Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: Ikäihmisen tulisi kuluttaa itselleen eikä miettiä jälkeensä jäävän perinnön suuruutta

Vierailija
04.07.2019 |

Kauppalehdessä juttua taas eläkeläisten kulutusjuhlista.

Miksi jopa 75 % suomalaisista vihaa lapsiaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vihaa lapsiaan? Eihän nuo asiat, siis perinnön jättäminen ja lapsiensa vihaaminen, liity toisiinsa! Minusta jokaisen ihmisen täytyy rakentaa itselleen hyvä elämä, jos siihen kuluu omat rahat niin että suurta perintöä ei jää jälkipolvelle, niin sitten se vaan menee niin. Ja myös niin että mielestäni kenenkään ei tulisi rakentaa tulevaisuuttaan jonkin tulevan perinnön varaan. Elämä on tässä hetkessä, ei perinnön saamisen tuoman varallisuuden hetkenä. 

Vierailija
2/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan että vanhempani käyttävät massinsa itseensä eivätkä muhun. He ovat työuransa tehneet ja lapsensa hoitaneet, en voi käsittää sitä ajatusmaailmaa jonka mukaan sitten pitäisi vielä elellä hissuksiin jotta jälkeläiset saavat perintöä.

Mutta itsekkäitä mulk.kujahan maailmassa riittää, se on nähty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kyllä voivani jättää lapsilleni perintöä. En silti aio itsekään elää kituutellen.

Nämä seikat eivät käsittääkseni sulje pois toinen toistaan?

Vierailija
4/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesssa on hlvetin pienet eläkkeet. Mun mutsi tehhny tötä 50 vuotta ja eläke 800e.

Vierailija
5/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät eivät voi jättää perintöä lapsilleen. Valitettavasti.

Vierailija
6/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa kuluttaa ITSE tienaamansa rahat eläessään, jos niin haluaa. Anti mennä vaan.

Mutta jos varallisuuteen kuuluu omaisuutta, jonka on itsekin saanut perintönä, esim suvun kesämökki tai muuta vastaavaa, niin mielestäni olisi moraalitonta, jos yksi sukupolvi pistää ne rahoiksi ja kuluttaa itseensä. Suvussa kulkeva varallisuus pitää säilyttää suvussa ja siirtää lapsille. Mielellään vielä paremmassa kunnossa kuin itse sen sai. Tähän ainakin itse pyrin. 

Vierailija
7/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluan että vanhempani käyttävät massinsa itseensä eivätkä muhun. He ovat työuransa tehneet ja lapsensa hoitaneet, en voi käsittää sitä ajatusmaailmaa jonka mukaan sitten pitäisi vielä elellä hissuksiin jotta jälkeläiset saavat perintöä.

Täysin samaa mieltä! En mä ole tehnyt mitään ansaitakseni vanhempieni rahoja. Ne ovat heidän ja he saavat niitä käyttää haluamallaan tavalla. Huomattavan paljonhan olen heiltä sitä paitsi jo saanut heidän eläessään!

Toivon, että vanhempani käyttävät omaisuuttaan siihen, että elävät mukavasti ja pitävät huolta itsestään, jotta elävät mahdollisimman pitkään. Jos (ja varmaan kun, kumpikaan ei ole mikään rikas) perintöä ei sen jälkeen jää, niin se käy hyvin.

Heidän hyvä elämänsä nyt ilahduttaa minua paljon enemmän kuin se, että saisin rahaa heidän kuolemansa jälkeen.

Vierailija
8/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ostavat säästöillään talon täyteen roinaa :D

Vierailija
9/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa kuluttaa ITSE tienaamansa rahat eläessään, jos niin haluaa. Anti mennä vaan.

Mutta jos varallisuuteen kuuluu omaisuutta, jonka on itsekin saanut perintönä, esim suvun kesämökki tai muuta vastaavaa, niin mielestäni olisi moraalitonta, jos yksi sukupolvi pistää ne rahoiksi ja kuluttaa itseensä. Suvussa kulkeva varallisuus pitää säilyttää suvussa ja siirtää lapsille. Mielellään vielä paremmassa kunnossa kuin itse sen sai. Tähän ainakin itse pyrin. 

Olen samaa mieltä.

Inhottavaa vain, jos on työtön tai muuten tarvitsisi toimeentulotukea, sitä ei saa, jos on noita suvussa kulkevia omaisuuksia. Ne pakotetaan syömään (tai siirtämään etuajassa eteenpäin.)

Vierailija
10/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vihaa lapsiaan? Eihän nuo asiat, siis perinnön jättäminen ja lapsiensa vihaaminen, liity toisiinsa! Minusta jokaisen ihmisen täytyy rakentaa itselleen hyvä elämä, jos siihen kuluu omat rahat niin että suurta perintöä ei jää jälkipolvelle, niin sitten se vaan menee niin. Ja myös niin että mielestäni kenenkään ei tulisi rakentaa tulevaisuuttaan jonkin tulevan perinnön varaan. Elämä on tässä hetkessä, ei perinnön saamisen tuoman varallisuuden hetkenä. 

Selkeästikään et tiedä mitään vanhasta rahasta. Vain tuottoa tai sitä, minkä oma työ on tuonut on ok kuluttaa eläessään.

Vierailija
11/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki perintöä kaipaavat eivät ole itsekkäitä mulkkuja. Mua odottava perintö esim. tulee isoäitini isältä, niin että millä lailla katsot, että se ei kuulu minulle?

Vierailija
12/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuutta ei koskaan rakennu jos yksi sukupolvi hassaa rahat. Seuraavan olisi tällöin lähdettävä nollasta, mikä on aivan älytöntä jos vaihtoehtona on myös lähteä vahvasti plussalta. Itse ainakin haluan antaa lapsilleni perinnöksi ainakin omat asunnot, koska itsekin olen saanut apua vanhemmilta perintönä ja apuna niin paljon rahaa, että sain sillä ostettua itselleni asunnon.

Vierailija
13/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki perintöä kaipaavat eivät ole itsekkäitä mulkkuja. Mua odottava perintö esim. tulee isoäitini isältä, niin että millä lailla katsot, että se ei kuulu minulle?

Miksi ihmeessä se ei kuuluisi sinulle?

Itsekkäitä mulk.kuja ovat ne, joiden mukaan vanhempien kuuluu säästää rahaa lapsilleen perinnöksi, että hei eivät saa käyttää sitä muuhun. Kuten ap:n aloituksessa, hän kutsuu itseensä rahaa käyttäviä ikäihmisiä lastenvihaajiksi.

/2

Vierailija
14/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vihaa lapsiaan?

Minä ainakin ole iloinen, kun vanhempani saavat viettää viimeiset elinvuotensa ihmisarvoista ja inhimillistä elämää. Ja tämä onnistuu meillä vain ulkopuolisia palveluita ostaen. Ja omatuntoni ei antasi rauhaa jos olisi toinen.

Vanhempani myivät vuosia sitten jo kesämökin ja niillä rahoilla ostavat palveluita ja ekstrana vaivoihin käy parin viikon välein hieroja tai fysioterapeutti ja jalkahoitaja jne.

Ja ihan meidän lasten aloitteesta, sillä emme tarvitse heidän rahojaan.

Kauppalehdessä olleen jutusta olen toimittajan kanssa samaa mieltä.

Vierailija
15/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa käytetään lasten opiskeluun, itseensä ja hyvinvointiin, matkailuun jne. En minä enää 50-vuotiaana tarvitse perintöä, voin tehdä rahaa itsekin.

Vierailija
16/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluan perinnön. Omatkin vanhemmat on saaneet ihan mojovasti. Onneksi ovat järki-ihmisiä. Elävät mukavasti, ajavat premium-autolla, kaikkea on, mitä tarvivat, mutta eivät tarkoituksella tuhlaa.

Vierailija
17/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 58-vuotias, ja aion siis matkustella ja tehdä kaikkea kivaa, eli kuluttaa rahani itseeni.

Sitten kun olen sairas ja raihnas, saa yhteiskunta hoitaa loput. On sitä veroja tullut maksettua tässä kohta kolmekymmentä vuotta.

Vierailija
18/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen lapsikin voi olla rahantarpeessa jos on esim. työtön tai työkyvyttömyyseläkeläinen. Tällöin on täysin absurdia jos varakkkaat vanhemmat eivät auta.

Vierailija
19/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään eletään pitkään, lapset ovat todennäköisesti yli 50 vuotiaita kun vanhemmista aika jättää. Eiköhän sen ikäisillä ole jo omat talousasiat kunnossa. Paljon tärkeämpänä pidän sitä että panostetaan lapsuuteen, ollaan läsnä ja tuetaan köyhiä opiskelijoita ja nuoria aikuisia pääsemään jaloilleen, niin ettei heidän tarvitse keski-ikäisinä kieli pitkällä odotella jotain perintörahoja - silloin jotain on mennyt pieleen. Eläkkeellä varat saa todellakin käyttää itseensä.

Vierailija
20/28 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää murehtiko. Palvelutalo on ainakin vienyt mun äidin säästöt ja ison siivun ominaisuudesta.

Fysioterapia maksaa 800 e/kk, muistikuntoutus 600 e/kk ja siihen päälle vielä lääkkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän