Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit - ettekö tosiaan tapa hyttysiä esim. mökillä?

Emmiskä
02.07.2019 |

Olen itse kasvissyöntiin ja myös vegaanielämäntapaan myönteisesti suhtautuva vajaa nelikymppinen nainen, teen itsekin paljon kasvisruokaa. Nyt juuri mökillä ja täällä on tuhottomasti hyttysiä.. Miten te vegaanit pärjäätte mökillä ja muutenkin kesällä? :D Oma eläinrakkauteni ei ulottuu hyönteisiin asti...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh näitä tyhmiä kysymyksiä.

Vierailija
2/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? Totta kai voidaan tappaa, mitä sekoilet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tottakai?

Vierailija
4/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tottakai?

Googleta mikä on vegaani, ja kysele älyttömyyksiä vasta sitten. Syötkö sinä mökillä tappamasi hyttyset?

/2

Vierailija
5/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis joku hyttysiä syövä lintu? Asia selvä.

Vierailija
6/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten alkossa sitten myydään vegaanisia viinejä, joissa ei ole käytetty hyönteisten kuorista peräisin olevaa väriainetta? En siis ymmärrä vegaanien kantaa tähän hyönteiskysymykseen... Onhan myös hunaja vegaanien kieltolistalla.

Vierailija
7/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs vegaaneja sitten estää syömästä hyönteisproteiinia jos hyönteisten tappaminen ihan huvikseenkin on ok?

Vierailija
8/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä että menin "sohaisemaan ampiaispesään". Saisiko asiallisia vastauksia?

Vierailija
9/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se vähän ristiriitaista esim. tuon hunaja-asian kanssa. Mehiläisiä ei saa hyödyntää mutta muita hyönteisiä saa tappaa?

Vierailija
10/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on ihan hyvä ja kiintoisa kysymys. Hyönteisten oikeudet kun tuntuvat jakavan vegaaneja jonkin verran.

T veganismista kiinnostunut

Vierailija
11/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vegaaneja sitten estää syömästä hyönteisproteiinia jos hyönteisten tappaminen ihan huvikseenkin on ok?

En tapa hyttysiä huvikseni, vaan siksi, että ne pistävät minua. Poistan myös itsestäni löytämäni punkit jne. Esim. mehiläisiä en tapa, koska ne eivät lähtökohtaisesti ole käymässä kimppuuni.

Vierailija
12/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tottakai?

Googleta mikä on vegaani, ja kysele älyttömyyksiä vasta sitten. Syötkö sinä mökillä tappamasi hyttyset?

/2

Vegamisni ei todellakaan rajoitu pelkästään syömiseen.

Vierailija
13/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmiskä kirjoitti:

Näyttää siltä että menin "sohaisemaan ampiaispesään". Saisiko asiallisia vastauksia?

Kysymyksesi oli muotoiltu provokatiivisesti. Et ole edes googlannut, että mitä vegaanisuus tarkoittaa.

Ja vastaus. Vegaaneissa voi olla ihmisiä, jotka eivät tapa hyttystäkään. Mutta valtaosalle kyse on siitä, että heidän ruokansa vuoksi ei ole hyväksikäytetty tai tapettu eläimiä.

Vierailija
14/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kuolemassa nälkään, etkö silloinkaan syö mitään kiellettyä?

Vierailija
15/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä kierroksella, kun veganismi aaltoili Suomeen (1995-7) vegaanit eivät käyttäneet mitään eläinkunnan tuotteita lainkaan. Ei siis myöskään hunajaa nahkaa eikä villaa. Hyttysiä lätkittiin kyllä ja hiivaa kului koska punkku.

Vierailija
16/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tutustunut veganismiin käytännössä ja aatteena jo vuosien ajan. Useimmillehan aate menee hyvin pitkälle myös vaatetuksessa, ei todellakaan ole kyse vain ruokavaliosta. Ei käytetä nahkaa yms. Olen tietoinen mitä tuotteet ovat vegaanisia ja mitä eivät. Kysymykseni koski käytännön toteutusta /tapaa ja mietin, miten vegaanit hoitavat vaikkapa hyttysongelman.

Vierailija
17/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan tapa vaikken edes ole vegaani. Käytän siis maitotuotteita (luomuna pääosin) enkä nipota muutenkaan asian kanssa muiden tarjoamisien suhteen mutta lapsesta asti olen pyrkinyt olemaan hyvä myös hyönteisille ja tunnen ihan empatiaa niitä kohtaan. Sisällä olevat hyönteiset (myös hyttyset, banaanikärpäset ym.) vien pihalle. Jos en jaksa vaikka nousta sohvalta ulos viedäkseni, annan hyttysen imeä, sitten se ei enää häiritse. Ulkoillessa en tapa niitä tarkoituksella mutta saattaahan niitä liiskaantua niitä huitoessa. Lapset opetettu samoin mutta toki myös juteltu siitä että yleensä ihmiset toimivat toisin :D Enkä siis tuomitse niitä toisin toimivia, mutta tämä on minulle luontainen tapa. Ja täit ja kihomadot on kyllä poistettu ihan normimyrkyin.

Vierailija
18/22 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa sekoittaa vegaanit jainalaisiin.

Vierailija
19/22 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaslehti: "Vegaanit perustelevat ruokavaliotaan eläinten kärsimyksellä. “Vaikka eläin olisi elänyt kuinka hyvän elämän, ei ruuaksi tappaminen ole oikein. Eläinten pitäisi saada olla omissa oloissaan”, Jussi toteaa. “Omissa oloissaan” tarkoittaa myös sitä, että kädelle imemään laskeutunut hyttynen jätetään läppäisemättä, karkotteita tosin voi käyttää."

Vierailija
20/22 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit eivät syö eläinperäisiä tuotteita. Tappamisesta ei ole mitään puhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän