Pettäminen uudestaan?
Juhannuksena sattunut lipsahdus askarruttaa. Huono omatunto on, mutta nyt on ajatus uusiksi ottamisesta noussut hyvin voimakkaasti myös mieleen. Kova halu kokeilla josko se tuntuisi uudestaan yhtä makoisalta. Mahdollisuus varmaankin olisi.
Kannattaako? Millä tavoin kukaan pystynyt jättämään yhteen kertaan, jos tilanne ollut myös sama ?
Kommentit (76)
Nysverö kertoo..
On omassa suhteessa sairastanu seksin nälkää siitä lähtien kun muksut on saatu ..Seksi elämä ei mun suhteessa ole virkkunut enään sen jälkeen vaikka nuorin on jo toisella kymmenellä.
Asiasta on keskusteltu niin terapeutin kun yhdessä mutta kun se vaan eiole toiselle enään sellasta merkitystä ei se myöskään koe ett se on mulle mikään ongelma.Musta sekin on itsekkyyttä jos mua ei huvita en tee asian eteen mitään..Tällänenhan johtaa johonkin.Mä en ole lähtenyt aidan yli kurkkiin mutta kyllä elo sellasen kans jolla halut menis edes liki samaa ois aivan erilaista.Mulle seksi merkitsee eri muodoissa paljon se antaa koko elämään iloa ja energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Nysverö kertoo..
On omassa suhteessa sairastanu seksin nälkää siitä lähtien kun muksut on saatu ..Seksi elämä ei mun suhteessa ole virkkunut enään sen jälkeen vaikka nuorin on jo toisella kymmenellä.
Asiasta on keskusteltu niin terapeutin kun yhdessä mutta kun se vaan eiole toiselle enään sellasta merkitystä ei se myöskään koe ett se on mulle mikään ongelma.Musta sekin on itsekkyyttä jos mua ei huvita en tee asian eteen mitään..Tällänenhan johtaa johonkin.Mä en ole lähtenyt aidan yli kurkkiin mutta kyllä elo sellasen kans jolla halut menis edes liki samaa ois aivan erilaista.Mulle seksi merkitsee eri muodoissa paljon se antaa koko elämään iloa ja energiaa.
Tuohan on jo ihan eri kategorian juttu kuin ap:lla. Ihmettelen suuresti miksi tuossa kohtaa ei sitten sano suoraan kumppanille ettei voi elää olman seksiä ja hakee sen muualta jolloin se ei ole salassa tehtyä. Tai sitten erotaan kun yhteensopivuus on noin huono.
Jokainenhan oman elämänsä sotkee. Eiköhän miehesi jotain ala epäilemään, jos ykskaks tavat muuttuu. Toivottavasti panosi käytti edes kumia.
Itseä vain huvittaa tuo "kyllä minä jossain tilanteessa kerron miehelle että saisi näin tehdä joa siltä tuntuu". Se on vain yksi hätävalhe itsellesi kun yrität syyllisyyttäsi lievittää.
No. Minkä taaksensa jättää, sen edestään löytää.
No niin, nyt sitten lupaat rehellisesti 4 viikon päästä vastata, oletko ollut tapaamatta tätä urosta uudelleen ja vastaat myös? Sovittu? Päätös ei tule pitämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole samanlainen kokeilu. Miehelläsi olisi sinun lupa tehdä niin. Sinulla ei ollut hänen lupaa. Ihan eri asia!olet ilmeisen idiootti?
Kivaa haukkumista, vaikka et ilmeisesti osaa lukea mitä olen tästä aiemmin sanonut ? Tarkoitukseni ei ole antaa 'lupaa' mihinkään, mielestäni se ei edes ole minun asiani.
Teen kyllä selväksi, että minulle olisi molemmin puolin ok jos haluaisimme kokea jotain tälläistä, mutta vain jos olemme täysin varma siitä että se ei vaikuta meidän väleihimme kuin enintään positiivisesti. En siis kerro että 'kokeilin' jo, koska se ruokkisi vain kostoa, enkä missään nimessä halua että se olisi motiivina miehelleni. Jos hän päättää sitten jotain tehdä, ja sen tunnustaa, yhtälailla sitten kerron tästä seikkailustani.
ap
Et edelleenkään ymmärrä miten itsekäs olet. Sinä sait itse sen kokemuksen jonka itse halusit ja sinun säännöillä. Jos haluat miehelle samaa, niin annat hänen määritellä itse sellaisen kokemuksen kun hän haluaa ilman mitään sinun ehtojasi. Ainoa ehto minkä voit antaa on sama kuin sinulla eli että tekee sen sinun tietämättäsi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kokeilian lynttää eivät itse voi edes ajatella tuollaista kokeilua..
Jokaisella olkoon syynsä tehdä tai olla tekemättä.
Ollakko liian sinisilmäisiä ja kateellisia kun ei itse tohdita kokeilla..
Mä ymmärrän täysin kokeilian ja väitän ett tuskin hänen suhteensa siitä huonommaksi menee..voi mennä aivan hyvin parempaan suuntaan .Tuskin sun kannattaa sitä miehellesi kertoa ..mutta pitää sitten muistaa jos mies käy joskus aidan toisella puolen ett siitä ei tule kynnyskysymystä teidän suhteeseen.
Nyt näet elämää eteenpäin yhtä kokemusta rikkaampana ja voit miettiä sitä ..
Suvaitsevuutta tähän elämään..
Jos olisit mun kumppani katsoisin omaa toimintaani miks on toisen tehnyt mieli kokea noin..enkä lähtis parjaamaan kumppaniani... Tästä tilanteesta voi polut yhdistyä entistä enemmän kumppanisi kanssa ja opeta hienovaraisesti sitä nautintoa mitä sait vieraalta..mikä teki siitä pautinnollisempaa..
Meillä suurimmalla osalla olis varmaan tuolla saralla oppimista .
Tsemppiä ja fiiliksiä rohkealle..
Niin että kumppanissa vika kun ei ole osannut toimia tavalla jota toinen ei ole koskaan pyytänyt tai vihjaillut? Kun toinen toteaa olevan tyytyväinen seksiin, niin pitäisi alkaa keksimään jotain uutta, koska sitähän toinen on vailla.
Haloo! Eiköhän syy ole ihan ap:n oma kun ei ole osannut tuollaista seksiä kumppaniltaan pyytää vaan sen sijaan hakee sitä muilta?
'Pettää luottamus' tarkottaa juurikin sitä, mitä nämä sanat sisältävät.
10 v yhdessä, ja varastat puolison tililtä kaikki hänen rahat, jotka hän on esim säästänyt jonkin haaveensa tai yhteisen haaveen toteutumiseen. Luuletko että puolisosi ikinä antaa pankkitunnuksi sinulle?
10 vuotta yhdessä ja puolisosi käy ihan yllättäen pomosi juttusilla,ja menetät työpaikkasi. Luulen että et henkisesti voi luottaa puolisosi enää koskaan.
10 vuotta ja panee toisen kanssa. Eikä edes kerro asiasta kumppanille. Tämä on pahin loukkaus, verrattuna edellisiin esimerkkeihin. Todennäköisesti kumppaniksi ei koskaan tule sinuun luottamaan enää. Ja jos et kerro, niin sinä itse sen raskaamman taakan kannat, joudut elämään oman epärehellisyydesi kanssa lopun elämääsi.
Kumppanini tämän kyllä tod.näk. aistii jossain vaiheessa. Häviäjä tässä tulet olemaan sinä: kumppanisi erottua hän unohtaa sinut ja pettämisestä aikanaan, mutta sinä kannat sisälläsi mokasi hautaan saakka. Kyse on siis siitä, että onko sinulla selkärankaa ottaa vastuu tekemisistäsi.
Sitä en tiedä, onko liittosi huono jo lähtökohtaisesti, ja sen takia annat muiden painella 'nappejasi', selkeästi parisuhteenne kaipaa keskustelua muutenkin, koska nappien painelu ei siinä oikein riitä.
Isoista asioista on kyse ja varmaan suhteessa ei kaikki mene niin hyvin kun se hyvässä suhteessa vois mennä.Moniko suhde sitt toimii niin ettei joku asia jäis hiertämään vaikka siitä keskusteltas.
Tässä ainakin on ne napit jääneet löytymättä vaikka on olteet yhdessä pitkäänkin..
Intohimon antamia sytykkeitä ei ole tuossa suhteessa mies etsinyt riittävästi kun vieras on ne löytänyt heti .Kaikkia ei intohimon kukkien tutkiminen kiinnosta niin paljon ja jää sitten tällaisia..oishan se ollut helpompaa kaikille varmaan jos ne ois oman kans löytyneet mutta tässä kävi näin.
Se on tapahtunut jo ja nyt eletään näillä kokemuksilla eteenpäin eikä kaiken tarvitse kaatua tähänkään.
Positiivista asennetta vaan ja näkemystä ..jotain positiivistakin on tapahtunutja kokenut
Nythän on ap hyvä miettiä mitä haluu omalta suhteeltaan ja mistä unelmoi omasta toimivasta suhteesta vai jonkun muun kanssa.Onneksi sen saa ap itse päättää ja hyviä päätöksiä vain sinne
Harvinaisen mielenkiintoinen pohdiskelu. Näin kokonaan tarinan lukeneen sanoisin, että olit päätöksesi tehnyt jo ensimmäistä postiasi kirjoittaessasi ja hait täällä käsittelyllä itsellesin hyväksynnän asialle.
Näin samassa ikäluokassa olevana hetken pohdin, voisiko kirjoittaja olla oma vaimo. No ehkä ei sentään. Jos kuitenkin näin olisi niin mikään asia mitä olet ensimmäisen hairahduksesi jälkeen täällä kirjoittanut ja sittemmin tehnyt ei parantaisi tilannetta, käänät sen sitten miten päin vaan. Kun ensimmäisen kerran pettää ja sen jälkeen näin tarkasti harkiten pettää uudelleen ja vielä harkitsee tarkkaan mitä kertoo tai on kertomatta ja rakentaa vielä suunnitelman sille varalle jos miehesi joskus vahingossa pettäisi, voi vaan todeta että olet kovin kylmä ja laskelmoida henkilö.
"Psykopatia on viralliseen tautiluokitukseen kuulumaton luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti.[1] Sille ominaisia piirteitä ovat pinnallinen viehätysvoima, itsekeskeisyys sekä myötäelämiskyvyn, syyllisyydentunnon ja pidäkkeiden puute.[2] Psykopaatille tyypillisiä ovat julmuus, epäsosiaaliset teot, alkoholin ja huumeiden käyttö, vastuuttomuus ja moraalittomuus. Kokonaisväestöstä noin yksi prosentti voidaan kategorisoida psykopaateiksi[3]." Tämä wikipedian määrite psykopaatille ei niin valtavan kauas mene sinusta.
Toivotan onnea jatko elemääsi. Nämä hairahdukset tuskin tulevat jäämään viimeiseksesi, sillä mikään ei sano etteikö myöhemmin tule vastaan joku muu himon kohde, ja miksipä jättää käyttämättä tilaisuutta kun homma ei enää entisistä touhuista pahene.
Kiitokset kuitenkin mienelkiintoisesta pohdinnasta. Joskus on jännä nähdä toisten ajatukset. usein yllättyy kovastikin niistä.
Vierailija kirjoitti:
Isoista asioista on kyse ja varmaan suhteessa ei kaikki mene niin hyvin kun se hyvässä suhteessa vois mennä.Moniko suhde sitt toimii niin ettei joku asia jäis hiertämään vaikka siitä keskusteltas.
Tässä ainakin on ne napit jääneet löytymättä vaikka on olteet yhdessä pitkäänkin..
Intohimon antamia sytykkeitä ei ole tuossa suhteessa mies etsinyt riittävästi kun vieras on ne löytänyt heti .Kaikkia ei intohimon kukkien tutkiminen kiinnosta niin paljon ja jää sitten tällaisia..oishan se ollut helpompaa kaikille varmaan jos ne ois oman kans löytyneet mutta tässä kävi näin.
Se on tapahtunut jo ja nyt eletään näillä kokemuksilla eteenpäin eikä kaiken tarvitse kaatua tähänkään.
Positiivista asennetta vaan ja näkemystä ..jotain positiivistakin on tapahtunutja kokenut
Nythän on ap hyvä miettiä mitä haluu omalta suhteeltaan ja mistä unelmoi omasta toimivasta suhteesta vai jonkun muun kanssa.Onneksi sen saa ap itse päättää ja hyviä päätöksiä vain sinne
Voi se nappien löytymättömyys johtua myös ap:n omasta käytöksestä. Ehkä hän on häveliäisyydestä/ujoudesta tms johtuen ei ole uskaltanut kertoa mitä kaipaisi tai hän tyrmännyt kun toinen on jotain tuollaista tehnyt/ehdottanut. Liian moni nainen arastelee ottaa vastuuta omasta seksielämästä ja vierittää sitä miehelle.
Nythän ap on kumminkin löytänyt jotain sellaista mikä hänelle ei ole aiemmin saanut kokea.
Vaikka kuin koitetaan syytää loskaa ap niskaan voi tästä kumminkin olla omat hyvät puolensakkin ja se on tehty jo.
Antaa hänen putaroida ja tehdä hyviä johtopäätöksiä.
Toivotan kiihkeää seksi elämää ap ja positiivista näkemystä vaan eteenpäin. Asioilla on puolensa hyvät ja huonot. Se asenne miten niihin suhtautuu on suhteessakin tosi tärkee.
Huh huh, ap on varmaan joku psykopaatti tai narsisti. Ainakin sairas mieleltään, jos vertaa ihan normaaliin ihmiseen.
Kuvottavaa käytöstä, kuvottavaa pohdintaa ja kuvottava ihminen. Mutta minkäs teet, ei me voida häntä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä lähti kesken siis idioottitekee tuota omalle puolisolle tieten tahtoen. Jos et kerro niin ok mutta älä tee sitä uudelleen ellet oikeasti ole valmis kantamaan siitä vastuuta.
Miten vastuu kasvaa toisesta kerrasta ? Pieneneekö se siitä että jätän kertaan, mutta sitten elän hekumallisia ajatuksia mielessäni ?
Tähän näyttää nyt tulevan lähinnä syyllistäviä vastauksia, vaikka yllä jo sanoin että omatunto on kyllä jo huono ja että dilemma on halu. Vahinko on jo tapahtunut. Enkä koe ihan kamalan väärin tuntea halua, ja kuin yllä sanottiin, loppujen lopuksi tämä voisi sataa myös mieheni laariin piristyksenä.
ap
Olisiko sulle ok, että mies hakisi intoa seksiin sinun kanssasi panemalla muita?
Miten ap:n tarina on jatkunut? Oletko hakenut vielä lisäkokemuksia? Onko asia selvinnut miehellesi tai onko kenties suhde jopa parantunut miehesi kanssa?
Mä sallisin vaimolleni syrjähypyt, jos hän saisi niistä jotain sellaista mitä itse en voi tarjota ja kyse olisi pelkästä seksistä. Yksityiskohtia en haluaisi tietää, mutta luottaisin siihen että hän on järkevä ihminen, eikä lähde sellaiseen tilanteeseen , joka voi muuttua turvattomaksi. Ketään ei voi omistaa ja haluan vaimoni olevan onnellinen.
Seksi on seksiä ja ihmisen perustarve, eikä satunnainen pano toisen kanssa vähennä välttämättä avioliitossa olevaa rakkautta. Tiedän olevani melko poikkeuksellinen mielipiteeni kanssa, eikä minun tarvitse itse asiassa perustella sitä kenellekään. Ei ole olemassa vain yhdenlaista parisuhdemallia, vaikka länsimaisessa yhteiskunnassa tietynlainen normi tästä löytyykin - se ei ole kuitenkaan mikään absoluuttinen vakio.
Onko vaimo käynyt vieraissa? Joskus on ja ei ole koskaan ollut niin kiimassa kotona saatuaan seksiä muualta. Harmi vain, että kokemus ei ollut ollut tyydyttävä, vaan äijä oli vain hoidellut omat tarpeensa. Jäi harmittamaan vaimoni puolesta ja olen ehdotellut että etsisi jostain jonkun osaavamman. Itsekin olen maistanut aidan takaa ja vaimo tietää tästä.
Mainittakoon, että tällainen kuvio vaatii todella hyvän itsetunnon ja kyvyn käsitellä mustasukkaisuutta. Lisäksi tällaiseen ei voi hypätä ilman sääntöjä ja tasaisin väliajoin käytävää keskustelua asiasta. Homma toimii kuitenkin vain, jos molemmilla on lupa mennä. Kontrollin parisuhteesta voi saada vain luopumalla siitä.
Kyllä...aina siihen on syy. Joskus se on huono suhde mutta ei se aina kumppanin vika ole. Itseasiassa aika harvoin. Se on vain helpompi osoittaa sormella kuin katsoa peiliin. Myöskään en ajattele että joku on nysverö jos ei petä? Kyllä on maailman katsomus aika sekaisin jos ajattelee olevansa huono jos ei satuta toista tietoisesti. Aina pitää olla rehellisyyttä. Jos ei kumppanin naamataulu miellytä reilusti tuoda se asia esiin tai kertoa että nyt on pakko päästä käymään muualla. Jos toinen ei halua tätä tarvetta jakaa miksi toinen saa tehdä mitä halajaa samalla kun toinen elää parisuhteessa jollaisessa ei haluaisi olla jos tietäisi asian todellisen laidan? Pettäjä on pettäjä vaikka asiaa miten pyörittäisi. Ja se miksi sitä ei kerrota tai tunnusteta on se pelko että ei saakkaan pitää kaikkea mit haluaa. Eli perimmäisin syy on itsekkyys! Ja jos se ongelma on patisuhteessa niin oletkos itse miettinyt että miten se parisuhdetta auttaa että kuksii ympäriinsä mutta ei kerro ja puhu. Ei ne asiat sillä tavalla ratke.