Sijoitussalkkusi sisältö?
Kiinnostaisi tietää mitä on salkuissanne ja mikä on sijoitustesi arvo.
Kommentit (35)
Muutama iso firma (esim. Kone), arvo n. 70 000. Puuhastelun asteella.
Joku 58te. Kotimaisista mm. Aktia, Nordea, Evli, eQ, CapMan, UPM, Sampo, Stora Enso ja Wärtsilä sekä Orion. Ulkomaisista sitten enemmän ei-finanssipainotteista.
350k. Osakkeita, rahastoja, kiinteistö (ei asunto).
Noin kaksisataa euroa. Kolme eri rahastoa Nordnetistä, yksi super, yksi korko ja yksi joukkovelkakirjarahasto.
Valitettavasti aivan väärä paikka keskustella salkun sisällöstä. Ja toisaalta en kannata sitä että salkkuja availlaan. Johtuen siitä että jotkut voivat tulkita ne sijoitus suosituksiksi jotka eivät "perustu mihinkään faktaan". Salkku voidaan avata vain ystävien kesken, kun ymmärrys toisen ymmärtämisestä on selvillä.
-Mies38
PS: Jos joku haluaa sijoitus suosituksia niin suosittelen indeksi rahastoja.. Riskit pienemmät kun ei tarvitse itse ymmärtää niistä myös niissä on kulut pienempiä kuin muissa rahastoissa.
Salkussani on vitosen kanavoileipä
Mulla on rahastoja noin 45 000€ (Sampo 25), voitolla todella hyvin, koska olen näihin säästänyt pitkään. On myös suoria osakesijoituksia, nämä miinuksella.
Noin 100000€. Oma listaamaton yhtiö.
M41
Yhteensä tämän päivän arvolla noin 100 00€:lla; 5 eri rahastoa ja osakkeita 15 t€:lla. Osakkeet kotimaista perusteollisuutta
S-ryhmän jäsenyys, arvo 100€, tuottaa yli 10% vuodessa.
Myin salkun pois ja ostin asunnon. Nyt makuutan rahaa vain tilillä.
Aah, niin ihanasti se joitakin haittaa sekin ;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmän jäsenyys, arvo 100€, tuottaa yli 10% vuodessa.
Eikös tuo maksa 200e ? Olen kattonut, että sais tuottoakin, mutta kun tuo lopetettiin jo 10 vuotta sitten menneisyydesssä (= tulevaisuudessa, niin en jaksa nähdä vaivaa saadakseni pientä tuottoa makuuttamilleni rahoille)
Sinccis
Minulla ei ole salkkua on vain reppu.
Hmm.. google näyttää 100e, paljonko tuossa on korko? 3-4% ???
Sinccis
Salaisuudeksi jääköön yksityiskohdat mutta salkusta löytyy lähinnä ruotsalaisia, suomalaisia ja yhdysvaltalaisia yrityksiä. Tuolla järjestyksellä suurin piirtein. Teen aika perusteellista kvartaaliseurantaa ko. maista josta johtuen salkusta puuttuu paljon "itsestäänselvyyksiä" ja koostuu monista varmastikin keskiverkosijoittajalle tuntemattomista puljuista. Toki monia "itsestäänselvyyksiä" olen varmaan omistanut sijoittajanmatkani varrella.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti aivan väärä paikka keskustella salkun sisällöstä. Ja toisaalta en kannata sitä että salkkuja availlaan. Johtuen siitä että jotkut voivat tulkita ne sijoitus suosituksiksi jotka eivät "perustu mihinkään faktaan". Salkku voidaan avata vain ystävien kesken, kun ymmärrys toisen ymmärtämisestä on selvillä.
-Mies38
PS: Jos joku haluaa sijoitus suosituksia niin suosittelen indeksirahastoja.. Riskit pienemmät kun ei tarvitse itse ymmärtää niistä myös niissä on kulut pienempiä kuin muissa rahastoissa.
No kai näissä jutuissa vastuu on lukijalla samalla tavoin kuin sijoitusaiheisissa facebook-ryhmissä, joissa ihmiset kyselee "mihin sijoittaisit".
Peräti 185,66€ on salkkusani tällä hetkellä. Rahastoja koko summalla.