Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkeä ahdistaa, pitää ”haukkoa”, sydän hakkaa? Mitä on?

Vierailija
07.07.2019 |

Hengenahdistus alkanut vaivata noin 3-4 vkon ajan, eritoten öisin ja makuuasennossa. Mukana limayskökset eli yskin limaa. Voiko hengenahdistus johtua siitä että lima tukkii keuhkot? Voiko tää olla allergiaa? Mitä lääkäri voisi asialle tehdä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin itse lääkäriin kun minulla oli vastaavia vaivoja, ja sain käskyn lähteä heti paikalla ensiapuun. Siellä tutkittiin keuhkot ja sydän, mutta mitään ei löytynyt, eli kyse oli vain flunssasta.

Soita terveyspalveluihin ja kysy sieltä. Menisin kyllä lääkäriin tuossa tilanteessa.

Vierailija
2/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi olla monta syytä. Rauta alhaalla, kilppariongelma, refluksi mm.

Jos oot tupakoinut, pahin vaihtoehto on keuhkoahtauma, sitä toivottavasti ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tupakoinut ja elän terveellisesti, syln monipuolisesti mutta ehkä liian vähän.

Tää ei ole mikään äkillinen ahdistus (eli tudlin keuhkotulppa) vaan ollut jo pidempään, nyt kuukauden ajan mennen huonompaan suuntaan. Ihan kuin keuhkot olisivat minimaalisen pienet ka niihin hengitetty happi ei riitä. Hengitystahti tiheä tän takia.

Soitan lääkäriin mutta tuakin kovin pian saa aikaa kun ei ole vielä ”pää irti”. Ap

Vierailija
4/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka keuhkoveritulppa, lääkäriin.

Vierailija
5/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmakohtaukselta kuulostaa, varsinkin yöllä, kun keuhkot painuvat kasaan, alkaa hengenahdistus. Limannousukin kuuluu astmaan. Minä nukun joskus istuallaan, niin saan paremmin hengitettyä. Mutta mene hakemaan lääkkeet, ne helpottavat hengitystä heti.

Vierailija
6/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon.

Vierailija
7/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmakohtaukseenkin voi kuolla. Sen kanssa ei ole leikkimistä. Mene tänään jo päivystykseen ja kerro, ettet uskalla nukkua, kun yöllä et saa hengitettyä kunnolla.

Vierailija
8/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin itse lääkäriin kun minulla oli vastaavia vaivoja, ja sain käskyn lähteä heti paikalla ensiapuun. Siellä tutkittiin keuhkot ja sydän, mutta mitään ei löytynyt, eli kyse oli vain flunssasta.

Soita terveyspalveluihin ja kysy sieltä. Menisin kyllä lääkäriin tuossa tilanteessa.

V*ttuiltiinko sinullekin siellä kun turhaan vaan olit siellä ensiavussa herrasväkeä rasittamassa?

Vierailija
9/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä oli sama juttu,menin terkkariin ni sieltä piipaa sairaalaan ja osastolle,oli flunssan jälkitauti,viikko sairaalas!

Vierailija
10/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisiko uniapnea?

Vierailija
11/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmakohtaukselta kuulostaa, varsinkin yöllä, kun keuhkot painuvat kasaan, alkaa hengenahdistus. Limannousukin kuuluu astmaan. Minä nukun joskus istuallaan, niin saan paremmin hengitettyä. Mutta mene hakemaan lääkkeet, ne helpottavat hengitystä heti.

Miten nopeasti ne lääkkeet auttaa? Ja poistaako ne sitä limaa, haluaisin sen liman pois mutta yskimällä ei tunnu lähtevän. Ap

Vierailija
12/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olisiko uniapnea?

En kuorsaa enkä normaalisti heräile joten ehkä ei - paitsi tokihan kaikki vaihtoehdot pitää olla tutkittuna. Ap

Vierailija
13/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt enää täällä juttele vaan mene päivystykseen! T. Astmaatikko

Vierailija
14/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt enää täällä juttele vaan mene päivystykseen! T. Astmaatikko

No tää on jatkunut kuukauden. Ei siis tullut äkkiä yllättäen. T. Ap

Vierailija
15/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma. Jos jaksat kirjoitella tänne niin jaksat mennä lääkäriinkin. Hopi hopi!

Jos et mene, niin saattaa olla vaarana, että palstailu loppuu ennenaikaisesti. Mieti sitä.

Vierailija
16/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtaus?

Vierailija
17/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö eli olet hullu. 

Vierailija
18/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkihäiriö eli olet hullu. 

Kiitos :). Melkoinen paniikkikohtaus kun kestää viikkoja putkeen. Soitan huomenna lääkäriin. Ap

Vierailija
19/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minull oli vähän aika sitten tuollainen flunssa. Hengenahdistusta oli, mitä ei juuri koskaan ole. Otin lapsen Ventolinea, joka auttoi hengittämään helpommin. Hengenahdistus helpotti parissa päivässä, mutta pari viikkoa yskin järkkyjä limaklimppejä keuhkoista. Oli kyllä outo tauti.

Kannattaa käydä lääkärissä, jos vaikka saisit avaavaa lääkettä ja tarkistamassa ettet tarvi antibioottia tms.

Vierailija
20/32 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlaisten oireiden syynä sydämen vajaatoiminta ja siitä aiheutunut keuhkoveritulppa, toivottavasti sinulla ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi