Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä olen itsekäs. En ymmärrä miksi.

Vierailija
03.07.2019 |

Aviomieheni sanoo minulle silloin tällöin (etenkin jos jostain riitaa), että olen todella itsekäs. En ymmärrä miksi, koska omasta mielestäni en ole mitenkään itsekäs. Meillä on kaksi pientä lasta, ja laitan lasten tarpeet etusijalle ja muutenkin olen mielestäni sellainen tavallinen ystävällinen ihminen. Mies ei osaa (tai halua) perustella, että miten olen itsekäs, mutta niin monta kertaa on niin sanonut, että selvästi ajattelee niin.

Tietenkään kukaan teistä ei voi tietää miksi mieheni sanoo jotain mitä sanoo, mutta onko joku ollut samanlaisessa tilanteessa? Ja osaisi selittää mitä tämä tällainen on. Miksi olen mieheni mielestä todella itsekäs ihminen vaikka omasta mielestä en ole yhtään itsekäs ihminen.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avausviestistä pisti silmään tämä:"laitan lasten tarpeet etusijalle".

Saattaa nimittäin olla, että ap on jyräävä diktaattori, joka määrittää nämä mainitut lasten tarpeet ja asettaa ne kaikessa aina ehdottomasti ja ilman neuvotteluvaraa etusijalle. Toisin sanoen hän jyrää omat näkemyksensä itsekkäästi läpi eikä edes kuuntele puolisonsa mielipidettä niistä lasten tarpeista, saati huomioi tämän omia tarpeita. Se, että nainen naamioi omat näkemyksensä "lasten tarpeiksi", ei muuta itse tilannetta mihinkään, siis että jyräämällä nämä näkemyksensä ehdottomana läpi, toimii itsekkäästi, antamatta puolisolle tarvittavaa arvostusta ja kunnioitusta. 

Meillä on 2 ja 4 -vuotiaat lapset. Ne lasten tarpeet on esim. että lasten on saatava ruokaa kun niillä on nälkä (ruoka-aikana). Tai että lasten pitää päästä nukkumaan klo 20:00 koska ne on väsyneitä silloin. Tuollaiset lasten tarpeet laitan etusijalle enkä esim. yritä siirtää ruoka-aikaa kahdella tunnilla jonkun oman syyni takia. Tai pyydä meille vieraita, jotka lähtee vasta klo 21, jos se tarkoittaa, että lapset ei pääse nukkumaan. Mieheni ei ole sanonut koska hänen mielestä lasten pitäisi olla sängyssä tai miksi lasten pitäisi joutua nälkäisenä odottamaan myöhempään laitettua ruokaa. Jos tämä on jyräämistä, niin sitten olen itsekäs jyrääjä. Ap

Mies ei ole ilmeisesti oikein teidän arjessa mukana? Tai sitten sinä et todellakaan jousta tippaakaan. Lapset voivat joskus valvoa yhdeksään, ei kumpikaan sitä rikki mene. Nälkää pystyy hieman kiertämään vaikka hedelmällä, jogurtilla tai leivällä, siitäkään lapset eivät mene rikki jos sapuska ei ole samalla kellonlyömällä pöydässä. Annat siis sen välipalan ja lapsista se on vain kivaa kun on hieman muutoksia matkassa. Ette kuitenkaan revittele näin hurjasti joka päivä, vaan vain silloin tällöin.

Lopeta siis nipottaminen ja rentoudu edes joskus. Jos joku ei tapa, niin se vahvistaa. Lasten isä voi myös sitten ysin jälkeen auttaa lasten ilta toimissa niin että saatte kaikki nopeasti tehtyä.

Nipotan siksi, koska lasten nälkäkiukku ja väsymyskiukku jää aina minun hoidettavaksi. Mies ei niitä hoida eikä niissä auta, vaikka ruokaa olisi siirretty myöhemmäksi jonkun miehen idean takia tai miehen idean takia laitettaisiin lapset myöhemmin nukkumaan. En voi rentoutua, jos tiedän että muutaman tunnin päästä kaksi pientä lasta huutaa ja raivoaa nälkäänsä tai väsymystään ja minä joudun sen yksin sitten hoitamaan. Ap

Ehkä tästä ketjusta oli sitten sinulle hyötyä? Mun mielestä ainakin kuulostaa, että tiedät nyt tasan tarkkaan teidän perheen dynamiikkaongelmat ja senkin, mitä miehesi tarkoittaa, kun sanoo, että olet itsekäs. Kannattaisi puhua tästä siellä kotona silloin, kun mitään riitaa ei ole. Ymmärrän myös miehesi näkökantaa ja sullakaan ei varmaan paljon ongelmia olisi, jos miehesi tekisi tavallaan, mutta myös vastaisi seurauksista.

Helppo se onkin tehdä tavallaan ja jättää sotkut toisten siivottavaksi.. Miehen on ihan turha syyttää itsekkyydestä vaimoa, joka joutuu ne kaikki ikävät seuraukset kuitenkin hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan