Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajoitan lapsen ja mummun tapaamista, koska mummu ei ole kasvatuksellisesti hyvää seuraa

Vierailija
03.07.2019 |

Mummu on ylipainoinen eikä ymmärrä terveellistä ruokavaliota ja sitä, että koko ajan ei tarvitse puputtaa ja jos tänään ei ole herkkupäivä,niin ei kannata ostaa esim alpen-patukoita, koska ne ovat käytännössä ihan yhtä vähäravinteisia ja täynnä kaloreita kuin pullat. Mummu on myös sitä mallia, että antaa lapselle periksi kaiken, pääasia että lapselle ei tule mielipahaa ja olisi aina mahdollisimman kivaa.
Kaiken keskustelun kanssani perheen säännöistä hän pitää nipottamisena, dramatisointina ja arvostelua itseään kohtaan.
Mummu on siis muuten ihan mukava luonteeltaan ja lapsi pitää hänestä ja lapsi mummusta... Välillä on ristiriitainen olo ,kun lapsi sanoo että voitaisiinko huomenna kysyä mummua ja sanon ei. Näkevät siis silti usein, ehkä jopa kerran viikossa tai kahdessa. Mietin joskus, olenko kohtuuton kun sanon, että nyt ei. Itse en jaksa nähdä häntä monta kertaa viikossa ja välillä perhe voi olla keskenäänkin, vaikka olisikin tylsää kotona. Mitä mieltä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nipo idiootti itse. Antaisin kyllä lapsen nähdä mummua, enkä vouhkaisi ylenpalttisesti joistain herkuista.

Vierailija
2/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nipo idiootti itse. Antaisin kyllä lapsen nähdä mummua, enkä vouhkaisi ylenpalttisesti joistain herkuista.

Lapsella on ylipainoa. Lapsella on myös neurologista ongelmaa, mitä olen koettanut saada tutkittavaksi jo pidempään, eikä vielä ole lyönyt läpi. Mummullekin olen tästä puhunut, mutta hän kuittasi sen sanomalla että ihan normaalihan lapsi on (poikkeavuus jollain osa-alueelle tarkoittaisi mielestään että on viallinen,joten sitä hän ei hyväksy). Lapsi ylikuormittuu tietyistä asioista juuri tän takia, mikä olisi hyvä tietää ja uskoa, mutta ei mummulle kannata siitä puhua. samoin lapsi tarvitsee sääntöjä ja rajoja, joskus apua myös siihen ettei syöminen jää päälle ähkyyn asti. Minkäs teet -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin, että olisi melkein helpompi asua kauempana, niin ongelma helpottaisi itsestään. Välimatkaa on nytkin, mutta mummu kulkee sen mielellään. Ap

Vierailija
4/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla jyrätään äiti :D ap

Vierailija
5/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ylipaino ja neurologiset ongelmat mummon syy on. Lapsen ongelmat voi pahentua jos kiellät lapselta mummon seuran.

Vierailija
6/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi.  Anna silti lapsen ja mummun tavata ja olla yhdessä.  Ne on niitä kultaisia hetkiä, joita lapsesi myöhemmin aikaihmisenä muistelee.  

Ei ne lapsen tietyt ongelmat sillä muutu tai poistu, että rajoitat häneltä mummun tapaamisia.  Kyllä se lapsi itsekin alkaa jotain tajuta, kun kasvaa.  Ei hän lopuksi ikäänsä miksikään mummun pullamussukaksi jää.  

Mutta kyllä tuo, että lapsi tapaa mummuaan ihan viikoittain, on jo riittävääkin.  Eli et sentään erota heitä kokonaan toisistaan.  Mummot nyt vaan on sellaisia, että eivät pysty kieltämään rakkaalta lapselta mitään tai ainakin se on vaikeaa.  Mutta lapsikin oppii sen, että mummon luona voi olla tällaista ja kotona taas toisenlaista, ja kumpikin on yhtä hyvä.  Minun lapseni menetti juuri toisen mummonsa kuolemalle.  Se on hyvin surullinen asia.  Se mummo paistoi maailman parhaat letut, ja kyllä se lapsessa joskus näkyi ulospäinkin, että herkkuja on nautittu, mutta nyt vähän isompana osaa jo itse säännöstellä syömisiään eikä makeat niin kovasti enää maistukaan.  

Sinun tehtäväksesi kai sitten jää tässä vain se suun pieksäminen eli terveellisestä ruokavaliosta vaahtoaminen, mutta niin se on monella muullakin.  Aika aikaansa kutakin.

Vierailija
7/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitais lapselle olla hyväksi olla mummun luona enemmänkin.

Äiti kun tuntuu olevan mieleltään sairas.

Vierailija
8/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen kanssasi samaa mieltä, ap, vaikka olemme ilmeisesti vähemmistössä. Liialliset herkut ja sen näkeminen, että vanhempien sääntöjä ei kunnioiteta, on lapselle pahasta. Ja mä en halua mun hoikillekaan lapsille syötettävän ylenmäärin sokeria.

Herkkuongelman tosin voi ratkaista olemalla koko ajan läsnä ja estämällä herkkujen antamisen, mutta jos mummo alkaa sen seurauksena valittaa ja draamailla ja haukkua sinua, niin kyllä minäkin rajoittaisi mummon tapaamista. Lasta ei voi laittaa yksin mummon luo koska ei kunnioita teidän sääntöjä, ja jos hän käyttäytyy huonosti sinua kohtaan niin sinä et tietenkään halua tavata häntä. Lapsen tapaamisen väheneminen on luonnollista seurausta hänen omasta käytöksestään. Ja lapsi haluaa, no, et sä muutenkaan anna lapselle kaikkea mitä hän haluaa, vai?

Vierailija
9/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tiedän mummon joka ruokkii pikkulapsen kun lapsen äiti syöttää jotain roskaruokaa lapsiparalle silloin kun muistaa.

Onneksi lapsi on usein mummolla hoidossa.

Vierailija
10/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen kanssasi samaa mieltä, ap, vaikka olemme ilmeisesti vähemmistössä. Liialliset herkut ja sen näkeminen, että vanhempien sääntöjä ei kunnioiteta, on lapselle pahasta. Ja mä en halua mun hoikillekaan lapsille syötettävän ylenmäärin sokeria.

Herkkuongelman tosin voi ratkaista olemalla koko ajan läsnä ja estämällä herkkujen antamisen, mutta jos mummo alkaa sen seurauksena valittaa ja draamailla ja haukkua sinua, niin kyllä minäkin rajoittaisi mummon tapaamista. Lasta ei voi laittaa yksin mummon luo koska ei kunnioita teidän sääntöjä, ja jos hän käyttäytyy huonosti sinua kohtaan niin sinä et tietenkään halua tavata häntä. Lapsen tapaamisen väheneminen on luonnollista seurausta hänen omasta käytöksestään. Ja lapsi haluaa, no, et sä muutenkaan anna lapselle kaikkea mitä hän haluaa, vai?

Kiitos. Minulla on parempiakin kohteita energialleni kuin vahtia ja kieltää lasta ja mummua syömisten suhteen kun tapaavat. Tosiaan olen yrittänyt asiallista keskustelua eli olen aika lailla voitavani tehnyt, hänen valintansa on ollut kieltäytyä kuuntelemasta ja näin vaihtoehtoja jää vähän. Ap

Vierailija
11/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton, Teet ihan kuten itse katsot parhaaksi. Mulla ei ole vielä omia lapsenlapsia, mutta siskollani on. Olen aikoinaan paljon hoitanut siskoni poikaa eli näiden lasten isää. Siis TODELLA paljon. Kun hän ja omat lapseni olivat lapsia, mummolassa eli vanhemmillani oli mummolan säänöt ja kotona kodin säännöt. Kun hänestä tuli sitten isä, sanoin, että isotädin luona on sitten isotädin säännöt ja kotona kodin säännöt. Jos tämä ei kelpaa, ei kannata tuoda lapsia lapsia mulle hoitoon. 

Mun mielestä äitisi pitää nyt vain ymmärtää, että lapsesi eivät vieraile hänen luonaan jatkuvasti. Harvennatte vain käyntejä siten, ettei mummin tapa olla mummi muodostu lapsellesi ongelmaksi. 

Vierailija
12/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni aikoinaan pienena sanoi etta isovanhemmat ovat olemassa vain sita varten etta hemmottelevat lapsenlapsiaan. Mitas tuohon sanot?

Ihan terve ja hoikka nuori nainen hanesta kasvoi, kunnon kansalainen.

Vierailija
13/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hyvä ihminen mummun rakastaa lastaan! Yks alpen patukka sinne tänne ei haittaa jos kotona ei saa syödä!

Just tommosista asioista mummot muistetaan,mummut ei kiukuttele lapsille ja mummi pitää hyvänä. Kyllä mummollakin on rajat ja  säännöt,ne vaan on eri kuin sun.

JA todellakin,mummu saattaa kupsahtaa,niinpä!

Vierailija
14/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitais lapselle olla hyväksi olla mummun luona enemmänkin.

Äiti kun tuntuu olevan mieleltään sairas.

Miksi kirjoitat tuollaista potaskaa? Mikä itse olet?

Vierailija
15/15 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni aikoinaan pienena sanoi etta isovanhemmat ovat olemassa vain sita varten etta hemmottelevat lapsenlapsiaan. Mitas tuohon sanot?

Ihan terve ja hoikka nuori nainen hanesta kasvoi, kunnon kansalainen.

Jos isovanhemmat ovat sitä varten että hemmottelevat lapsenlapsia, niin silloin näkemistä on parasta olla juuri korkeintaan kerta viikkoon tai kahteen. Ei monta kertaa viikossa ole huvittelu- ja karkkipäivä. Ap