Valtaosa suomalaisista asuu kunnissa, joissa peritään maksimilääkärimaksut – "380 000 sosiaali- ja terveyskeskusmaksua ulosotossa"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/valtaosa-suomalaisista-asuu-kunniss…
[quote]Jo 70 prosenttia suomalaisista asuu kunnassa, joka perii terveyskeskuksen lääkärikäynnistä suurimman mahdollisen asiakasmaksun. THL:n mukaan vuonna 2016 vastaava luku oli 44 prosenttia.
Lisäksi puolet väestöstä asuu kunnissa, joissa maksu peritään myös hoitajan vastaanotosta.
– Kunnilla on taloudellisia vaikeuksia. Maksut ovat eräs keino hankkia rahoitusta, tiivistää THL:n tutkimusassistentti Tapio Haaga.
Enimmillään vuoden lääkärikäynneistä joutuu maksamaan reilut 60 euroa, mikä on vastaavan ministerin Krista Kiurun mukaan monelle vähävaraiselle liikaa.[/quote]
Niin, että Suomessa on ilmainen terveydenhuolto vai? Sellainen ilmainen terveydenhuolto, jossa on satojatuhansia maksuja ulosotossa?
Kommentit (10)
Olen joutunut muutaman kerran lyhyeen aikaan käymään lääkärissä ja hoitajan vastaanotolla jne. Ei tietoa milloin pystyn maksaan käyntimaksut, menevät varmaan perintään.
Ajatelkaa, kuinka paljon Suomessa maksetaan veroja, joilla on tarkoitus ylläpitää palveluja, mutta sitten kun niitä palveluja tarvitsee, joutuu niistä silti maksamaan. Eikä tässä maassa maksuilta vapauta edes kuolema, kun joutuu maksamaan hautapaikka- ja hautausmaksut, vaikka olisi kuulunut eläessään kirkkoon ja maksanut kirkollisveroa vuosikymmenten ajan.
Tämä on nollasummapeliä.
Jos uussuomalaisille annetaan vastikkeetta 3,2 miljardia vuodessa niin jostain muusta se raha on otettava. Näinhän suomalaiset (naiset) ovat sen halunneet.
Pissi, gaggi ja ribuli pääsi pöksyihini juuri
Onhan se ilmainen jos ei maksa. Ei ulosotto mitään merkitse nykyään enää. Lähes kaikki missit on ulosotossa ja silti matkustelee ja elää luksuselämää
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, kuinka paljon Suomessa maksetaan veroja, joilla on tarkoitus ylläpitää palveluja, mutta sitten kun niitä palveluja tarvitsee, joutuu niistä silti maksamaan. Eikä tässä maassa maksuilta vapauta edes kuolema, kun joutuu maksamaan hautapaikka- ja hautausmaksut, vaikka olisi kuulunut eläessään kirkkoon ja maksanut kirkollisveroa vuosikymmenten ajan.
No kerropa kuinka paljon Suomessa maksetan veroa
Ketä äänestit kirjoitti:
Tämä on nollasummapeliä.
Jos uussuomalaisille annetaan vastikkeetta 3,2 miljardia vuodessa niin jostain muusta se raha on otettava. Näinhän suomalaiset (naiset) ovat sen halunneet.
Samaa mieltä muuten paitsi ihan turha tehdä tästä mitään sukupuolikysymystä.
T: persuja äänestänyt nainen, ja äänestyspäätöksen syynä juuri tuo että saataisiin suomalaisten verorahat jaettua suomalaisten käyttöön eikä laittomien siirtolaisten kylpylämajoituksiin
Terapia on järkyttävän kallista! Olen kipeästi terapian tarpeessa, mutta liian kova hinta. Yritän keksiä tapoja terapoida itse itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Terapia on järkyttävän kallista! Olen kipeästi terapian tarpeessa, mutta liian kova hinta. Yritän keksiä tapoja terapoida itse itseäni.
Sama homma. Suosittelen lukemaan joko Kimmo Takasen tai Eckhart Tollen kirjoja. Pelkästään siitä on ollut itselleni iso apu että opettelen elämään nykyhetkessä enkä jatkuvasti murehdi tai märehdi menneitä/tulevaa.
Edes siitä ei valisteta, terveydenhuollon maksujen eräpäivää voidaan siirtää jopa 6kk.