Help! Miten voi saada itsensä haluamaan lapsia?
On sellainen tilanne, että ero on todennäköisesti edessä ennemmin tai myöhemmin, jos en saa omaa päätäni käännettyä selvästi lasten hankinnan kannalle. Puoliso haluaa lapsia varmasti, minä olen ei/ehkä. Mitä voi käytännössä tehdä, että saisi kipinän haluta vanhemmaksi?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen, jolta mies kärttää lasta? Älä tee lasta, jos et itse aidosti ja todella halua lasta. Lapsi jää kuitenkin pääasiassa äidin hoidettavaksi, vaikka mies lupaisi etukäteen mitä. Ja nainen on se, jonka kehon raskaus tuhoaa, ei mies.
Olen mies, kumppanini on nainen. Ap
Tuon nyt olisi arvannut muutenkin. Vauvakuume on naisilla tavallinen ja miehillä harvinainen.
Harrasta vähän sukututkimusta. Jos tiedät jotain esivanhemmistasi, et halua sukukirjan päättyvän itseesi.
Aina kannattaa tehdä kuten omassa sielussaan tuntee itselleen oikeaksi. Ei missään nimessä toisen mieliksi myönnytyksiä näin isossa asiassa.
Mahdollinen ero kirpaisee kerran, perheytyminen ilman omaa mielenkiintoa varastaa loppuelämäsi.
Kaksi parisuhdetta takana, joissa me molemmat ollaan oltu kovapalkkaisia ja kummassakaan parisuhteessa ei ole mies maksanut yli puolta kotitalouden menoista. Pohjana sen verran, että olen reissutyötä tekevä di eli palkka on kuukaudessa viisilukuinen. Miesten osalta on ollut hyvä, että lainansa ovat itse hoitaneet välillä. Muuten on kaatunut mun niskaan: vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus, miehen autovakuutus, miehen sairasvakuutus, välillä miehen auton lainanlyhennykset, mun auton kulut otetaan suoraan mun palkasta, ruoka, meidän molempien hygieniatuotteet, minun vaate- ja kenkäostokset ja suurin osa kodin tavaroista, miehen tupakat pääosin, maksan noin 45 % ravintolakäynneistä ja yllättäen silloin on alkoholia käytetty useammalla kympillä ja olen itse täysin alkoholiton. Ei varmaan ketään yllätä, että tälläisiin suhteisiin en todellakaan ala lapsia tekemään. Olen todennut, että miehet ovat saamattomia vätyksiä, jotka etsivät elättäjää ja äidin korviketta. Lähes kuvottavia otuksia. Puhutaan kuitenkin ihan aikuisista ihmisistä. Olen itse tehnyt päätöksen pysyä sinkkuna ja teen lapsen itsellisesti, en kaipaa lisämenoeriä ja erillistä lapsellista riippakiveä elämään.