Paljonko maksat hiustenleikkuusta?
Kuinka usein käyt kampaajalla/parturissa? Ja onko sulla lyhyet vai pitkät hiukset?
Kommentit (65)
Käyn pari kertaa vuodessa kampaajalla, menee n.140e yhteensä. Itse jos tekee niin kyllä sen vaan huomaa. Minulla on myös mukava kampaaja, joka osaa tehdä juuri sellaiset hiukset kun haluan.
Kuuden viikon välein käyn värjäyttämässä latvat ja leikkauttamassa, hinta n. 150 euroa. Otan yleensä myös jonkun tehohoidon.
0€. Pitkät hiukset. Leikkasivat joka kerta kampaamossa liikaa pituudesta pois vaikka sanoin että max 2cm niin aina se 5cm lähti. Ei ihme että en saanut hiuksia pidemmäksi kasvatettua. Kävin tasaiseen 3kk välein ihan kalenterin kanssa mutta pituus/kunto ei kasvanut. Maksoin 30€/kerta suorien pitkien hiusten tasoittamisesta. Eli vuodessa 120€. Nyt säästän tuonkin ja olen tyytyväinen kun saan kasvatettua hiukseni pidemmäksi. Pitkiä hiuksiani olen värjännyt vuosia jo itse ja ollut erittäin tyytyväinen lopputulokseen.
8 kertaa vuodessa leikkautan otsahiukset Tallinnassa. 5 e.
2 kertaa vuodessa pitkä hiusosuus ja tietenkin myös otsahiukset leikataan Suomessa kampaamokoulussa. 25 e.
Melko pienituloinen olen. Asun Helsingissä ja Tallinnaan matkustaminen maksaa alle 10 euroa. Usein käyn myös joko kasvohoidossa tai jalkahoidossa. Muuta kauneudenhoitokuluja minulla ei olekaan, jollei kosteusvoidetta ja puuteria lasketa.
Itse laikkaan, vinot saan itsekin leikattua. Niin monta kertaa on ollut karsea lopputulos.
Nykyään aina kuitenkin siisti malli, kerroksittain leikattu, ihan itse. En kynsisaksilla, enkä keittiösaksilla vaan ihan hiustenleikkuusakset. Hiukset ovat pitkät, ja niiden leikkaamiseen pitää hetki keskittyä, mutta sen 50 e:n edestä jaksan keksittyä.
Käyn ehkä kerran vuodessa leikkauttamassa kuivat latvat pois. Muuten yritän kotona itse värjätä. Välillä siinä onnistuen ja välillä en. Olen kyllä vuosien aikana aika hyvin oppinut katomaan mikä ävri sopii. Minulla on pitkät suorat hiukset. Pitäisi joskus saada kunnollinen väri päähän, mutta rahaa ei ole paljon käyttää kampaajalle. Joskus myös pistin viimeiset rahani kampaamokäyntiin ja lopputulos oli kaikkea muuta kuin hyvä ja sen jälkeen helppo tyytyä kaupan väreihin. Oma väri liian huono.
En käytä enää kampaamoiden palveluja. Vuosien varrella on rahaa palanut surkeisiin leikkauksiin ja värjäyksiin, tasan kerran olen lähtenyt kampaajalta tyytyväisenä. Viisi vuotta sitten lopetin kokonaan kampaamoiden käytön. Värjään juurikasvun itse n. kolmen viikon välein ja leikkaan silloin kun tarvetta on.
Maksan n 40e,jos käyn kampaajalla Suomessa. Pitkät, paksut ja kiharat hiukset leikkaan itse ja lopputulos on ollut hyvä.Hiusväri on vaikeampi toteuttaa itse, mutta mallin muutos on melko sujuvaa jo. Tai leikkautan ulkomailla ja saan lennot+kampaamo 150e.Ei kannata palveluista Suomessa maksaa, jos muutenkin liikkuu paljon. Ikävä kyllä.
2-3 kertaa vuodessa käyn kampaajaopiskelijoilla leikkauttamassa. Maksaa joku 30 euroa. Jälki on yhtä hyvää kuin mitä olen tavallisissakin kampaamoissa saanut joten en niissä enää käy.
Tällä hetkellä en pysty maksamaan parturi-kampaajalle mitään. Ei vaan ole ylimääräistä. Sisareni on tänä vuonna leikannut hiukseni.
Aikaisemmin maksoin 15€ kaverille, joka leikkasi hiukseni.
180€, käyn kaksi kertaa vuodessa. Vähän hartioiden yli hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Mä en leikkaa Suomessa, liian kalliit hinnat. Lomilla tulee yleensä leikattua, eli 3-6 kk välein.
On varaa matkustella useamman kerran vuodessa, muttei maksaa muutamaa kymppiä parturille työstään?
Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan n 40e,jos käyn kampaajalla Suomessa. Pitkät, paksut ja kiharat hiukset leikkaan itse ja lopputulos on ollut hyvä.Hiusväri on vaikeampi toteuttaa itse, mutta mallin muutos on melko sujuvaa jo. Tai leikkautan ulkomailla ja saan lennot+kampaamo 150e.Ei kannata palveluista Suomessa maksaa, jos muutenkin liikkuu paljon. Ikävä kyllä.
Ja näin ne työpaikat katoaa Suomesta.
Jos on varaa matkustella, niin on varaa maksaa myös palveluista. Ai niin, mutta oletkin riistoporvarikapitalistihalpatyövoimankannattaja.
28 e kerta väh. 6 kertaa vuodessa, joka kerta vitonen tippiä. Eli noin 200 eur. Ei ihan siili.
Olen keski-ikäinen ämmänlänkyrä. Parikymppisenä minulla oli vakikampaamo, jossa kävin ehkä 4-6 vkon välein. Olin tyytyväinen. Muuton myötä jouduin eroon tuosta kampaamosta. En ole oikeastaan koskaan sen jälkeen ollut tyytyväinen kampaamossa käytyä. Välillä on mennyt vuosia, etten ole edes vaivautunut kampaajalle. Tänä vuonna olen käynyt kerran. Minulla oli vaalennetut hiukset. Halusin hieman tummemman sävyn, sellaisen hiekanruskean, suunnilleen asteen tummemmat eli ehkä sävystä 10 -> 9-8. Sain vihertävän keskiruskeat. Vielä kysyin monesti, onnistuuko tuo asteen tummennus ilman viherrystä tms. Kampaaja ei edes pahoitellut. Miksi maksaa tuollaisesta? Todennäköisesti pienellä etsinnällä olisi löytänyt marketista kympilla värin, jolla olisin saanut haluamani sävyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en leikkaa Suomessa, liian kalliit hinnat. Lomilla tulee yleensä leikattua, eli 3-6 kk välein.
On varaa matkustella useamman kerran vuodessa, muttei maksaa muutamaa kymppiä parturille työstään?
Outoa.
Se on 150-400 eur/kerta. Ainakin mun eukolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin siitä, että lopputulos on jotain ihan muuta kuin tahdoin, kampaaja valittaa miten hiuksissani on liikaa työtä (joko suoraan kauhistelee tai muuten antaa ymmärtää, että vien hänen työaikaansa liikaa), joudun istumaan tuntikausia epämukavassa tuolissa kuunnellen rasittavaa suomipoplistamusiikkia ja kampaajan juoruilua frendinsä kanssa, kärsien kuumuudesta ja ainoana viihdykkeenä joko kännykkäni tai vanhentuneet naistenlehdet (halvemmissa paikoissa myös seiskat ym.). Kampaajalla ei ole aikaa kuivata hiuksiani loppuun asti, vaan saan kuulla että kuivuuhan ne sitten itsestään. Mikään ei koskaan onnistu mitä toivon, vaan se on liian työlästä toteuttaa tai ei kampaajan mielestä sovi minulle ikäni tai ulkomuotoni vuoksi.
Kertokaa, missä on Suomessa oikea kampaamo, jossa eri ammatti-ihminen pesee, leikkaa ja värjää hiukset, eikä yksi ja sama kiirehtien koko ajan, koska seuraava asiakas odottaa jo tai on kiire illanviettoon, musiikki on tyylikästä eikä liian kovalla, tilat ovat miellyttävät ja asiakkaan toiveet toteutetaan tai muokataan asiakasta kuunnellen?
Minäkin haluan tietää. Pahoin pelkään, ettei Suomessa vaan ole missään sellaista. Täällä on palvelualan kulttuuri, jossa asiakas on aina väärässä, haittana ja tiellä. Siitä sitten laskutetaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin ne työpaikat katoaa Suomesta.
Jos on varaa matkustella, niin on varaa maksaa myös palveluista. Ai niin, mutta oletkin riistoporvarikapitalistihalpatyövoimankannattaja.
Jep. Kieltämättä matkustelen mielummin kuin maksan kampaajalle (yo hiusartesaani arkkitehti muotoileva hiussisustussuunnittelija) käsittämättömiä summia. Syyttelet väärää tahoa.
Leikkaan itse latvat parturinsaksilla.
Käynyt kampaamossa viimeksi 2009,en kestä hajuja enkä tyhmiä kampaajia viimesen päälle pyntättyinä.
Ennen vaimo leikkasi kolmen kuukauden välein. Sitten löysin 10€ parturin ja nyt leikkautan siistin tukan n. 1,5kk välein. Kyllä oon komea nykyään.