Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita tämä/nämä instassa ja facessa

Vierailija
03.07.2019 |

Musta on kiva kattoa instaa ja joskus facebookkiakin ja kattella kavereiden kuulumisia. Etenkin näin kesällä monet on reissussa ja tarjolla on upeita lomakuvia. Mutta pari asiaa ärsyttää:

Ensinnäkin; miksi on pakko laittaa kaikki päivitykset aina samalla kertaa sekä instagramiin että facebookkiin? Samat kuvat, samat tekstit molemmissa. En jaksaisi molemmista kanavista kattella samoja kuvia. Ärsyttävää.

Toiseksi; onko niitä kuvia pakko laittaa kymmenittäin joka päivä? Mulla on muutamia kavereita, jotka ei normaalisti laita koskaan kuvia instagramiin tai facebookkiin eivätkä myöskään kommentoi muiden kuvia tai juttuja mitenkään. Nyt kun ovat lomalla niin kuvia suolletaan someen ilmeisesti samaan tahtiin kun niitä otetaan. Taas ärsyttävää.

Tuntuuko nää ärsytyksen kohteet keltään teistä tutuilta? Vai olenko ainoa.
Mun kaveripiiri on ikäluokkaa 30-50v, joten nuoremmilla ei varmaan esim. facebookkia juuri käytetä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kato niin helppo ig:ssä laittaa uusi lomakuva ja samalla tökätä se näkyviin myös fb:iin. Ihquu, mammat lomailee!

Vierailija
2/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä kun ei tarvi roikkua siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, instaa en katsele/käytä ja facebookia selaan kerran kuukaudessa.

Vierailija
4/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa vaikka laittaa paljon kuvia, mutta se haittaa jos ne kuvat on samasta paikasta. Lapsi merenrannalla joo, mutta 15 kuvaa samasta lapsesta samalla rannalla on plääh. Tai joku Eiffel-torni kymmenestä eri kulmasta on vaan liikaa.

Vierailija
5/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, en ole facessa enkä instassa.

Vierailija
6/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi että sama kuva facessa ja ig:ssä ärsyttää kyllä miutakin. Pitäiskö niistä molemmista sit tykätä vai? Vai pelkästään siit minkä näki ensmäsenä?

Vierailija
7/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi että sama kuva facessa ja ig:ssä ärsyttää kyllä miutakin. Pitäiskö niistä molemmista sit tykätä vai? Vai pelkästään siit minkä näki ensmäsenä?

Minua ei ärsytä, koska en läheskään aina näe niitä kummassakin, vaan ainoastaan toisessa. Ja ymmärrän että haluaa laittaa saman, mielestään kivan kuvan molempiin, koska monella on eri someissa ainakin osittain eri kaverit/seuraajat.

Vierailija
8/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes joka viikko postaile, mutta laitan toisinaan myös molempiin saman kuvan tai tarinan. Syy on se, että seuraajat/kaverit eroavat näissä kanavissa jonkin verran. Oikeastaan aika harva yli nelikymppinen käyttää instagramia ja nuoremmat taas harvemmin facea. Toisaalta ig:ssa olen itse myös yhteydessä henkilöiden (kuten työkaverit) kanssa, jotka eivät kuitenkaan ole Facebookissa kavereinani. Facebook on jollain tavoin mielestäni instagramia henkilökohtaisempi kanava ja ig ainakin itselleni pinnallisempi. Kuka tietysti postaa itsestään mitäkin missäkin...

Minuakin ärsyttää välillä dublikaatit, mutta toisaalta ymmärrän, ettei samasta tapahtumasta haluta tehdä kahta erilaista päivitystä kahdelle eri seuraajaryhmälle, vaan sama kerrotaan molemmille. Usein jaan kuvia vain ig:ssa, mutta haluan jakaa asioita myös niiden kanssa, jotka siellä eivät ole. Satut nyt vain seuraamaan molempia ja silläkin perusteella face arvottaa ne todennäköisesti sinulle näytettäviksi. Kaikkeahan se ei edes tuo feediisi. Ehkä jonain päivänä joku keksii tähänkin ongelmaan ratkaisun...

Vierailija
9/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😃😁😂

Vierailija
10/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykätä ei pidä mistään muista kuvista kuin sellaisista, jotka herättävät aidon "wow!"-reaktion laadultaan ja sisällöltään.

Vierailija
11/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päivitän yhden urheiluseuran somea ja laitan aina eri kuvat facebookkiin ja instaan. Saman tyyppisiä kuvia, mutta kuitenkin eri kuvia.

Niille, jotka seuraa molempia tulee vähän enempi nähtävää, mutta toisaalta ne, jotka seuraa vaan toista saa myös informaatiota.