Päättyykö parisuhde huomiseen asunto näyttöön?
Olen huolissani. Meillä on kolme lasta ja naisystävä on nyt keksinyt unelmakodin, josta huomenna näyttö. Rahat ei riitä eikä ole halua muuttaa ja alkaa remppaamaan. Hän hehkuttaa nyt kaikille meidän tulevaa kotia. Olen ahdistunut ja huolissani, miten käy. Rahat ei riitä, mutta toinen ei usko. Pelottaa huominen, mitä tapahtuu. On jo uhkaillut erolla, jos en suostu. On hänen unelma ja kaikki, mitä kodilta haluaa.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisystävä jonka kanssa kolme lasta? Eikös tällainen ole vähintäänkin avovaimo?
Missä sanottiin että lapset ovat yhteisiä
"Meillä on kolme lasta" kuulostaa kyllä kuin olisivat yhteisiä.
Olen läheltä seurannut avioliittoa jossa vaimolle ei mikään riittänyt. Halusi uuden omakotitalon, sitten rintamamiestalon, taas uuden ok-talon. Joka taloon uudet kodinkoneet ja kalustus. Mies kilttinä tossukkana suostui kaikkeen. Nyt vihdoin eronneet, niskassa kulutusluotot ja lainat. Pitäkää hyvät ihmiset järki päässä älkääkä suostuko elämään yli varojenne.
En tykkää sovinisteista, mutta kyllä näitä kullankaivaja-naisia on. Esim. tuttava, joka meni yhteen miehen kanssa jonka kanssa ei sovi edes yhteen, ulkopuolistenkaan silmin. Siis ei mikään rakkaustarina, mutta heillä kyllä ystävinä kaikki toimii, se on hyvä. Mutta kaikki mökistä, suurin osa omakotitalosta ja autosta, on miehen, mutta nainen käyttää kaikesta sanaa meidän. Mies siis joskus lievästi ärsyyntynyt tuosta minunkin kuulteni.
Tavallaan ymmärrän, mutta historiansa on se että yrittää maksattaa muilla elämäänsä. Ei se ole minulta pois, mutta on näitä. Itse olen maksanut kaiken itse. Jos minulla olisi paljon rahaa, minusta olisi mukavaa maksaa kumppanille meidän molempien näköinen elämä.
Kaverini painosti ex-miehensä ostamaan hornankuusesta vanhan talonrämän, hehkutti kovasti miten siitä tulee heidän unelmakotinsa. No tylsyi sitten siellä korvessa taaperon kanssa ja remonttikin siirtyi ja siirtyi, yläkerta oli pidettävä suljetuna koska oli keskeneräinen ja vaarallinen. Lopulta järkkäsi itselleen asunnon kaupungista, avioeron ja häipyi lapsen kanssa, mies jöi loukkuun sinne rotiskoon.
On kyllä erikoista, että nainen hehkuttaa uutta kotia jo ennen näyttöä ja ennen kuin teillä on mitään lainalupaustakaan. Yleensä lainalupaus hankitaan ennen kuin mennään asuntonäyttöön.
Mitä jos veisit naisen pankkiin kuulemaan, että teillä ei ole varaa siihen taloon?
Miksi kaikki käskevät menemään pankkiin? Jos mies kokee, ettei rahat riitä taloon ja kohtuulliseen elintasoon, niin hänellä on täysi oikeus tähän kokemukseen. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta ottaa pankista tappiin vedettyä lainaa. Meillekin olisi aikanaan annettu tuplasti enemmän kuin itse koin kohtuulliseksi ja järkeväksi. Kyllä jokaisella on velvollisuus arvioida itse se oma maksukyky, eikä tuudittautua siihen että pankki kyllä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki käskevät menemään pankkiin? Jos mies kokee, ettei rahat riitä taloon ja kohtuulliseen elintasoon, niin hänellä on täysi oikeus tähän kokemukseen. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta ottaa pankista tappiin vedettyä lainaa. Meillekin olisi aikanaan annettu tuplasti enemmän kuin itse koin kohtuulliseksi ja järkeväksi. Kyllä jokaisella on velvollisuus arvioida itse se oma maksukyky, eikä tuudittautua siihen että pankki kyllä tietää.
Nimenomaan näin. Jos pankkeja uskoisi, meilläkin olisi miljoonan euron talo, eikä velatonta alle neljän sadan tuhannen taloa ja kunnon sijoitukset.
Pankkien lainatarjoukset ovat ihan liian isoja ja vetävät talouden ihan liian tiukalle. Koska pankki hyötyy ylisuurista lainoista. Pankki on bisnes, ei asiakkaan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. Jos pankkeja uskoisi, meilläkin olisi miljoonan euron talo, eikä velatonta alle neljän sadan tuhannen taloa ja kunnon sijoitukset.
Pankkien lainatarjoukset ovat ihan liian isoja ja vetävät talouden ihan liian tiukalle. Koska pankki hyötyy ylisuurista lainoista. Pankki on bisnes, ei asiakkaan puolella.
Kyllä se pankki sitä maksukykyäkin katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoo, mutta ihan liian tiukalle sallii mennä talouden. Itse en koskaan ottanut edes puolta siitä lainasta, mitä pankki olisi meille antanut.
Laskekaa itse mitä olette valmiita käyttämään, älkääkä uskoko pankin laskelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46 kirjoitti:
Miksi olet ottanut vaimon, jos et pysty huolehtimaan hänen ylläpitokuluistaan? Vai kuuntelitko munaasi niinkuin moni suomalainen tyhjätaskumies ja menit naimisiin kun muna halusi? Olen niin kyllästynyt teihin köyhiin ruikuttajiin. Antakaa meidän naisten olla rauhassa jos ei rahat riitä.
Näinä tasa-arvoa korostavina aikoina en voi olla ihmettelemättä, että naisten ajatukset talouden suhteen ovat edelleen yhtä kivikautisia: miehen pitää ostaa kallis asunto, miehellä pitää olla kallis auto jne. Ostakaa itse, jos sellaisia on pakko saada.
Sulla ei tuo sarkasmitutka piipannut yhtään?
Kannattaa käyttää huollossa, se on ilmiselvästi rikki.
Sarkasmitutkani on täysin kohdallaan. Kommenttisi oli kärjistetty, mutta et voi kieltää, etteikö sen takana olisi ajatusmaailma, joka edelleenkin näkyy monien naisten suhtautumisessa talouteen.
Sovinistin tunnistaa siitä, kun he aina kirjoittelevat negatiivisesti naisista ja vielä tyrkyttävät, että "monien naisten.." jne.. Kuten sinä, että "monien naisten suhtautuminen talouteen". Kokemuksia sinulla on varmaan vaan tosi tv-sarjojen naiset.
eri, mutta vaimoni ei tiedä paljon meillä on rahaa laskunmaksutilillä eikä hän tiedä edes palkkaani.
Asiat vain hoituvat, on se v*ttu ihmeellistä.
Ei meilläkään mies tiedä paljonko laskunmaksutilillä on, ollaan yhdessä sovittu että minä pyöritän molempien (omat rahat!) arkiset raha-asiat. Jos tulee vastaan jotain poikkeavaa, niin siitä sitten mainitsen hänelle, siitä joko syntyy keskustelua tai sitten ei.
En tiedä tietääkö mies nykyistä palkkaani, suuruusluokan kyllä tietää, eikä ole esittänyt hirmuista kiinnostusta viimeisimmän autonvaihtoni rahoituskuvioon.
Eiköhän tämä ole yksilö- eikä sukupuolikysymys.Tietysti on yksilökysymys, vain synnytys on sukupuolikysymys. Satun nyt olemaan naisen kanssa naimisissa joten meillä se meni noin.
Huomaatko ettei kukaan hauku sinua kun kerrot miehen puutteista, toisinpäin asia oli joidenkin mielestä välitöntä sovinismia.
Ihan oikeasti et(te) tajua eroa noiden kommenttien välillä? Vinkki: sovinistikommentin sai "näinä aikoina naisten ajatukset on sitä ja tätä" yleistäjä. Ei tyyppi, joka olisi kertonut yksilöstä.
Ota sinä ero välittömästi. Ei tuollaisessa stressielämässä ole mitään järkeä. Naisesi ei ajattele järkevästi, vaan tunteellisesti ja on valmis tuhoamaan sinun onnellisuutesi vain saadakseen unelmiensa kodin. Jos nytkin on jo vaikeuksia saada nykyistä kotianne maksettua, on todella järjetöntä muuttaa vielä kalliimpaan asuntoon. Mitään takuitakaan ei siitä ole, saatteko nykyisen kotinne myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ota sinä ero välittömästi. Ei tuollaisessa stressielämässä ole mitään järkeä. Naisesi ei ajattele järkevästi, vaan tunteellisesti ja on valmis tuhoamaan sinun onnellisuutesi vain saadakseen unelmiensa kodin. Jos nytkin on jo vaikeuksia saada nykyistä kotianne maksettua, on todella järjetöntä muuttaa vielä kalliimpaan asuntoon. Mitään takuitakaan ei siitä ole, saatteko nykyisen kotinne myytyä.
Ottakaa myös huomioon, että nykyisenkin lainan korot saattavat ampua pilviin minä vuonna tahansa, jolloin siitä on jo todella hankala suoriutua. Onko riskin arvoista siis muuttaa kalliiseen asuntoon, jossa korkojen nousu voi käytännössä tuhota teidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46 kirjoitti:
Miksi olet ottanut vaimon, jos et pysty huolehtimaan hänen ylläpitokuluistaan? Vai kuuntelitko munaasi niinkuin moni suomalainen tyhjätaskumies ja menit naimisiin kun muna halusi? Olen niin kyllästynyt teihin köyhiin ruikuttajiin. Antakaa meidän naisten olla rauhassa jos ei rahat riitä.
Näinä tasa-arvoa korostavina aikoina en voi olla ihmettelemättä, että naisten ajatukset talouden suhteen ovat edelleen yhtä kivikautisia: miehen pitää ostaa kallis asunto, miehellä pitää olla kallis auto jne. Ostakaa itse, jos sellaisia on pakko saada.
Sulla ei tuo sarkasmitutka piipannut yhtään?
Kannattaa käyttää huollossa, se on ilmiselvästi rikki.
Sarkasmitutkani on täysin kohdallaan. Kommenttisi oli kärjistetty, mutta et voi kieltää, etteikö sen takana olisi ajatusmaailma, joka edelleenkin näkyy monien naisten suhtautumisessa talouteen.
Sovinistin tunnistaa siitä, kun he aina kirjoittelevat negatiivisesti naisista ja vielä tyrkyttävät, että "monien naisten.." jne.. Kuten sinä, että "monien naisten suhtautuminen talouteen". Kokemuksia sinulla on varmaan vaan tosi tv-sarjojen naiset.
eri, mutta vaimoni ei tiedä paljon meillä on rahaa laskunmaksutilillä eikä hän tiedä edes palkkaani.
Asiat vain hoituvat, on se v*ttu ihmeellistä.
Ei meilläkään mies tiedä paljonko laskunmaksutilillä on, ollaan yhdessä sovittu että minä pyöritän molempien (omat rahat!) arkiset raha-asiat. Jos tulee vastaan jotain poikkeavaa, niin siitä sitten mainitsen hänelle, siitä joko syntyy keskustelua tai sitten ei.
En tiedä tietääkö mies nykyistä palkkaani, suuruusluokan kyllä tietää, eikä ole esittänyt hirmuista kiinnostusta viimeisimmän autonvaihtoni rahoituskuvioon.
Eiköhän tämä ole yksilö- eikä sukupuolikysymys.Tietysti on yksilökysymys, vain synnytys on sukupuolikysymys. Satun nyt olemaan naisen kanssa naimisissa joten meillä se meni noin.
Huomaatko ettei kukaan hauku sinua kun kerrot miehen puutteista, toisinpäin asia oli joidenkin mielestä välitöntä sovinismia.
Ihan oikeasti et(te) tajua eroa noiden kommenttien välillä? Vinkki: sovinistikommentin sai "näinä aikoina naisten ajatukset on sitä ja tätä" yleistäjä. Ei tyyppi, joka olisi kertonut yksilöstä.
Sovinismi näyttää tätä ketjua lukiessa olevan synonyymi sanaparille terve järki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne ehdot kainan saannille edelleenkään mitenkään erityisen tiukat ole. Mekin oltais saatu pari vuotta sitten 300 000 euron laina ilman takaajia, vaikka ollaan kummatkin määräaikaisessa työssä ja mulla oli nettopalkka silloin vielä "vain" 1900 e.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, mutta ap:n vaimo (tai siis "naisystävä") ei usko että heillä ei ole varaa ja jos ap sanoo vaan ei käy, niin nainen ilmeisesti jättää hänet, mikä pelottaa ap:ta. Jos pankin täti kertoo saman asian, niin ap:n ei tarvitse olla "bad guy". Voisihan jotain lainalaskuriakin näyttää ja samalla näyttää tyypillistä kuukautista luottokorttilaskua.
Varmaan näissä kehotuksissa mennä pankkiin (tai tehdä lainahakemus verkkopankissa) on takana se, että naiselle havainnollistuu, miten tiukalla budjetti kuukausittain menee uudessa kodissa. Tai että siihen ei välttämättä edes saa lainaa.
En kyllä vielä tuskailisi yhtään mitään, koska 1) tarvitsette lainalupauksen 2) tiedän pitää myydä nykyinen koti tai ainakin olla hyvin selvillä sen arvosta ja myyntiajasta 3) teidän tulee tehdä tarjous uudesta 4) myyjät hyväksyvät tarjouksen.
Unelmoidahan voi ja asuntonäytöissäkin käydä.
Jos et halua jotain mitä puoliso haluaa, niin sano EI. Jos ei mene jakeluun, niin toista.
Sano, että rouva maksaa, jos haluaakin uutta asuntoa.
Ettei vaan aloittaja ole perinteinen mies, jonka mukaan nainen hoitaa kodin ja lapset, mies tuo leivän pöytään. En minäkään kuvitellut, että tuollaisia perheitä on, mutta pakkohan se on uskoa, kun niin moni mies tälläkin palstalla on tuollaisesta järjestelystä haaveillut. Jos mies on luvannut huolehtia materiaalisista asioista, niin totta kai nainen voi luottaa miehen sanaan. Kotirouvan ylläpitäminen on kallista, kai nyt jokainen mies osaa laskea riittääkö siihen omat tulot.