En uskalla puhua naisille. Kysy mitä vain.
Kaupan kassalla voin muutaman sanan sanoa ja sukulaisnaisten kanssa voin keskustella - muuten en osaa, uskalla enkä ole oikeastaan koskaan naisen kanssa kunnolla puhunut.
Kommentit (131)
Helppoa: kokeile keskustella jonkun naisen kanssa ja kuvittele, että hän on mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaivaako asia sinua? Jos vaivaa, mitä olet tehnyt korjataksesi sen?
Tietenkin. Olen yrittänyt keskustella, jos tilaisuus tulee, mutta tilaisuuksia tulee ns. luonnostaan aika harvoin. Ehkä pitäisi mennä johonkin tilaisuuteen tai harrastukseen, jossa olisi enemmän puhetta - vaikka lukupiiriin tai väittelykerhoon?
ap
Olet jo 37-vuotias. Minusta sinun olisi korkea aika käydä ongelmaasi käsiksi PALJON aktiivisemmin kuin miettimällä, pitäisikö sinun ehkä mahdollisesti mennä lukupiiriin keskustelemaan. Tarkoitan siis ammattiauttajaa. Elämä on lyhyt. Älä tuhlaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa. Vähän karmivaakin jopa. Et siis osaa puhua ihmisille?
Ei lainkaan IMO.
Useimmat kokevat vastakkaisen sukupuolen edustajat vähän vieraammaksi kuin omansa, so. eivät pysty olemaan esimerkiksi yhtä rentoina vuorovaikutustilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Olen yrittänyt keskustella, jos tilaisuus tulee, mutta tilaisuuksia tulee ns. luonnostaan aika harvoin. Ehkä pitäisi mennä johonkin tilaisuuteen tai harrastukseen, jossa olisi enemmän puhetta - vaikka lukupiiriin tai väittelykerhoon?
ap
Olet jo 37-vuotias. Minusta sinun olisi korkea aika käydä ongelmaasi käsiksi PALJON aktiivisemmin kuin miettimällä, pitäisikö sinun ehkä mahdollisesti mennä lukupiiriin keskustelemaan. Tarkoitan siis ammattiauttajaa. Elämä on lyhyt. Älä tuhlaa sitä.
Elämässä on niin paljon muutakin kuin vastakkainen sukupuoli. Ei ilman niitä eläminen mihinkään hukkaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yksisarvisina naisia oikein pidät? Mitä haluat heiltä (niin että se saa sinut noin jännittyneeksi)? Miksi pystyt puhumaan miehille?
Hyväksyntää ja mahdollista parisuhdettahan sitä naisilta halutaan. Naiselta tuleva arvostelu ja torjunta se on ainakin omalla kohdalla kaikkein pelottavin asia. Siitä syystä en ole tehnyt ainuttakaan aloitetta naisille, enkä varmaan tule tekemäänkään. Jos nainen on kiinnostunut, niin eiköhän tämä itse tule aloitteen tekemään nykyaikana. Jos ei ole kiinnostunut, niin enpähän ainakaan menetä mitään tai nolaa itsenä osoittamalla kiinnostusta jotain minua huomattavasti korkeatasoisempaa naista kohtaan.
Luuletko, että parisuhteessa kumppani ei koskaan torju sinua missään asiassa? Ihan varmasti nainen osoittaa jotain negatiivisia tunteita sinua kohtaan vuosien varrella, vaikka naisen aloitteesta alkaisitte seurustella. Miten ajattelit siitä selvitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Elämässä on niin paljon muutakin kuin vastakkainen sukupuoli. Ei ilman niitä eläminen mihinkään hukkaan mene.
Siksi kysyin, vaivaako tilanne aloittajaa. Hän sanoi että vaivaa. Se lukee tuolla ylempänä.
Naisethan ovat pieniä ja söpöjä. Vihaisina äärisöpöjä :D
Itsekin samanikäisenä naisten suhteen estoisena olen jo päätynyt siihen tulokseen, että se alkaa olemaan jo hiukkasen myöhäistä alkaa yrittämään muuttaa näitä syvälle aivoon juurtuneita ajatusmalleja. Tässähän on jo puolet elämästä eletty. Jo se pelkkä ammattiavun hakeminen ajatuksena saa aikaan melkoisen inhoreaktion ja kynnys tuntuu suurelta. Joten. Eipä tuo niin haittaa, kunhan parhaansa mukaan pysyy pois niistä kuvioista missä niitä onnellisia pariskuntia joutuu katsella. Ja tekee sinkkunaisille heti selväksi, ettei tähän kannata haaskata aikaansa. Pois silmistä pois mielestä.
Outoa. Itse "pelkään" miehiä. Paljon helpompaa on jutella naisien kanssa. En vain jaksa keskustella äijien pask ajutuista.
T: Mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan IMO.
Useimmat kokevat vastakkaisen sukupuolen edustajat vähän vieraammaksi kuin omansa, so. eivät pysty olemaan esimerkiksi yhtä rentoina vuorovaikutustilanteessa.
Joo. Pitäis kylläkin ensin yrittää ymmärtää, että ollaan ensisijaisesti ihmisiä eikä sukupuolia. Ennen kuin tutustut toiseen ihmiseen et voi esim. tietää millaisia ajatuksia toisella on, mikä hänen seksuaalinen suuntautumisensa on tai kokeeko hän edes olevansa nainen.
Dickpic voisi olla hyvä keskustelun avaus.
Vierailija kirjoitti:
Haukutko palstalla naisia?
Miksi niin tekisin? Ei ongelma ole naisten vaan minun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut ja olen töissä. Kyllä välillä puhun naisten kanssa. En vain ole siinä hyvä ja vaikka kyseessä olisi jokin triviaali ja tylsä työasia niin silti taustalla on pieni jännitys ja pelko.
ap
Vierailija kirjoitti:
Itsekin samanikäisenä naisten suhteen estoisena olen jo päätynyt siihen tulokseen, että se alkaa olemaan jo hiukkasen myöhäistä alkaa yrittämään muuttaa näitä syvälle aivoon juurtuneita ajatusmalleja. Tässähän on jo puolet elämästä eletty. Jo se pelkkä ammattiavun hakeminen ajatuksena saa aikaan melkoisen inhoreaktion ja kynnys tuntuu suurelta. Joten. Eipä tuo niin haittaa, kunhan parhaansa mukaan pysyy pois niistä kuvioista missä niitä onnellisia pariskuntia joutuu katsella. Ja tekee sinkkunaisille heti selväksi, ettei tähän kannata haaskata aikaansa. Pois silmistä pois mielestä.
Luuletko, että muut menevät terapiaan innosta kiljuen? Inhottavalta se tuntuu ihan kaikista. Ei kukaan hammaslääkärissäkään halua käydä. Järkevä ihminen menee kuitenkin, ennen kuin hampaat mätänevät suuhun.
Eikö sinulla ole työkavereissa yhtään naista (jos siis olet töissä)? Entä ystävät, onko heillä vaimoja/tyttöystäviä, joiden kanssa voisit jutella? Vai tarkoitatko, ettet uskalla puhua tuntemattomille naisille?
Mulla oli nuorempana sama ongelma, mutta toisin päin: en uskaltanut puhua miehille (olen siis nainen). Olin/olen hyvin ujo, ja tuntui lähes mahdottomalta yrittää lähestyä tuntemattomia miehiä. Sukulaisten ja jostain yhteydestä, esim. töistä, tuttujen kanssa uskalsin puhua. Aloin sitten etsiä seuraa netistä, koska mulle on ollut aina luontevampaa ilmaista itseäni kirjallisesti kuin puhumalla, ja huomasin siinä viestitellessä, ettei miehet lopulta niin erilaisia ole kuin naisetkaan. Sitten uskaltauduin tapaamaan ja huomasin osaavani puhua miehille siinä, missä naisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut ja olen töissä. Kyllä välillä puhun naisten kanssa. En vain ole siinä hyvä ja vaikka kyseessä olisi jokin triviaali ja tylsä työasia niin silti taustalla on pieni jännitys ja pelko.
ap
Siis pelko ja jännitys mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yksisarvisina naisia oikein pidät? Mitä haluat heiltä (niin että se saa sinut noin jännittyneeksi)? Miksi pystyt puhumaan miehille?
Hyväksyntää ja mahdollista parisuhdettahan sitä naisilta halutaan. Naiselta tuleva arvostelu ja torjunta se on ainakin omalla kohdalla kaikkein pelottavin asia. Siitä syystä en ole tehnyt ainuttakaan aloitetta naisille, enkä varmaan tule tekemäänkään. Jos nainen on kiinnostunut, niin eiköhän tämä itse tule aloitteen tekemään nykyaikana. Jos ei ole kiinnostunut, niin enpähän ainakaan menetä mitään tai nolaa itsenä osoittamalla kiinnostusta jotain minua huomattavasti korkeatasoisempaa naista kohtaan.
Luuletko, että parisuhteessa kumppani ei koskaan torju sinua missään asiassa? Ihan varmasti nainen osoittaa jotain negatiivisia tunteita sinua kohtaan vuosien varrella, vaikka naisen aloitteesta alkaisitte seurustella. Miten ajattelit siitä selvitä?
Varmasti torjuu jossain asiassa, mutta luultavasti ei silti torju koko olemassaoloani ja määrittele minua kelvottomaksi sen perusteella. Parisuhteessa voi asioista keskustella ja pohtia, jos molemmat tahtovat päästä tyydyttävään lopputulokseen ja olla osa toistensa elämää. Ainakin itse olen tällaisen ruusuisen kuvan parisuhteesta saanut, että koitetaan tehdä toisen elämästä vähän helpompaa ja parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti torjuu jossain asiassa, mutta luultavasti ei silti torju koko olemassaoloani ja määrittele minua kelvottomaksi sen perusteella. Parisuhteessa voi asioista keskustella ja pohtia, jos molemmat tahtovat päästä tyydyttävään lopputulokseen ja olla osa toistensa elämää. Ainakin itse olen tällaisen ruusuisen kuvan parisuhteesta saanut, että koitetaan tehdä toisen elämästä vähän helpompaa ja parempaa.
Sitten minulla on sinulle ikäviä uutisia: monet seurustelut loppuvat jo ennen yhteen muuttamista ja jopa vuosikymmenten avo/avioliitot päättyvät joskus eroon. Läheskään aina tapailun aloittaneet ihmiset eivät halua olla osana toistensa elämää kuolemaan asti. Tuo on varmaan sitä, mitä tarkoitat kelvottomaksi määrittelyllä?
Sinulla on oikeasti aika todellisuudesta vieraantunut käsitys, jos uskot voivasi välttää tuon tapaiset pettymykset vain sillä, että jätät aloitteen vastapuolelle. Ei se ole vielä tae mistään.
Jos milloin tulee pakkotilanne keskustella naisen kanssa, niin ajattele häntä henkilönä, jolle aiot olla peruskohtelias. Tervehdit, kuuntelet ja vastavuoroisesti sanot oman asiasi ja hyvästelet. Toista niin monta kertaa, että alkaa sujua ajattelematta.