Ylireagoin mutten voi itselleni mitään
Olen viime aikoinan ylireagoinut todella moniin asioihin, mutten voi estää sitä. Usein kyllä kun ylireagoin johonkin, teen sen vain mielessäni, joten kukaan ei kärsi siitä ympärilläni.
Eilen mieheni oli tietokoneella puhelussa jonkun kaverinsa kanssa niin, että kaverin puhe kuului näytöstä tai jostain. Mieheni sitten sanoi välissä jotain minulle ja tämä kaveri kysyi että mitä sanoit. Mieheni sanoi että eikun vaimolle sanoin vaan. Tämä miehen kaveri alkoi puhua kuin pahainen teini mahdollisimman limaisia juttuja minusta ja kiitteli viime yöstä jne. En tiedä miksi, mutta menin tuosta ihan sekaisin.
Pyysin miestä laittamaan puhelun ainakin niin etten minä kuule sitä ja mies laittoikin koko puhelun poikki. En voinut tehdä muutakuin itkeä enkä voinut lopettaa. Kun sain hiukan rauhoituttua, minulle tuli fyysisesti huono olo ja oksetti kauheasti, pelkäsin koko ajan oksentavani ja oloni oli kauhean levoton. Säikähdin itsekin tuota reaktiotani noin pieneen asiaan, enkä ymmärrä miksi tuo vaikutti minuun noin, teinien typeriä juttuja joihin olen ennen vain napauttanut takaisin jotakin.
Tätäkin kirjoittaessa nousi vielä kyyneleet silmiin, en käsitä itseäni. Olen lopettanut e-pillerit viime vuonna, joten hormonit ovat aika varmasti tasaantuneet, en käytä mitään lääkkeitä enkä ollut juonut mitään alkoholia. Ainoa minkä eron keksin, on se että kiertoni heitti viikolla, mutta ikinä minulla ei ole ollut mitään ongelmia hillitä itseäni, en ole ylireagoinut kaikkeen enkä ole välittänyt tuollaisista tyhmistä jutuista.
Miten saisin itseni rauhoitettua, etten ylireagoisi kaikkeen?
Kommentit (39)
Toivottavasti tuokin ääliö vielä joskus saa opetuksen kovimman kautta.
Mitähän tuokin poikanen luuli tuosta saavansa? Säälittävä tyyppi.
Onneksi sun mies oli sun tukena, eikä lähtenyt tuon "kaverinsa" tyhmyyksiin mukaan. Eiköhän tuo tilanne ja miehesi reaktio kerro sille ääliölle myös, että toi käytös on täysin typerää eikä sitä siedetä. Olisin itsekin järkyttynyt sun asemassa noin lapsellisista jutuista.
Mä en vaan käsitä koko juttua? Eihän tuossa vaan ole mitään vitsiä tai hauskuutta, vaikka jättäisi törkeyden ja sopimattomuuden huomioimatta? Ja ap ei ollut edes tavannut koko ihmistä ja alkaa puhua tuollaista kun mies mainitsee vaimonsa olemassaolon. Ihan kuin tyyppi olisi menossa psykoosiin tai jotain.
Ja ap, et todellakaan ylireagoinut, pikemminkin alireagoit. Onneksi miehesi toimi oikein.
Hän vaikuttaa kyllä aika säälittävältä sen verran mitä olen kuunnellut juttujaan. Ihmettelee aina kauheasti, miksei naiset kiinnostu hänestä mutta jos puhuu samanlaisia juttuja, niin en kyllä ihmettele lainkaan.
Mieheni on onneksi tosiaan tukenani tässäkin asiassa, hän ei ole koskaan sietänyt minuun kohdistuvaa ivaa, pilkkaa, vähättelyä, haukkumista tai mitään negatiivista. Esimerkkinä on aina puolustanut minua hyvin kärkkäästi äidilleen kun tämä minua haukkuu.
Minunkaan mielestäni tuossa ei ole mitään hauskaa, mutta kai se on mukamas hauskaa huumoria joillekin. Kaveri on kyllä tiennyt minusta, mutta ennen ei ole sanonut minusta mitään, en sitten tiedä mikä ihme nyt sai sanomaan tuollaisia.
En usko että on menossa psykoosiin tai vastaavaa, sen verran mitä olen muita juttujaan kuunnellut, en sinänsä ihmettele että heittää tuollaistakin juttua. On vain äärettömän lapsellinen ja vaikuttaa aika vapaalla kasvatuksella olleelta tyypiltä. Kuulin illlalla kun mies paukutti näppäimistöä, joten luulen että laittoi aika kiukkuisen viestin tälle tyypille perään.
Ap
Tässä on taas yksi esimerkki siitä, miksi miehet pitävät omien kavereidensa kesken whattsapp-ryhmiä, joihin ei naisia oteta.
Niissä saa heittää läppää ilman pelkoa siitä, että joku pahoittaa mielensä.
No semmonen tapaus ja sitten elämä jatkuu. Molemmat ap ja miehensä vaikuttavat pienten piirien ja kotona nysvääjille. Nyt kahvia termospulloon ja luontoretkelle niin kyllä se siitä. Vähemmän naputtelua, enemmän raitista ilmaa.
Siis miten tuo on joidenkin mielestä muka pieni juttu? Ei se todellakaan ole ja siitä saa ja kuuluu loukkaantua! Senkun huutelette omissa privaattiketjuissanne noita juttuja, mutta jättäkää muut rauhaan!
Vierailija kirjoitti:
Tässä on taas yksi esimerkki siitä, miksi miehet pitävät omien kavereidensa kesken whattsapp-ryhmiä, joihin ei naisia oteta.
Selitäpä nyt meille muillekin, että mikä tuossa on hauskaa? Mikä tuollaisessa sanomisessa on se läppä?
Tollanen ei vaan ole hauskaa. Mitä liikkuu mielessä ihmisellä, joka laukoo tuollaisia? Ääliömäistä.
Samaan kastiin menee nää mitkä jakelee mukahauskoja osanottoja toisten naimisiinmenoon, vuosipäiviin, lastensaanteihin yms.
Se on pieni juttu, mutta siinä kun kymmenen vuoden lapsettomuuden jälkeen viimein odotetaan lasta ja se superhauska kaveri tulee heittämään osanotot ja jauhamaan miten elämä nyt loppuu ja jaadijaadi niin ei siinä kyllä ole mitään hauskaa.
Miksei voisi olla vaan onnellinen toisen puolesta? Tai vaikka pitäis turhana/tyhmänä/epäkiinnostavana niin onnittelis ja jatkais omaa elämää? Tai pitäis turpansa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Siis heitättekö niisssä läppää siitä, miten naitte toistenne vaimoja ja ne tykkäsivät siitä enemmän kuin siitä mitä saavat kotona? Ja ko. aviomies nauraa mukana?
Ei ap:n miehen kaveri ihan täysillä valoilla ajele, jos tuollaista juttua heittää. Tuskin olisin itse itkemään alkanut, olisin varmaan mennyt mykäksi vaan, koska mitä tuollaiseen voi edes sanoa? Mutta ymmärrän kyllä ap:n reaktion hyvin.
Kuka edes kehtaa kaverille tollasta laukoa sen kaverin vaimosta?? Tilannetaju...
Hei kiitos viimeyöstä, ap! Kehräsit kun kissa mun käsittelyn jälkeen ;) Tiedät kyllä kuka...
Onhan tuo aika suuri reaktio vaikka iljettäviä juttuja puhui.
En nyt kyllä usko, että miehillä tuollaisia ketjuja on, missä ainakaan tällaisia puhutaan ja kaikki nauraa niille. Kuten joku jo asiasta sanoikin. Jos on, niin ne kaikki kyllä ovat ihan yhtä säälittäviä ja ääliöitä kuin tämä miehen kaveri juttuineen, eikä sellaisilla kyllä vaimoa ole.
Olen jotenkin viime aikoina ollut kauhean herkillä kaiken suhteen ja ylireagoinut aika lailla kaikkeen, enkä tiedä mistä se oikein johtuu. Normaalisti olisin saanut kaverin todennäköisesti hiljaiseksi.
Ap
Minusta tuo kuulostaa siltä, että se miehesi kaveri tuli mustasukkaiseksi sinusta ja hän tuli kiukkuiselle päälle ja alkoi heittää tuollaista juttua... hänellä tuskin on omaa naisystävää kotona jos tuollaista heittää.
Unohda se kaveri mutta sano sille miehellesi että tuollainen ei kyllä käy päinsä!!
Tsemppiä :)
En tiedä onko kyse mustasukkaisuudesta, kun on kyllä tiennyt olemassaolostani ennenkin. Omaa puolisoa hänellä ei ole, eikä ilmeisesti mitään lyhyempiäkään juttuja onnistu hankkimaan.
Yritän unohtaa, mutta jostain syystä koko ajan pyörii mielessä ja olen kauhean levoton. Mies on kanssani samaa mieltä siitä että tuo oli ihan törkeää. Olen koko päivän miettinyt erästä vanhaa tapausta, kun mies kosketteli minua väkisin ja makasi päälläni etten pääsisi pois ja luulen, että tuon takia reagoin niin voimakkaasti noihin puheisiin.
Ap
Miten jonkun mielestä tuo voi olla ok? Ei todellakaan ole eikä sitä tarvitse sietää tai kuunnella.