Miksi nuoresi kävi rippikoulun?
Mitä syitä teidän nuorillanne on ollut rippikoulun käymiseen? Usko, perheen painostus, kaverit samalla leirillä, kirkkohäät, lahjat, mitä?
Kommentit (8)
Jos tähän tulee muita vastauksia kuin että "halusi saada syntinsä anteeksi ja vahvistaa uskoaan Jumalaan", niin kirkko on totisesti epäonnistunut tehtävässään.
Itselläni ei ole vielä niin isoja lapsia, mutta itse kävin rippikoulun ihan kokemuksen vuoksi. Harkitsin myös Prometheus-leirille menemistä rippileirin sijaan, mutta rippileiri oli jotenkin helpompi, kun ei tarvinut selvitellä mitään vaan ihan tuli kutsu ensimmäiseen tapaamiseen. Rippileiri oli kyllä tosiaan hieno kokemus.
Koska olemme kristitty perhe. Emma ole näitä ateisteja jotja turvautuvat rukoukseen vasta kun lähimmäisellä tai itsellä todetaan syöpä tai vastaavaa.
Ei sen kummempaa syytä, oletan että koki asian "asiaankuuluvaksi" ja hyväksi.
Nuorempi eli nyt 16v, jätti menemättä, kävi useissa kesäleiriä edeltävissä tapaamisissa jne, mutta lopetti kesken. On erittäin vahvasti sitä mieltä, että asia, usko moiseen, on ihan tuubaa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että emme ole wt-perhe.
Niin, olette ainoastaan sivistymätön ja tuomitseva perhe. Hei mutta nehän on weeteelle sopivia määreitä.
Itse menin (siitä on jo aikaa) osana normaalia elämääni, yhtä lailla kuin vaikkapa ylioppilasjuhlat. Jumalaan olen uskonut aina, lapsena pidin ihan luonnollisena että rukoilin illalla katiskassa kuolleen kalan puolesta että Jumala antaa sen vielä elää, aamulla se ui katiskassa ja olin vaan että "kiva" :).
Alunperin siksi, että halusi rahaa lahjaksi, mutta lopulta ilahtui selvästi siitä, kun konfirmaatiossa oli paikalla kaikki läheiset häntä juhlistamassa. Ja kiintyi jopa rippiristiinsä.