ajattelee siten, että eri nimi olisi kiva?

Tiedän myös aikuisen, jonka nimi on Taika. Hyvin näyttää nimestään tykkäävän.

Vierailija
20/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän miettisin, miksi lapsesi mielestä v*mmainen on hyväksyttävä asia sanoa kirosanana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi