Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiralle ihmiseten ruokia??!!

Vierailija
03.07.2019 |

Mä en ymmärrä että miksi koiralle syötetään tiettyjä ihmisten ruokia?!
Kuten esim. leipää, kakkua, karkki, jäätelöä, sipsejä, ranskalaisia, pizzaa, hampparia, ynnä muuta roskaa!!

Kysyn, että MIKSI??

Joo, kyllähän koira syö, kun sille antaa!!
Kurjaa vain sitten, kun maha kipeytyy siitä, eikä se osaa ilmaista sitä välttämättä omistajalleen.
Sitten ihmetellään miksi koira ajan kanssa sairastuu ja tulee kalliita eläinlkääri kuluja ja joutuu antamaan lopun elämää kallista ruokaa, kun tullut allergioita, tms.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syöttää? Yksikään tuntemani koiranomistaja ei tee niin.

Vierailija
2/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet koirien syöneen ennen, kuin niille tuli omat ruoat markkinoille?

En syötä koirille ap:n mainitsemaa roskaa, mutta en näe myöskään koiran kaltoinkohteluna antaa sille tavallista kotiruokaa, joka ei sisällä koiralle myrkyllisiä ruoka-aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koira ihmisruoista sairastu. Jos koiralle syöttää jatkuvasti epäterveellistä ruokaa niin se sairastuu. Ihan niin kuin ihminenkin. Nuo esimerkkeinä mainitsevat ruoat eivät ole terveellisiä kenellekään.

Meillä on 15-vuotias koira, jonka rodun keskimääräinen elinikä on 8-10 vuotta ja joka on syönyt lähes pelkästään ihmisruokaa koko elämänsä. Kahta silmätulehdusta lukuunottamatta eläinlääkärillä olemme käyneet vain rokotuksissa.

Koira on pysynyt terveenä samalla tavalla kuin me hänen ihmisensä. Syömällä pääasiassa terveellistä, ravitsevaa ruokaa. Toki mekin tilaamme joskus pizzaa tai ajamme kotiin Hesen kautta ja koira saa slaissin pepperoni-pizzaa tai pari nugettia, mutta tuota tapahtuu niin harvoin ettei se kenenkään terveyttä romuta. Kyllä se koirakin saa nauttia kohtuudella.

Vierailija
4/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo mainitsemasi ihmisruoat ole hyväksi ihmisellekään. 

Vierailija
5/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä tässä lähtenyt syyttelemään, varsinaisesti... :D

Ihmettelen vain, miksi antaa sellaisia? Kun siis itse en uskalla antaa, jottei tulisi mitään..

Tiedän toki, ettei koiran ruokia ole aiemmin ollut olemassa, ja koirat syöneet silloin mm. lihaa ja kalaakin.

Tässä juuri mietin, että miten voisin hyödyntää kotiruokaa koiralle, kun nappulat vähissä ja kauppaan pääsen vasta ensi viikolla :/

Toisins anoen, rahat juuri nyt vähissä :( Ja tärkeintä olisi saada edes koiralle ruokaa.

Oon säästeliäästi nappuloita antanut ja sekaan laittanut mm. pari raakaa kananmunaa..

Voisikohan ruisleipääkin lisätä joukkoon?

Ap

Vierailija
6/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsennä se kananmuna mieluummin.

Mä oon antanut koiralle esim. riisiä tai kaurapuuroa, sen kanssa jauhelihaa, kypsennettyä kalaa, kananmunaa tai kalaa. Raejuusto ja piimä ovat myös hyviä. Leipää ei kannata antaa, se on liian suolaista.

(Ja siis toki koiralle voi antaa pienen määrän leipää, mutta ei nyt varsinaiseksi ruuaksi kuitenkaan.)

Vierailija
7/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsennä se kananmuna mieluummin.

Mä oon antanut koiralle esim. riisiä tai kaurapuuroa, sen kanssa jauhelihaa, kypsennettyä kalaa, kananmunaa tai kalaa. Raejuusto ja piimä ovat myös hyviä. Leipää ei kannata antaa, se on liian suolaista.

(Ja siis toki koiralle voi antaa pienen määrän leipää, mutta ei nyt varsinaiseksi ruuaksi kuitenkaan.)

Kiitos! :) Mietinkin tuota riisiä ja puuroakin annettavaksi.

Ja hyvä tietää, ettei leipää kannata antaa, en ole vielä edes antanutkaan, kun ajattelin selvittää asian ensin.

Ap

Vierailija
8/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idiootti. Anna koirasi pois. Olet liian yksinkertainen huolehtimaan  koirasta.

Vierailija
9/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni otti viime vuonna itselleen koiran. Koira on jonkin verran meillä hoidossa, joten hän kirjoitti listan siitä, mitä koiralle ei saa antaa. Listalla on mm. suola ja sokeri. Nyt olen huomannut, että hän antaa itse koiralleen herkkuina (palkitsee) nakin palasia. Eli se suola ei sitten varmaan ihan ehdottomasti kiellettyä ole, mutta varsinaisen ruoan olisi kyllä hyvä olla suolatonta, ainakin pääsääntöisesti.

Mutta jos koiralta itseltään kysytään, niin kyllä hän mieluummin syö raakaa lihaa kuin niitä nappuloita. Nappulatkin menee, kunhan on sitä lihaa jonkin verran seassa. Eihän sen lihan tarvitse olla varsinaisesti koiralle tarkoitettua, mutta käsittääkseni se koirille tarkoitettu on halvempaa kuin ihmisille tarkoitettu.

Joskus koira kyllä varastaa pöydältä sellaistakin, mikä ei ole sille tarkoitettu.

Vierailija
10/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti. Anna koirasi pois. Olet liian yksinkertainen huolehtimaan  koirasta.

No kiitos paljon! 

Tästä oli valtavasti hyötyä.

Ap

Vierailija
11/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiitos paljon! 

Tästä oli valtavasti hyötyä.

Ap

Itse aloitat ketjun jossa vingut siitä mitä ihmiset syöttävät eläimilleen vaikka olet itse ottanut eläimen jota sinulla ei ole edes varaa ruokkia.

Vierailija
12/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lappalaiskoiirat aina pitäneet hapanta ruisleipää herkkuna. Pieniksi palottuna. Kova on pop, joskin tuore pehmeäkin mutta ei mitään venyvää ja vanuvaa, siemenleipiä ym. Näkkileipä nam. Vanha koira söi 15v ruisleipää. Kun on tuoretta hyvää valkokaalia myynnissä, se rakasti sitä. Kuppiin jonkin näköisiksi sopiviksi paloiksi vähän katsoen ettei mitään sellaista kohtaa missä liuan pitkä lehtiruoti. Ai että namia. Toisten koirat rakastavat porkkanaa. Jatkanko?

Älkääaina ihmetelkö. Live and let live.

Vierailija
13/16 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja herraisä miten se edeltäjiensä tavoin rakasti klassista vanhanaikaista perunasoppaa. Muusasin perunat ja ruisleivän palasia aivan pienenä liemeen selaisin. Jestasettäsen jälkeen suu aina tyytyväisenä käytiin putsaamassa sohvaan.

Ja kylläse sai reilun heinämiehen annoksen kritettyjä, sitten haarukalla muusattuja perunoita ja lihakastiketta tms.

15v se sillä tyytyväisenä oli plus koiranpuuroa plus lastunappuloita plus kalaa ja ja ja.

Ei ollut tyytymätön sapuskaansa, ei.

Vierailija
14/16 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiran lemppari-ruokia on kaalilaatikko, lohi-medaljongit, porkkanaraaste kastikkeella ja lehtipihvit.

Ja vielä porskuttaa kypsässä 16 vuoden iässä.

Ainoa lääkäri-reissu rokotusten ja seniori-tarkastusten lisäksi on ollut hännän amputoiminen joka ei johtunut siitä että syötämme koiralle ihmisruokaa.

Vierailija
15/16 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat syövät meillä kotiruokaa. Mainitsemasi eivät kuulu niihin.

Vierailija
16/16 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohta on että koira on lihansyöjä. Se pystyy hiukan hyödyntämään kypsennettyä kasvisruokaa. Meidät on tehokkaalla markkinoinnilla aivopesty kuvittelemaan että kuiva nappula on parasta mitä voit koirallesi antaa.

Meillä syödään lihapainotteista sekaruokaa: on nappulaa ja koiranmakkaraa johon lisään raakaa jauhelihaa, kypsennettyä broileria ja kaikkea eläinperäistä ravintoa, runsaasti rasvaa, kananmunat raakana tietysti, piimää, ihmisten ruuantähteet, raejuusto, lohennahkat kypsennettynä, mitä nyt vaan keksit.

Suolaa ei tarvitse pelätä, jos esim. kinkkua jää tähteeksi niin kitaan vaan. Myös vanhaksi menneet leikkeleet koirien kitaan.

Välipaloina raa’at kanankaulat ja -siivet tai lihaisa raakaluu.

Tuloksena terveet kiiltäväturkkiset koirat joilla ei allergioita eikä vanhuuden vaivoja.