Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa vaihdevuosistanne: Muutuitteko vittumaisiksi viisikymppisiksi?

Vierailija
07.07.2019 |

Onko vittumaiseksi viisikymppiseksi muuttuminen väistämätöntä? Mitä muuta on odotettavissa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä muuttuu näkymättömäksi, joten kyllä se alkaa vituttaa.

Vierailija
2/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhetyylistäsi päätellen sinulle on käynyt noin, voi ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sen vittumaisuuden muutoksen huomaa ympäristö ei niinkään henkilö itse 🙄

Kaikilla 50 v. ei ole vielä alkaneet vaihdevuodet. Itse olen 53 v. ja kuukautiset ovat jäämässä pois.

Vaihdevuosioireet ovat kovin yksilöllisiä, toisilla PMS oireet potenssiin miljoona tai toisilla ei juuri mitään.

Vierailija
4/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ja kierukat aikauttaa mielialamuutoksia naisille koko hedelmällisyysiän joten ei varmaan eroa huomaa, kaikki on niin yksilöllistä.

Vierailija
5/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkymättömäksi? Jos tuntee itsensä näkymättömäksi voi piipahdus terapeutilla auttaa.

Vierailija
6/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä v-maisuudesta voi kysyå johtuuko se todella hormonaalisesta muutoksesta.

Olisiko myös kyseessä se, että siinä iässä ei enää piittaa muiden mielipiteistä. Varsinkin naisena on saattanut joutua miellyttämään toisia siihen asti.

V-mäiseksi haukkuminen on myös ympäristön reagointia naisiin, jotka vihdoin alkavat elää niin kuin  itse haluavat.

Vierailija
7/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olén ollut lapsenlapsesta asti vttumainen.

Vierailija
8/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se veemäisyys ihmisessä on muusta kuin tietyn iän ylittämisestä kiinni.

Ikääntyessä tietyt asiat luonteessa korostuu, mut useimmat (viisaimmat) muuttuu entistä lempeimmiksi ja sallivimmiksi muita kohtaan kun tajuavat rajallisuutensa.

Ilkeät on ollu alunperinkin peruskuonteeltaan itsekkäitä k-päotä jotka ei anna arvoa toisille.

Jotkut katkeroituu ja alkaa kadehtimaan esim nuorien nuoruutta ja mahkuja.

Viisaat ikääntyvät tajuavat että voivat oppia uusia asioita ja ilmiöitä vuorovaikutuksessa uuden sukupolven kanssa. Osaavat iloita ja rohkaista nuorempaa polvea. Antaa tilaa ja arvostusta heille.

Vierailija
9/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on todettava, että vaihdevuodet ovat menneet ilman sen suurempaa draamaa. Ainoa mistä muistan asian on kuukautisten poissaolo. Olen 57 v., mies vähän nuorempi. On niitäkin, joilla kuukautiset vielä ovat tässä iässä. Monella tapaa elämän parasta aikaa, kun virtaa kuitenkin riittää.

Vierailija
10/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko elämän on itsetunto ja omakuva rakentunut pinnallisille arvoille, kuten esimrkiksi ulkonäölle ja sitäkautta saadulle ihailulle ja huomiolle, niin on ymmärrettävää että siitä on vaikea luopua ja vanheneminen on siksi kova pala joillekin.

Aletaan epätoivon vimmalla roikkua nuorekkuudessa kiinni vaikka keinotekoisesti roikkumalla plastiikkakirurgien ja botoxihoitoloiden ovenkahvassa kiinni.

Tosi nainen osaa vanheta kauniisti ja elegantisti - ylpeänä iästään ja eletystä elämästä.

Aistikkuus yleensä lisääntyy kokemuksen myötä. Sitä ei saa ostettua mistään.

Vierailija
11/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on aivan mahtavia loistotyyppejä viidenkympin rajapyykin ylittäneissä.

Ei kaikki ole todellakaan kuumista aalloista valittavia, huonokuntoisia kremppojaan luettelevia hapannaama-yrmyjä.

Ikävä tai rasittava tyyppi on yleensä tylsä missä iässä tahansa.

Vierailija
12/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vittumaisuudella tarkoitetaan sitä, että uskaltaa tehdä ja sanoa oikeita asioita, niitä jotka ovat tärkeitä ja karsia pois elämästä turhaa painolastia (ystäviä, joiden seurassa ei viihdy ja turhia velvollisuuksia) niin se tapahtui jo kymmenen vuotta sitten.

Vaihdevuosioireita on sen verran, että heräilen joskus aamuyöstä, mutta kuukautiset on säännölliset edelleen. Gynen mukaan elän esivaihdevuosia, jotka voivat kestää vaikka kuinka kauan ennen varsinaisia vaihdevuosia. Hankalat vaihdevuodet voivat varmaan tuoda ärtyneisyytttä, jos ei saa nukutuksi, mutta melatoniinilla olen saanut tuon oireen pois. Kuumia aaltoja ei ole ollut. N52

Vierailija
13/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkymättömäksi? Jos tuntee itsensä näkymättömäksi voi piipahdus terapeutilla auttaa.

Kyllä siperia sinutkin vielä opettaa.  WT:t muuttuvat  näkymättömiksi 26-vuotiaina.  Sinun kohdallasi se on siunaus ympäristölle.

Vierailija
14/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siperia sinutkin vielä opettaa.  WT:t muuttuvat  näkymättömiksi 26-vuotiaina.  Sinun kohdallasi se on siunaus ympäristölle.

Laitahan korkki kiinni tai ota vaihtoehtoisesti lääkkeet. 

Vierailija
15/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera Veemäinen kirjoitti:

Siitä v-maisuudesta voi kysyå johtuuko se todella hormonaalisesta muutoksesta.

Olisiko myös kyseessä se, että siinä iässä ei enää piittaa muiden mielipiteistä. Varsinkin naisena on saattanut joutua miellyttämään toisia siihen asti.

V-mäiseksi haukkuminen on myös ympäristön reagointia naisiin, jotka vihdoin alkavat elää niin kuin  itse haluavat.[/quote

Julkinen huono käytös ei ole oikeutettua sillä, että "mä nyt vaan elän niin kuin itse haluan". 

Jos kaikki vain "eläisivät niin kuin itse haluavat" tästä hommasta ei tulisi mitään, kuten jokainen ymmärtää. 

Vierailija
16/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin 56-vuotiaana kai menopaussini on jo ohi. Muuta muutosta en huomannut kuin vähän enemmän yllättävää hikoilua ja valitettavasti uniongelmia, herkkäunisuutta. Koskaan en ole mitään hormonaalista ehkäisyä tai muutenkaan hormoneja käyttänyt, enkä tarvinnut juuri muitakaan lääkkeitä. Mitään hirviötä minusta ei tullut, ei ole ainakaan kukaan huomauttanut, päin vastoin, olen kokenut itseni seesteisemmäksi ja iloisemmaksi viime vuosina, stressaankin paljon vähemmän, vaikka sinänsä syytä olisi, koska olen ollut työtön ja työkokeiluissa, uuden alan löytäminen on tosi vaikeaa. Sitten on vielä ikääntyvät vanhemmat.

Niin, ja siitä näkymättömyydestä: huomaa kyllä selvästi, että keski-ikäistä naista kuunnellaan ja hänen sanomisiaan arvostetaan aivan toisella tavalla kuin nuorta naista, toki itsekin on tullut tarkemmaksi ettei ihan ylikävellyksi tule, mutta ei sitäkään ole tarvinnut millään vi*ilulla tehdä. Sillä tavalla käyttäytyviin menopaussi-ikäisiin naisiin en ole koskaan törmännyt (miehiin kyllä). Toki tiedän, että moni nuorempi nainen on joutunut vaihtamaan tai kokonaan luopumaan hormonaalisesta ehkäisystä mainitusta syystä. Ulkonäön ja muun sellaisen tuomaan huomiota en totisesti kaipaa, olen kyllä mieluummin kokonainen ihminen kuin pelkkä lihakimpale tai silmänilo.

Vierailija
17/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel, onko entiselle huomiohuoralle ja spermaperseellä jäänyt huomion saanti murto-osaan entisestään, mihin on tottunut ???

Tälle tyypille on ainakin käynyt niin. Vittumaisuus oikein loistaa.

Vierailija
18/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsymätön ihmnen on epäkypsä missä iässä tahansa ja käyttäytyy sen mukaisesti.

Ikääntyminen ei ole "veemäiseksi tuloa" , päinvastoin elämänymnmärrys lisääntyy omien kokemusten myötä, ellei nyt sitten ole ihan typerä tyyppi.

Vierailija
19/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan vielä muuttunut, kuukautiset heittelee. Mulle tosin näkymättömyys on iloinen asia. Aamulla just totesin miehelle että kivaa kun tukka on karhee, tulossa siis vissiin harmaaksi. Mies totesi että mummotukka siis. Minä vaan iloisena että jes, tervetuloa! T:50v

Vierailija
20/45 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Aina olen ollut vittumainen, joten tasalaatua on tämä tytteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän