Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirien tuominen ja uittaminen uimarannalla jossa kielletty.

Vierailija
02.07.2019 |

Mikä siinä on ettei uskota kylttejä jotka kieltää koirat kyseisellä rannalla ja sitten kun tästä mainitsee niin aletaan agressiivisesti puolustelemaan omaa käytöstään?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirien omistajat ovat pääsääntöisesti itsekkäitä paskoja. Poikkeuksena työ- ja metsästyskäytössä olevien elikoiden hoitajat

Vierailija
22/94 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran viemistä kytkettynä lenkkipolulle ei voi kieltää, koska se on järjestyslaissa sallittu. Kytkemättömänä ei voi viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä koiranomistajilla on tapana antaa koiran paskoa ja kusta uimarannoille tehän itse ette mene uimaan siihen rantaan kun tiedätte mitä sielä killuu.

Vierailija
24/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se koira on uimarannan reunamilla eikä hyöki sieltä mihinkään niin miksi se on ongelma joillekkin?

Se et koira on keskellä uimarantaa irti ni voidaan katsoa et ei ole ihan hyväksyttävää.

Niin ja lapset kusee ja paskoo veteen ni SEHÄN on ihan ok ?

Vierailija
25/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks niitä rakkeja pitää raahata jokapaikkaan mukaan???

Vierailija
26/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni useampi koira, muttei tulisi mieleenikään uittaa koiria uimarannoilla. Ei milloinkaan. Leikkipuistot ja uimarannat ovat nounou.

Vierailija
27/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä pikkujärvellä on ns. epävirallinen uimaranta. Toisella puolella iso virallinen hiekkaranta, jossa pukukopit, vessat ja turvallinen matala ranta lapsille. Myös isot parkkipaikat  

Käymme tässä epävirallisella rannalla ja joskus otamme mukaan  koiranpentumme, joka rakastaa uimista. Eräs aamu ranta oli tyhjä vain yksi vanhempi nainen oli uimassa. Heti kun hän näki meidät hän tuli huutamaan, että täällä ei saa olla koiria kun ne levittää tauteja ja on allergisia lapsia. (Rannalla ei ollut yhtään lasta). Että hänen lapsenlapsensa on niin allerginen että jos olisi nyt rannalla joutuisi acutaan koiramme vuoksi.

Kysyin sitten ystävällisesti, missä se lapsi on? No ei paikalla. Kysyin, että asuuko hän myös tässä lähellä? Ei kuulemma asu mutta jos.Samalle rannalle tuli sitten lääkäri pienen lapsensa kanssa joka totesi koira ei saastuta uimavesiä.

En koskaan ole nähnyt koiran pissaavan tai kakkaavan rannalle tai veteen. Sensijaan olen nähnyt lasten niin tekevän ja jopa aikuisten menevän rannan sivulle puskiin tarpeilleen. Tässä samalla rannalla oli norovirus kun ihmiset jättivät lastensa likaiset vaipat pitkin rantaa ja niitä sitten vesilinnut nokkivat. Samoin ihmiset jättävät pick nick ruokiensa jätteet rannalle kuumuuteen kun eivät jaksa viedä roskiin. 

Eräs mies syytti koirien kakkaavan rannalle kun näki isoja joutsenen paskoja!

Olen ottanut yhteyttä kaupunkiimme ja saanut sieltä vahvistuksen, että koirat saavat uida tässä järvessä kaikissa rannoissa ja poukamissa lukuunottamatta virallista uimarantaa, jossa on koirakielto.

Yhdessä poukamassa, jonne pääsee autolla, uitetaan hevosia narussa soutuveneen perässä vaikka siekkä on iso kieltotaulu Hevosten uittaminen kielletty. Kaikkia eivät säännöt koske

Vierailija
28/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran viemistä kytkettynä lenkkipolulle ei voi kieltää, koska se on järjestyslaissa sallittu. Kytkemättömänä ei voi viedä.

Meillä on erikseen lenkkipolku, jonne kaupunki sallii koirat ja toinen, jonne ei saa viedä koiria. 

Koiria monet uittavat veneiden vesillelaskupaikoissa.

Vierailija
29/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset on sairaalloisen itsekkäitä, siksi tämäkään asia ei mene perille. Mä soittaisin poliisille, varsinkin jos kyseessä joku vähänkään isompi koira ja virallinen uimaranta. Tietenkin ensisijaisesti menisin sanomaan omistajalle ja sitten uimavalvojalle, mutta jos ei auta niin poliisille. Uimaranta ei ole koiran paikka, pitäkää rakkinne muualla kiitos.

Tottakai sinä soittaisit. Anna kun arvaan, ympärilläsi pyörii iso lauma rääkyviä kakaroita. Lapsiperhelumihiutaleosaston Karen, joka nimenomaan ensisijaisesti haluaa puhua omistajalle, tai mieluummin johtajalle.

Vierailija
30/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraomistajissa on todella tomppeleita kyllä. Itsekkäitä. Ratsastelemme lähimetsien poluilla, joissa on 1.3. alkaen koirien kiinnipitoaika. Vaan kylläpä rekut siellä vapaasti juoksevat ja säikäyttävät hevoset. Monesti joudun soittamaan apuakin koirien takia.

Vierailija
31/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita poliisit. 

Onko niistä koirista sitten ollut jotain haittaa sulle?

Rannoilla näkee myös julkijuopottelua, menetkö saarnaamaan siitäkin?

Koirat paska Taa veteen.

Vierailija
32/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraomistajissa on todella tomppeleita kyllä. Itsekkäitä. Ratsastelemme lähimetsien poluilla, joissa on 1.3. alkaen koirien kiinnipitoaika. Vaan kylläpä rekut siellä vapaasti juoksevat ja säikäyttävät hevoset. Monesti joudun soittamaan apuakin koirien takia.

Ihan niinku pikkulasten vanhemmissakin

Vierailija
33/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä saat uittaa rakkiasi siellä, minkä pitäisi olla uimaranta, niin silloin minäkin saan roskittaa sekä kusta että paskantaa rannalle..

Vierailija
34/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pari kertaa joutunut koiran huomion kohteeksi uimarannalla. Toinen oli ihan vaan innostunut, mutta sotki mun rannalle laskostetut vaatteeni kuraisiksi ja hyppi mua vasten niin että sen kynsistä jäi naarmuja ihooni. Toinen oli pelokkaan aggressiivinen ja kävi muutamaan kertaan rähjäämässä mulle. En pelkää koiria, mutta silloin hieman huolestutti.

Yhteistä näille oli, että omistajat pysyttelivät matkan päässä eivätkä tehneet elettäkään hillitäkseen koiraansa.

Vierailija
35/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä saat uittaa rakkiasi siellä, minkä pitäisi olla uimaranta, niin silloin minäkin saan roskittaa sekä kusta että paskantaa rannalle..

Sitä sä teet ilman koiriakin. Roskaa ja paskaa on,  vaikkei yhtäkään koiraa.  Uussuomaliset ei välitä tavoista.. 

Vierailija
36/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että pulahdus voi pelastaa koiran lämpöhalvaukselta. Joustoa helteellä.

Vierailija
37/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä koiranomistajilla on tapana antaa koiran paskoa ja kusta uimarannoille tehän itse ette mene uimaan siihen rantaan kun tiedätte mitä sielä killuu.

Kyllähän minä kävin koirani kanssa uimassa ihan uimaparina. Minulla uimavaatteet ja koiralla pelastusliivit :)

Vierailija
38/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirista leviää uimaveteen antibioottiresistenttejä bakteereja ja myös suolinkaistartunnat ovat mahdollisia.

Vierailija
39/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks niitä rakkeja pitää raahata jokapaikkaan mukaan???

Koira voi tarvita pulahduksen kesken kävelylenkin. Aina ei osaa arvioida kuumuusastetta, pilvien katoamista jne. Myös juominen jne. vaikuttavat. Yleensä käytän koiran lenkin jälkeen suihkussa kotona, mutta joskus kuumuus voi yllättää. Silloin kun läähätys alkaa mennä tuskaiseksi, niin koiran on päästävä veteen. 

Vierailija
40/94 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uittakaa ne koiranne vain koirien omalla uimarannalla niin ei tule ongelmaa. Kaupunkien sivuilta löytää missä ne on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän