Kuinka monta päivää on teidän mielestä sopivaa olla kylässä?
Kommentit (46)
Muutama tunti, max puol päivää.
Yöksi ei vieraat jää, eikä itsekään jäädä kenellekään yöksi. Jos haluaa olla paikkakunnalla yötä, hotellit on sitä varten. Ja hyvin toimiviksi havaittu.
Tällä kaavalla pärjätty kohta jo 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni asuu Australiassa ja kyläilen välillä hänen luonaan. En todellakaan matkusta yli puolta vuorokautta ollakseni kylässä vain muutaman tunnin. Kyllä minä sinne päiviksi menen, jos menen.
Olen käynyt tapaamassa ystäviä ulkomailla. Yövyin kuitenkin läheisessä hotellissa yöt ja näimme päivittäin aina päivät/illat.
sanoisin, että "normaalisti" kaksi yötä on maksimi. Perhe (eli omat lapset perheineen ja vastaavasti omat/puolison vanhemmat) on eri juttu, heitä tapaa mielellään pidempäänkin.
Oikein hyvien ystävien kanssa muotoutuu eri käytännöt, pidempikin vierailu on ok, mtta silloin myös vierailun rajat on erilaiset eli "vieraat" osallistuvat kotitöihin ja välillä voidaan tehdä asioita muutenkin, kun yhdessä eli "vieraat" viihdyyttää itse itseään ja isänäväki tekee omiaan.
Veljeni voisi olla kotonani pari yötä, mutta kaikki muut vähemmän.
Mökillä, missä on vieraille oma rakennus, voivat vieraat olla parikin yötä. Onneksi meidän vieraat eivät koskaan ole passiivisia passattavia, vaan aina tuovat ruokaa tullessaan ja auttavat mökkihommissa.
Hotellit on keksitty. Voin vierailla joitakin tunteja, mutta yövyn hotellissa.