Voisiko puuroriisiä käyttää muuhun kuin riisipuuroon?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sen voi käyttää lisäkeriisinä (keitto-ohje on paketiss), mausteriisinä ja ihan kohtuullinen risottokin siitä tulee.
Kiitos muistutuksesta. Oikeaa risottoa siitä toki ei saa, mutta vuosia sitten olen tehnytkin siitä sellaista ns. risottoa :) Pitääpä luovia jotakin.
Ap
kaalilaatikkoon, pasteijoihin, liha-/kasvispiirakkaan, laatikkoruokiin, "risottoon", appelsiiniriisiin...
Vierailija kirjoitti:
kaalilaatikkoon, pasteijoihin, liha-/kasvispiirakkaan, laatikkoruokiin, "risottoon", appelsiiniriisiin...
Ah, kaalilattikkoon tietenkin. Kiitos tästä myös!
Ap
Mä teen aina ”lisukkeen” just puuroriisistä. Tee pellillinen lihapiirakkaa tms piirakkaa ja siihen riisiä.
Ai hitsi, kun alkoi tehdä mieli kaalilaatikkoa 😛
Karjalanpiirakoihin, riisivanukas
Yksi kiva juttu on kreikkalainen avgolemono keitto! Ohje neljälle:
1,5 dl maitoa
1 rkl Maizenaa
3 munankeltuaista kevyesti vatkattuna
1 l kanalientä
100 g puuroriisiä
25 g voita
Persiljaa silputtuna
1 sitruunan mehu
1 sitruunan raastettu kuori
Suolaa ja mustapippuria
Sekoita maito ja Maizena. Vatkaa joukkoon keltuaiset. Kuumenna kanaliemi kattilassa kiehuvaksi ja lisää riisit. Keitä hiljalleen kannen alla kunnes riisi on kypsää.
Nosta kattila lämmöllä ja lisää vähitellen joukkoon muna-maitoseos jatkuvasti sekoittaen ettei muodostuva kikkareita. Laita takaisin liedelle ja sekoittele kunnes keitto sakenee. Ota pois liedeltä ja lisää voi, persilja, sitruunan mehu ja kuoriraaste sekä suola ja pippuri.
Ei tietenkään voi. Riisipoliisit tulee kotiisi ja vie sinut vankilaan.🚓👮
Voi sitä vaikka paistaa jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi käyttää lisäkeriisinä (keitto-ohje on paketiss), mausteriisinä ja ihan kohtuullinen risottokin siitä tulee.
Kiitos muistutuksesta. Oikeaa risottoa siitä toki ei saa, mutta vuosia sitten olen tehnytkin siitä sellaista ns. risottoa :) Pitääpä luovia jotakin.
Ap
Oikeampaa risottoa puuroriisistä tulee kuin niistä nykyisistä risottoriiseinä myytävistä edikäsitellyistä pikariiseistä. Puuroriisistä irtoaa tärkkelys juuri oikealla tavalla. Kunhan vaan haudutusaika on oikea.
Sushia niistä tulee. Toimisi varmaan myös esim kiinalaisen ruuan lisukkeena.
Minä teen itselleni omenariisipuuroa. Keitän vedessä riisin ja lisään sinne pari pieneksi pilkottua omenaa. Mausteeksi laitan suolaa ja sokeria sekä kanelia, jos on. Jos omenat alkavat nuupahtaa, tuonne ne saa käytettyä.