Seksi pettämisen jälkeen
Miltä seksi tuntuu petetyksi tulemisen jälkeen? Kaipaan kokemuksia sekä pettäjiltä että petetyiltä.
Miten parisuhteeseen saadaan palautettua seksi pettämisen jälkeen?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aikanaan ehdottelin kaikenlaista uutta siipalleni, aina tulin torjutuksi. Reissussa sitten päissäni sorruin kun oli houkuttava tilanne ja ihminen. Morkkis kova ja kerroin kotona, seuraus kuukausien seksittömyys, lopulta päätös jatkamisesta yhdessä. Aina siihen palataan, vaikka väitti anteeksi antaneensa. Seksi nykyään, yli 15 vuotta tapahtuneen jälkeen, paljon parempaa kuin niihin aikoihin, molemmat saa ja myös monipuolisempaa (kun olen pettämisen sijaan keskusteluin onnistunut saamaan toisen avarakatseisemmaksi ja kokeilemaan uusiakin juttuja). Äärimmäisen pitkään tuon accidentin varjot vaan seuraa, näennäisestä anteeksiannosta huolimatta ja saa aikaan edelleen vittumaisia tunteita puolison kääntäessä syyllisyysveistä haavassa.. Mieti siis tarkkaan haluatko jatkaa ja jos haluat, anteeksianto olisi hyvä olla lopullinen, muuten on parempi lähteä eri teille.
Meillä ei ollut ongelmaa, etten olisi lähtenyt mukaan puolison ehdotteluihin tai hän minun. Päinvastoin. Siksi tuntuukin kamalalta, että hän teki näin. Miten tällainen annetaan anteeksi?
Selvittämällä miksi hän päissään sortui vieraaseen naiseen. Harvemmin pelkkä känni tekee alttiiksi pettämiselle. Jos ei ole lapsia, neuvoisin lähtemään saman tien eri teille, meillä oli jo tuolloin ja oli ehkä isoin syy jatkamiselle.
Kun olet selvittänyt syyn ja saanut lupauksen ettei ikinä toistu, on sinun vuoro päättää haluatko jatkaa vai et. Omassa mielessäsi ehkä vaikea päästä yli ja siksi tuo aiempi neuvoni. Jos päätät jatkaa, on tämä asia vaan päätettävä jättää taakse ja mielellään lopullisesti, koska aiheeseen palaaminen on tuskallista molemmille.
Mitä seksiin tulee, jos päätätte jatkaa, joko sitä harrastetaan tai ei ja aika näyttää pystytkö siitä nauttimaan hänen kanssaan enää kuten aiemmin. Todennäköisesti seksin nautittavuus aikaa myöten palaa, mutta se luottamuksen rakentaminen vaan vie aikaa ja punnitaan teoin (puolisosi uskollisuuden muodossa).. Ainakin hän voi nyt olla rehellinen sulle, salailun sijaan ja siitä ehkä aikaa myöten palkaksi se anteeksianto ja asian unohtaminen (siis jos päätät jatkaa)?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi toisen himoja kahlita. Himot ja fantasiat jos eivät johda toimintaan ja toteutukseen pääty niin ei se silloin ole pettämistä. Sinullakin on varmaan ennen miestasi ollut useita himojen kohteita, myönnä pois. Parin viikon kuluttua saatat olla lasten kanssa menossa jossain julkisilla, ja siellä joku herrasmies ojentaa auttavaa kättä jossain muotoa sinulle. Se saattaa aiheuttaa sinun sisälläsi kihelmöintiä ja outo tunne valtaa mielesi. Olet silloin ajatuksinesi tuossa samassa tilanteessa miehesi kanssa. Mutta onneksi sinulla on lapsesi mukana ne pelastavat sinut pettämisen mahdollisuudelta. Jos olisit yksin liikkeellä ja seksuaalinen halukkuutesi huipussa niin mene ja tiedä kuinka onnistuisit selviytyä moisesta tilanteesta.
Sillä, että kävit sinäkin vieraissa niin pystyisit samaistumaan miten haavoittuvia me ihmiset olemme kuitenkin omilla elämämme poluilla. En tarkoita että pitää näin tehdä vaan se tilaisuus saattaa sinulle tulla eteen 10 vuodenkin kuluttua. Ja silloinhan nainen(sinä 40v) olet seksuaalisimmillasi.
Sehän tässä onkin, että rehellisesti en ole himoinnut ketään kertaakaan. Olisinkin, mutta kun en ole.
Tulinpa kertomaan tämän hetken tilanteen. Seksiä on nyt ollut muutaman kerran. Huonointa seksiä koskaan. Pettäminen on mielessä koko ajan. En saa orgasmia. En kiihotu. En itse halua seksiä, mutta olen suostunut koska haluaisin suhteen toimimaan. Vaikea kuvitella että tämä muuttuisi sellaiseksi upeaksi ja monipuoliseksi kuin aiemmin. Ap
Tuossa on kaikkein vaikeinta se, että on tunteita toista kohtaan, rakastaa sitä omaa puolisoa. Se pettymyksen määrä on suunnaton. Toisaalta tietenkin haluaa jatkaa sen ihmisen kanssa ja varsinkin, jos hän katuu tekoaan. Kyllä sitä haluaa antaa anteeksi. Todennäköisesti se kalvaa hamaan tappiin asti, luottamus on menetetty. Itse ainakin palaisin kokoajan miettimään juurikin sitä, että puoliso HALUSI toista ja kykeni seksiin toisen kanssa. Vaikkakaan ap:n mukaan se ei ollut edennyt loppuun asti. Mutta sillähän ei ole mitään merkitystä. Petetty on ja haava on ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Tulinpa kertomaan tämän hetken tilanteen. Seksiä on nyt ollut muutaman kerran. Huonointa seksiä koskaan. Pettäminen on mielessä koko ajan. En saa orgasmia. En kiihotu. En itse halua seksiä, mutta olen suostunut koska haluaisin suhteen toimimaan. Vaikea kuvitella että tämä muuttuisi sellaiseksi upeaksi ja monipuoliseksi kuin aiemmin. Ap
Nyt seksinne on siis pohjalla, yksi hyvä juttu siinä on ja se on, että todennäköisesti suunta on kuitenkin enää vain ylöspäin. Ihan odotettuahan tuo on, ettei petetyksi tulleella tunnu seksi hyvältä pettäjän kanssa alkuun, kyllä se siitä paremmaksi muuttuu.. Pohjakosketus voi olla joskus myös hyväksi lopulta (enkä todellakaan sano, että olisi hyväksi pettää, vana että jos sellaine on sattunut kohdalle ja siitä selvitään yhdessä), saaden parin keskustelemaan myös seksiasioista ja muutenkin tunteistanne aiempaa avoimemmin. Upeudesta en tiedä palaako ja miten pian, mutta kyllä kai tuo monipuolisuus on ihan teidän oma valinta (että mitä kaikkea sisällytätte seksiinne)? Kuulostat siltä, että sinulla on vielä paljonkin käsiteltävää oman pään sisällä, harvoin seksualliterapeuttia suosittelen, mutta sinulle voisi olla eduksi käydä juttelemassa joitakin kertoja sellaisen luona..
Meillä meni niin että annoin anteeksi mutta en unohtanut.. tuo pettäminen kalvasi sisintäni jatkuvasti. En vain enää saanut luottamusta takaisin ja oman naiseuteni ja uskon siihen että kelpaan ja riitän menetin täysin. En kertaakaan palannut asiaan mieheni kanssa sen jälkeen kun asia oli käyty läpi. Erohan siitä tuli lopulta.