Piilarit ja elämän vaikeus
Teinillä on piilarit ja kaikki on silti niin tuskaista. Miettii esim huvipuistoon menoa ja ärsyttää, kun piilarit kuivuu jotenkin. Ovat kyllä sellaiset hyvät ja kosteat ja käyttää aamuisin silmätippojakin, mutta kai ne kuivahtaa kun kovissa vauhdeissa huvipuistolaitteissa. Olen niin neuvoton, miten te pärjäätte ja apuja kiitos.
Kommentit (11)
Ei oo liioiteltua. Kuivuu oikeasti nopeasti. Vie laserleikkaukseen.
Laserleikkaus heti kun mahdollista.
Itse uskalsin tehdä vasta melkein kolmekymppisenä, harmittaa etten mennyt aiemmin. Helpotti rillipäätä niin paljon!
Jep. Mullakin kuivuu ja linssit on kalliit kun on suuri hajataitto.
Kiitos vastanneille. Eli tuo todella on iso ja oikea asia tuo kuivuminen.
Mulla meni laserleikkaus ketuiks. Ottaisin milloin vaan lasit ja piilarit takaisin.
Muistakaa nyt ihmiset, että kaikkien silmiä ei voi leikata! Vasta-aiheita on useita, eikä mikään toimenpide ole riskitön. Tiedän myös erään, jolla leikkaus itsessään meni hyvin, mutta sai riesakseen vuotavat ja ärtyvät silmät. Myös ottaisi kuulemma lasit ilomielin takaisin.
Olen käyttänyt 17 -vuotiaasta linssejä, ja täytyy sanoa että kauan sitten linssit olivat todella paksuja ja ikävän tuntuisia. Nykyään käytän yötäpäivää linssejä, joissa voi myös nukkua, ja roska silmässä -tunteeseenkin ajan myötä turtuu ja tottuu. Linssit ovat siis kyllä todella menneet parempaan suuntaan. Yötäpäivää linssejä voin kyllä suositella. Laserleikkausta olen harkinnut, mutta arvot vaihtelevat edelleen.
Myös laser-leikkauksesta voi jäädä silmät kuiviksi ja tietääkseni ei yleensä tehdä kovin nuorille koska heillä näkö vielä kehittyy. Mielellään jotain ~25v sais vissiin olla.
Kokeilkaa kosteuttavia silmätippoja. Mulla toimii sellaiset hiukan geelimäiset parhaiten, todella parantavat linssien käyttömukavuutta (tooriset linssit siis). Kysykää apteekista tai optikolta.
Laserleikkaukset toimii monilla, mutta toisaalta, jos käy todella p*ska säkä niin saa elinikäisiä vaurioita. Odottaisin ainakin ennenkuin mietin sellaista.
Itse en n voi käyttää. Silmät on kuivat ja linssit tuntuu koko ajan.