Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: Ikäihmisen tulisi kuluttaa itselleen eikä miettiä jälkeensä jäävän perinnön suuruutta

Vierailija
04.07.2019 |

Kauppalehdessä juttua taas eläkeläisten kulutusjuhlista.

Miksi jopa 75 % suomalaisista vihaa lapsiaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 68v, vanhemmat elävät vielä. En taatusti tarvitse perintöä, saavat käyttää kaikki rahansa hyvään hoivaan.

Vierailija
22/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni en mitään perintöä ole vailla mutta sen verran voisi säästää että niillä rahoilla pystyy maksamaan hoitolaitokselle. Minulla ei ole varaa elättää vanhaa äitiäni jos/kun laitokseen päätyy. Elää kuitenkin lähes 100 vuotiaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää murehtiko. Palvelutalo on ainakin vienyt mun äidin säästöt ja ison siivun ominaisuudesta.

Fysioterapia maksaa 800 e/kk, muistikuntoutus 600 e/kk ja siihen päälle vielä lääkkeet.

Mikä palvelutalo kyseessä? Toivottavasti tuolla rahalla saa sitten fysioterapiaa päivittäin.

Vierailija
24/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus jakaa eläkekorotuksiin 183 miljoonaa. Lapsiperheille 40 miljoonaa. Siinä jo syytä säästää jotain jälkipolvillekin jopa heinäsirkkasukupolven.

Vierailija
25/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittiä pelottaa julmetusti, että ihmiset ryhtyvät keräämään suvulle omaisuutta jota jokainen sukupolvi vuorollaan kartuttaa ja siirtää taas eteenpäin.

Varakkaita ihmisiä on vaikea hallita ja kyykyttää.

Vierailija
26/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että toivoisin, että äitini käyttäisi säästönsä itseensä, eikä jättäisi perintöä. On ollut leskenä kohta 20 v ja elää kituuttaen, että jäisi perintöä. Eläke on pieni ja siitäkin säästää. Mitään ei voi ostaa, kun "kohta kuolee", parsii sukat, tekee keskeltä hajonneiden lakanoiden päistä tyynyliinoja, purkaa vanhoja neuleita ja tekee niistä sukanvarsia, kaikki vaatteet on todella kulahtaneita. Ostaa punalaputettuja ruokia, eli kuivaa leipää, nahistuneita kasviksia, eilistä jauhelihaa. Joku tuttavan tyttärentytär käy leikkaamassa hiukset (säästää kympin), ei raaski käydä jalkahoidossa tai hierojalla, ei käy missään kun ei ole autoa, bussit ei kulje ja taksia ei raaski ottaa.

Kauheaa, kun ei vuosikymmeniä töitä tehnyt, ison lapsikatraan kasvattanut ja aina niukasti eläneen ihmisen elämässä ole mitään nautintoja. Ainoa ilo on, kun lapset ja lastenlapset käy ja kukaan ei tietenkään käy riittävän usein, eikä viivy riittävän kauan. Elämä on pelkkää vieraiden odottamista. Kurjaahan se sitten on.

Vierailija
27/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliittiä pelottaa julmetusti, että ihmiset ryhtyvät keräämään suvulle omaisuutta jota jokainen sukupolvi vuorollaan kartuttaa ja siirtää taas eteenpäin.

Varakkaita ihmisiä on vaikea hallita ja kyykyttää.

Juuri näin ja siksi mediassa jatkuvasti kehotetaan tuhlaamaan koko omaisuus ja olemaan jättämättä perintöä. Kaikki eivät ole onneksi manipuloitavissa ja näkevät ajatuksen taakse.

Vierailija
28/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa kuluttaa ITSE tienaamansa rahat eläessään, jos niin haluaa. Anti mennä vaan.

Mutta jos varallisuuteen kuuluu omaisuutta, jonka on itsekin saanut perintönä, esim suvun kesämökki tai muuta vastaavaa, niin mielestäni olisi moraalitonta, jos yksi sukupolvi pistää ne rahoiksi ja kuluttaa itseensä. Suvussa kulkeva varallisuus pitää säilyttää suvussa ja siirtää lapsille. Mielellään vielä paremmassa kunnossa kuin itse sen sai. Tähän ainakin itse pyrin. 

Tässä on vain yksi suuri mutta. Kaikella on elinkaarensa, myös mökillä ja metsillä.

Ja sanot vielä, että perintö pitää paremmassa kunnossa mitä itse on saanut. Ja sanot myös, että jokainen saa kuluttaa itse tienaamansa rahat. Eikö se ole vähän ristiriitaista, kun mökin tai talon elinkaari on 30-40v jonka jälkeen tulee mittavat ja kalliit remontit.

Jos vanhempasi on saanut perinnöksi 2000-luvulla mökin, jonka ukki ja mummo rakensivat joskus 50-luvulla, niin mitä luulet sinulle jääneen siitä jäljelle, jos et ole valmis sijoittamaan siihen parisataatuhatta euroa tai jossakin maaseudulla, jossa nykyään mökkejä myydäån muutamalla tonnilla.

Sama metsässä, myös puilla on elinkaarensa ja lopulta hapoanevat pystyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi