Mikä oikein on kampaajan sentti-pari?
Taas kävi näin.. kävin värjäyttämässä hiuksiani ja lupasin leikata ihan sentin-kaks vaan, koska menossa hiustenkasvatusprojekti.
Hiuksia lähti valehtelematta 10 senttiä ja jäljellä enää leukalinjaan ylettyvä pituus. Eiku uutta kasvatusta taas..
Kenelle muulle käynyt samalla tavalla?
Veikkaan, että melko monelle 🙋🏼♀️
Kommentit (9)
Minulla pitkät hiukset, eikä kampaaja ole koskaan leikannut liikaa, useilla olen käynyt (ja vielä eri paikkakunnilla).
Sanon aina että leikkaa huonot pois, ja 99% kampaajat tässä vaiheessa sanovat paljonko (esim. 2cm tai 5cm tmv.) ja NÄYTTÄVÄT miten paljon pitäisi ottaa (pitää hiustupsua ja näyttää "tämän verran")
E ymmärrä miksei kampaaja tekisi niinkuin pyydetään, koska palveluammattissa tyytyväinen asiakas palaa, pettynyt ei.
(Ja joillakin asiakkailla on varmaan epärealistiset toiveet, tullaan mallikuvan kanssa eikä ymmärretä mihin omat hiukset riittävät, monilla julksiiuden henkilöillä esim. on pidennyksiä jne.)
Liian monta kertaa käynyt niin että 2cm on muuttunut viisinkertaiseksi mitaksi. Pelkään nykyään mennä kampaajalle.
Olen käynyt lähemmäs 10 eri kampaajalla eikä ikinä ole käynyt näin. Tarinoita olen kyllä kuullut, mutta pakko myöntää etten usko sanaakaan. Jos sanot selkeästi kampaajalle, että sentti tai kaksi niin se ottaa sentin tai kaksi. Mutta jos itse olet epäselvä niin se on oma vikasi. Ja kyllä, veikkaan että olet mumissut jotain "ota latvoja vähän jne"
Tuo mitta voi olla aivan mitä vain aivan mistä kohtaa hiuksia vain. Nimimerkillä ei enää koskaan sinne helvetin mestaan, vaan itse leikataan kotona!
Ja sinä et tietenkään sanonut siitä mitään? Vaan haukut seläntakana? Sano ens kerralla suoraan nii varmasti oppii virheestään
Samaa olen miettinyt. Ehkä kampaajat haluavat että asiakas huomaa että on leikattu. Jos ei huomaa, kun pari senttiä leikattu, niin sitten asiakas valittaa että maksaa turhasta. Sekin voi olla.
Mä olen nyt sanonut että värjää, ja antaa latvojen olla koskematta joka toinen kerta. Käyn kuitenkin 7 viikon välein, niin ei huonoiksi pääse.
Mulle kävi aina noin, kunnes vahingossa löysin kampaajan, joka tuntee mitta-asteikon ja toden totta leikkaa sen mitä on sovittu. Enää en vaihda!
Ne on vaan hiukset