Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä olen itsekäs. En ymmärrä miksi.

Vierailija
03.07.2019 |

Aviomieheni sanoo minulle silloin tällöin (etenkin jos jostain riitaa), että olen todella itsekäs. En ymmärrä miksi, koska omasta mielestäni en ole mitenkään itsekäs. Meillä on kaksi pientä lasta, ja laitan lasten tarpeet etusijalle ja muutenkin olen mielestäni sellainen tavallinen ystävällinen ihminen. Mies ei osaa (tai halua) perustella, että miten olen itsekäs, mutta niin monta kertaa on niin sanonut, että selvästi ajattelee niin.

Tietenkään kukaan teistä ei voi tietää miksi mieheni sanoo jotain mitä sanoo, mutta onko joku ollut samanlaisessa tilanteessa? Ja osaisi selittää mitä tämä tällainen on. Miksi olen mieheni mielestä todella itsekäs ihminen vaikka omasta mielestä en ole yhtään itsekäs ihminen.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä sitten olet kun niin sanotaan.

Vierailija
2/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tyydytä häntä ja olet lahna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity seksiin tämä asia nyt. Ap

Vierailija
4/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidellessä miehet sanovat mitä sattuu.

Miehelläsi on tapana sanoa noin, kun muuta ei keksi tai osaa sanoa.

Tuon sanominen on kuitenkin vähiten loukkaavaa, niistä pahoista sanoista, joita riidellessä toiselle heitellään.

Vierailija
5/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin se liittyy, se varmaan selittää miksi olet itsekäs miehen mielestä

Vierailija
6/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin se liittyy, se varmaan selittää miksi olet itsekäs miehen mielestä

Sen kun tietäisin, mies ei suostu selittämään miten olen itsekäs. Jotenkin kuitenkin siis meidän arkeen ja arjen pyörittämiseen liittyy, koska sellaisia aiheita koskevissa riidoissa etenkin noin sanoo. Ap

Vierailija
7/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö, että tuo uppoaa sinuun ja siksi sanoo?

Vierailija
8/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyl aika itsekkäät Viber sieltä ruudun toiselta puolelta. Mietit vain itseäsi.

Vierailija
9/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö, että tuo uppoaa sinuun ja siksi sanoo?

Uppoaa? Siis jotenkin satuttaa riidassa? Kun ei edes uppoa eikä satuta vaan kuulostaa vain oudolta. Ap

Vierailija
10/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni haukkui minua narsistiksi. Kun kysyin perusteluja niin vastaus oli katso peiliin.

Nykyinen mies sanoo minua kiltiksi, ihanaksi, vaatimattomaksi jalat maassa ihmiseksi.

Vierailija
11/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää sanattomaksi riidassa, ja on joskus tuon keksinyt, niin sitä toistaa. Etenkin jos huomaa että sillä saa sinut hiljaiseksi :) Miehet sanoo ihan mitä tahansa että riita loppuu eikä mikään muutu, eli saavat pakoilla vastuutaan.

Vierailija
12/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on keksinyt kivan sanan joka loukkaa sinua, joten hän toistelee sitä nyt. Sano hänelle seuraavan kerran, että lopettaa sen saman virren veisaamisen ja keksii jotain uutta tai jos hän todella on sitä mieltä, että olet Itsekäs, niin esimerkkejä esimerkkejä! Sanot, että nyt olisi sitten viimeistään aika lyödä ne esimerkit itsekkäästä toiminnastasi pöytään, niin tietäisit itse miten voisit muuttua vähemmän itsekkääksi, jos aihetta on.

Eli taistele samoilla aseilla ja älä tyydy enää mihinkään loukkaavaan suunsoittoon. Käsket miehen riitelemään pöydän ääreen ja otat siihen vielä paperia ja kynän ja kirjoitatte riidan asiat allekkain. Siitä voitte sitten selkeästi katsoa mitä kaikkea tuli sanottua ja mitä olisi hyvä käydä vielä läpi.

Miehesi ei tunnu kovin fiksulle ja osaavalle riitelijälle ja tiedän, että tuollaisen jankuttajan toistelua kuunnellessa siihen menee itsekin helposti mukaan, mutta silloin riita ei etene ja junnaatte paikoillanne. Perheessä ja parisuhteessa on kuitenkin hyvä saada joskus riidat riideltyä pöydältä puhtaiksi ja pois päiväjärjestyksestä, joten siihenkin paperi on hyvä.

Sinun pitää siis tehdä riitoihin muutoksia, mies ei sitä selkeästi osaa. Et ehkä sinäkään,mutta voitte opetella. Niin meilläkin jouduttiin tekemään viitisen vuotta sitten ja hyvä tuli.

Vierailija
13/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tavallaan itsekästä jos haluat riidellä lasten aikana. Ajattele lapsiasi.

Vierailija
14/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän tavalla se mies sitten on epäitsekäs? Ettei nyt vain haukkuisi sinua siitä, mitä hän itse on. Miehille monesti se, ettei häntä nosteta jalustalle, on itsekkyyttä. Hän varmaankin käyttää tuota lyömäaseena, kun yrittää loukata sinua jotenkin ja saada olosi paskaksi.

Vierailija
15/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni haukkui minua narsistiksi. Kun kysyin perusteluja niin vastaus oli katso peiliin.

Nykyinen mies sanoo minua kiltiksi, ihanaksi, vaatimattomaksi jalat maassa ihmiseksi.

Tältä palstalta olen oppinut, että jos jotakuta sanotaan narsistiksi, niin hänen on pakko olla narsisti. Olkoon syy mikä tahansa.

Vierailija
16/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies hieman yksinkertainen? Eli suuttuu, haluaa loukata, kaivaa muististaan jonkun negatiivisen sanan ja heittää sen peliin, välittämättä siitä onko se mitenkään yhteydessä todellisuuteen.

Auttaisiko tämä: riitelette vaikka asiasta x.

Sinä: mun mielestä sä et hoitanut asiaa x hyvin

Mies: sä oot itsekäs!

Sinä: okei, selvä. Mutta me puhutaan nyt asiasta x. Me voidaan puhua siitä, että sun mielestä mä olen itsekäs, hetken päästä. Mutta puhutaan nyt loppuun tää asia x-juttu, ok?

Sinä: ok, mutta toi on eri keskustelu. Puhutaan mun itsekkyydestä kohta, puhutaan nyt asiasta x koska mä tosissaan haluaisin saada sen selvitettyä koska se vaivaa mua.

Vierailija
17/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka toista sanoo, on itse. Mies on itse itsekäs. Hän odottaa olevansa itse aina etusijalla. Jos ei ole, niin toinen on itsekäs.

Vierailija
18/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avausviestistä pisti silmään tämä:"laitan lasten tarpeet etusijalle".

Saattaa nimittäin olla, että ap on jyräävä diktaattori, joka määrittää nämä mainitut lasten tarpeet ja asettaa ne kaikessa aina ehdottomasti ja ilman neuvotteluvaraa etusijalle. Toisin sanoen hän jyrää omat näkemyksensä itsekkäästi läpi eikä edes kuuntele puolisonsa mielipidettä niistä lasten tarpeista, saati huomioi tämän omia tarpeita. Se, että nainen naamioi omat näkemyksensä "lasten tarpeiksi", ei muuta itse tilannetta mihinkään, siis että jyräämällä nämä näkemyksensä ehdottomana läpi, toimii itsekkäästi, antamatta puolisolle tarvittavaa arvostusta ja kunnioitusta. 

Vierailija
19/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies hieman yksinkertainen? Eli suuttuu, haluaa loukata, kaivaa muististaan jonkun negatiivisen sanan ja heittää sen peliin, välittämättä siitä onko se mitenkään yhteydessä todellisuuteen.

Auttaisiko tämä: riitelette vaikka asiasta x.

Sinä: mun mielestä sä et hoitanut asiaa x hyvin

Sinä: okei, selvä. Mutta me puhutaan nyt asiasta x. Me voidaan puhua siitä, että sun mielestä mä olen itsekäs, hetken päästä. Mutta puhutaan nyt loppuun tää asia x-juttu, ok?

Sinä: ok, mutta toi on eri keskustelu. Puhutaan mun itsekkyydestä kohta, puhutaan nyt asiasta x koska mä tosissaan haluaisin saada sen selvitettyä koska se vaivaa mua.

Tuollaisia ne meidän riidat on, mutta eivät jatku niin, että saataisiin puhuttua siitä asiasta X vaan mies vaan jää jankkaamaan sitä että olen itsekäs. Ja kun vaadin esimerkkejä niin ei kuulemma siinä hetkessä osaa niitä sanoa mutta kuulemma on kuitenkin olemassa paljon esimerkkejä. Ja kun yritän puhua siitä asiasta X (tuolleen kuin ehdotit), niin mies tosiaan vaan jankkaa siitä mun itsekkyydestä vastaukseksi. Ap

Vierailija
20/41 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono on sellainen riitelijä/keskustelija, joka ei osaa perustella väitteitään tai sanomisiaan. Kai kenen tahansa vatipään on helppo heitellä kommentteja, joille ei ole mitään perustetta. Ilmeisesti äijääsi korpeaa se, että joissakin asioissa sinä sanot mitä tehdään tai miten asia on, eikä hän saa tehdä/olla omalla tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä