En käsitä, että jotkut paisuu niin lihaviksi ja isoiksi? Johtuuko se luiden koosta?
Olen itse tosi pieniluinen ja ns. Laihaläski. Huomaan, että vartalooni alkaa herkästi kertyä löysää rasvaa mutta siltikään se ei melkeempä näy vaatteiden alta mitenkään ja olen koko s.
Mun tosi vaikee käsittää, että miten jotkut lihoo niin suuriksi?
Johtuuko se muusta ruumiin rakenteesta? Onko minun edes mahdollista lihoa niin iso kokoiseksi?
Kommentit (26)
Oisko massassa enemmän hapenottokykyä? Kun katsoo urheilijoita, ei nekään usein mitään kovin siroja ole.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu yleensä miehestä ja lapsista eli siitä että parisuhde ja lapset on masentava asia elämässä. Korjaantuu dumbbaamalla perhe.
Elintavat opitaan perheeltä. Me ei koskaan käyty millään aktiivilomilla esim. laskettelemassa tai etelän lomilla golfaamassa. Pesäpalloa joskus heiteltiin takapihalla.
Joskus parikymppisenä ostin rullaluistimet, mutta sitten olin kuitenkin aika arka, kun en ollut lapsena sitä harrastanut. Enemmän vanhemmat aina varoittelivat kaikesta, että kannattaako, loukkaat itsesi jne.
Jos olisi jo lapsena oppinut rohkeammaksi ja enemmän kehonhallintaa, näkyisi se nyt urheilullisuutena.
Myös ruokatottumukset opitaan perheeltä ja meillä ei kukaan ikinä ollut dieetillä.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä se luiden koosta johtuu. En minäkään käsittänyt nuorena, että mulla on isot luut, mutta nyt olen sen huomannut, kun olen paisunut tällaiseksi omenavartaloiseksi pullukaksi. Isot luut, isot luut, minkäs teet.
Olin lapsena jo isokoisempi kuin tytöt keskinmäärin. Mutta harjoitin hyötyliikuntaa.
Ihmettelen vieläkin tuota tulosta, kun 11-vuotiaana sukelsin uima-altaan päästä päähän 25 m. Ja kävi vielä kohtalaisen helposti. Olisin pystynyt sukeltamaan pidempäänkin. En ollut aikaisemmin sukeltanut paljon.
Kuinka moni aikuinen pystyy sukeltamaan 25 metriä? Ei kovin moni.
Ruumiinrakenne ja hapenottokyky. Voisiko joku tietäjä vastata tähän?
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä se luiden koosta johtuu. En minäkään käsittänyt nuorena, että mulla on isot luut, mutta nyt olen sen huomannut, kun olen paisunut tällaiseksi omenavartaloiseksi pullukaksi. Isot luut, isot luut, minkäs teet.
Luilla ei paisumises kanssa ole mitään tekemistä. Samanmittaisilla ihmisillä on muutenkin hyvin saman painoiset luut. Urbaanilegendaa.
Miten vatsa voi kasvaa niin että se valtava kumpu lähtee haaroista.
Se johtuu yleensä miehestä ja lapsista eli siitä että parisuhde ja lapset on masentava asia elämässä. Korjaantuu dumbbaamalla perhe.