Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääke joka ei lihota

Vierailija
03.07.2019 |

Onko niitä muita kuin Voxra? Aamu heräilyä on ja järkyttävä päiväväsymys, johon mietitään lääkitystä. Mielestäni en lähtisi aloittamaankaan mitään väsyttävää ja lihottavaa lääkettä. Kohtalotoverit hoi?!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxin ei lihottanut ainakaan minua.

Vierailija
2/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lääke lihota, vaan se mitä syöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lievää masennusta myös. Syksyllä pahenee masennus taas.

Ap

Vierailija
4/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei lääke lihota, mutta aineenvaihdunta voi hidastua, väsyttää, tulee vähemmän liikuttua ja syötättää.

Vierailija
5/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lääke ei lihota.

Vierailija
6/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vaan lääke voi lihottaa, älä väittele.

Vierailija
7/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Aikoinaan oli Reductil joka laihdutti, entinen mielialalääke, ruokahalu katosi olemattomiin.

Vierailija
8/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksilöllistä, miten keho eri lääkkeisiin reagoi. Itse olen kokeillut noin kymmentä eri masennuslääkettä.  Vain yhdestä paino nousi (nosti ruokahalua). 

Vierailija
9/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääke hidastaa aineenvaihduntaa, niin millä perusteella siitä seuraava lihominen ei muka ole lääkkeen aiheuttamaa? Itse lihoin Escitalopramin aikana, kas kun sen lopetettuani laihduin pari vaatekokoa itsestään. Elintavat ovat säilyneet ihan samoina. 

Vierailija
10/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin monessakin masennuslääkkeessä se mainitaan tuoteselosteessa mahdollisena haittavaikutuksena...

Vierailija
12/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra

<3

Vierailija
13/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxrasta päänsärky tuli, muuten ois hyvä mulle

Vierailija
14/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viime kesästä alkaen (Olantsapiinin lopettamisen jälkeen) ongelmana se, että heräsin aamuyöstä, enkä saanut unta ennen kuin piti nousta aamulla ylös sängystä. Sitten väsytti. Jos nukuin aamupäivällä, se vaikutti illalla nukahtamiseen. Jos taas en nukkunut, olin seuraavana päivänä vielä väsyneempi.

Lääkäri määräsi minulle 3 mg melatoniinia. Huhtikuun alusta asti olen tehnyt niin, että nukun päivällä niin paljon kuin mahdollista (= ei häiritse normaalia arkea, ja uni tulee), ja illalla otan melatoniinin, joka auttaa nukahtamaan ajoissa. Vähitellen ne aamuyön unetkin ovat parantuneet, ja nyt ei yleensä väsytä ennen iltaa.

Lääkärini totesi keväällä, että minulle ei näytä sopivan mikään mielialalääke. Eli olen ollut jo yli 2 kk ilman mielialalääkitystä. Saa nähdä, kuinka syksyllä pärjään, jos masennus taas iskee. Nyt on kyllä syksylle niin paljon kaikkea kivaa suunnitelmissa, ettei olisi oikeastaan aikaa masentua. Mutta ei sille mitään voi, jos aivoissa menee "bitti poikittain".

Vierailija
15/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxraa vaan. Reductil on poistettu markkinoilta jo 10 vuotta sitten suomessa. 

Vierailija
16/16 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxin ei mulla ainakaan vaikuttanut ruokahaluun mitenkään, eli ihan luonnolliselta tuntuvaa nälkää oli pelkästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi