Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te naiset, joilla on ollut huono isäsuhde. Oletteko silti pärjänneet elämässä?

Vierailija
01.07.2019 |

Minulla on hyvin, hyvin huono isäsuhde. Isä on kylmä, eikä pysty rakkauteen.
olen kipuillut tätä suhdetta kaikissa parisuhteissani ja nyt alan vasta ymmärtää asian.
Eräässä kirjassa luki, että naiset joilla on hyvä isäsuhde, menestyvät todennäköisemmin elämässään.
Ahdistuin. Eikö tätä perintöä voi muuttaa? Enkö minä voi siis menestyä elämässä? Oletteko te huono isäsuhteen omaavat menestyneet? Jos olette, miten olette siinä onnistuneet?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikki mun parisuhteet on menneet päin helvettiä. En tunnista hyvää miestä, kun en tiedä, millainen se on.

Äitinä ja työelämässä on mennyt suht ok.

Vierailija
2/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, taas syytetään miehiä jos itse on elämänsä pilannut? Naiset vaan osaa syyttää miehiä kaikista ongelmistaan.

No painu nyt jo vi***uun siitä. Mee vaikka lukemaan psykologiaa niint tajuat miten merkittävä isäsuhde tytölle on, h***in mul**u!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan. Jotain hyviä tarinoita? Sanokaa pliis, että jossain joku isätön tyttö on pärjännyt.

Vierailija
4/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut isää. Isä tietysti on, mutta kuka, niin ei tietoa. Asuin ja kasvoin kahdestaan äitini kanssa. Sain kotoa aina rakkautta ja kannustusta. Toki myös kuria löytyi, tukkapöllyä olen saanut mennen tullen.

En koe, että isättömyys olisi vaikuttanut elämääni. Nuorempana (siinä 17-20- vuotiaana) oli sellainen hyvinkin vilkas vaihe, tapailin lukuisia eri miehiä enkä seurustellut vakavasti. En sitten tiedä, johtuiko tuo olemattomasta isäsuhteesta vai yleisestä elämänhalusta ja kiinnostuksesta kaikkea uutta kohtaan. 

Tuon nuoruuden jälkeen olin noin 1,5 vuotta suhteessa, joka kariutui. Sen jälkeen löysin nykyisen mieheni, jonka kanssa avioliitto ja lapsia.

N34

Vierailija
5/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli olematon, vahingollinen isäsuhde. Minusta tuli ylisuorittaja, jolla kompensoin olematonta itseluottamusta. Työelämässä olen menestynyt, mutta kipuilen edelleen monella tavalla lapsuuden kiintymyssuhteen ongelmista. Nuorempana hain hyväksyntää miehiltä mm. seksuaalisuudella ja toisaalta ”rankaisin” pomottamalla. Edelleen minun on oltava parisuhteessa valppaana, vaikka pitkä avioliitto takana jo onkin. Lapsia taas koetan kannustaa/tukea/kehua varmaan liikaakin.

Vierailija
6/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli olematon, vahingollinen isäsuhde. Minusta tuli ylisuorittaja, jolla kompensoin olematonta itseluottamusta. Työelämässä olen menestynyt, mutta kipuilen edelleen monella tavalla lapsuuden kiintymyssuhteen ongelmista. Nuorempana hain hyväksyntää miehiltä mm. seksuaalisuudella ja toisaalta ”rankaisin” pomottamalla. Edelleen minun on oltava parisuhteessa valppaana, vaikka pitkä avioliitto takana jo onkin. Lapsia taas koetan kannustaa/tukea/kehua varmaan liikaakin.

Näin minullakin!

N35

Vierailija
7/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti isä ja lapsia narsistille eli kidutus jatkuu.

Vierailija
8/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isä, mutta hän ei ole välittänyt minusta koskaan. Vanhempani erosivat, kun olin nuori. Äitini on ollut aina tukenani. Se, että isä ei välitä, on aina ollut minulle vaikea asia.

Olen kuitenkin pärjännyt elämässä. Olen esimies asemassa, minulla on ihana iso perhe ja hyviä ystäviä.

Vierailija
9/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut traumaattinen isäsuhde ja koulukiusausta. Elämä on mennyt päin helvettiä. Olematon itsetunto, dissosiaatiohäiriö ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Niin, ei ole siis mennyt hyvin. Olen saanut onneksi miehen, mutta liittomme on ollut ongelmia täynnä. Mieheni on isäni vastakohta. Vaikea luottaa häneen, vaikka on ihana mies. Toisaalta rasittaa joskus, kun on niin kiltti ja rauhallinen... Mutta minulle maailman paras. <3 N34

Vierailija
10/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Minulla on järjetön auktoriteettikammo ja se tekee työelämässä pärjäämisestä aika hankalaa. Lisäksi minulla on isoja luottamusongelmia ihmissuhteissa.

Vierailija
11/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsuhteeni on todella huono. Usein haaveilen siitä, että isä vain kuolisi pois, jotta tämä vaikea ihmissuhde siirtyisi täysin menneisyyteen.

Vierailija
12/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Eikö mitää positiivisia tarinoita? :(

Vierailija
13/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita itse sellainen. Vaikeudet harvemmin vahvistavat.

Vierailija
14/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vaikeudet usein miten juuri vahvistaa, jos oikealla asenteella on liikkeellä

Vierailija
15/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vaikeudet usein miten juuri vahvistaa, jos oikealla asenteella on liikkeellä

Pölöpölö, täyttä tuubaa. Silloin ei vain ole kokenut mitään todella pahaa, jos siitä pelkällä oikealla asenteella on selvinnyt.

Vierailija
16/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mies enkä tiedä naisista tai huonoista isäsuhteista yhtään mitään, joten ehkä en osaa mitään fiksua ongelmastasi sanoa, paitsi että:

Olen orpo ja mulla on orpojen tyypilliset vahvat emotionaaliset ongelmat. Orvoista sanotaan usein että he voivat kyllä pärjätä työelämässä jos he oppivat toimimaan kuin robotit, automaattisesti ja tunteetta, vain järkeilevät kaikkea ja pitävät tunteet poissa päältä. Orvot eivät saa yrittää toimia kuin ihmiset koska silloin tulee tunteet peliin ja silloin tunne-elämän ongelmat aiheuttavat niin paljon vaikeuksia että mistään ei tule mitään, kaikki menee pieleen. Mun kokemus on tasan tuo.

Ehkä sama pätee suhun? Ehkä voit pärjätä työelämässä jos pidät siellä tunteet täysin syrjässä ja vain järkeilet kaiken kuin robotti. Ole työntekoautomaatti.

Mutta sitten muu elämä, siis rakkaus, onnellisuus, ihmissuhteet, jne? No, orvoilla ne eivät voi mennä hyvin, koska orvoilla ne tunne-elämän kivut vaikeuttavat katastrofaalisesti ihan kaikkea. Eli kaikessa orvon tulee olla robotti, koskaan elämänsä aikana orpo ei voi olla ihminen tai seuraus on pelkkää kärsimystä. Mutta ehkä sun tilanne ei ole niin paha. Ehkä sun ongelmat on vain sun isään liittyvät, eli miehiin liittyvät. Eli ehkä koskaan et voi olla rakastavassa toimivassa suhteessa miehen kanssa. Mutta ehkä voit saada elämääsi muuta hyvää, siis esim ystäviä ja mitälie muuta ihanaa mitä normaaleilla ihmisillä elämässään on.

Vierailija
17/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölöpölö, täyttä tuubaa. Silloin ei vain ole kokenut mitään todella pahaa, jos siitä pelkällä oikealla asenteella on selvinnyt.

No kyllä ne vaikeudet vahvistaa. Ihmisen kehittyy kivun kautta. Pelkkää pumpulia aina - siitä syntyy yleensä jotain narsismiin viittaavaa.

Vierailija
18/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jolla huono isäsuhde (vuosia jatkunutta henkistä ja fyysistä väkivaltaa sekä seksuaalista hyväksikäyttöä). Äitisuhdekaan ei ollut hyvä, mutta tästä kaikesta paskasta huolimatta isäsuhde läheisempi sillä äitini oli alkoholisti, joka ei ollut millään tavalla läsnä ja olin (olen edelleen) äidille vihainen siitä, että hän ei välittänyt tarpeeksi puuttua tilanteeseen.

Haluan kuitenkin kertoa, että minulla menee kaikesta huolimatta elämässä aikaslailla hyvin!! Jos teiniminälle olisin sanonut, että 15 vuoden päästä olen ihan ok ja elämä on ihan kivaa, en olisi ikinä uskonut. Minulla on vakituinen työ alalla, mistä pidän ja etenemismahdollisuuksia ja vaikka mitä. Toki se on vaatinut paljon työtä, vuosien työstöä terapiassa, raskaita masennusjaksoja, epävakaata käyttäytymistä nuorena ynnä muuta. Olen myös ollut todella onnekas, sillä olen löytänyt todellisen kultakimpale miehen, joka on täysi vastakohta isälleni ja osaa tukea minua silloin, jos minulla on välillä vaikeampaa.

Halusin vain sanoa tämän, että kyllä meillä isien kaltoinkohdelluillakin on toivoa! Tsemppiä teille, tiedän, mitä käytte läpi. Kyllä se elämä on elämisen arvoista vaikka juuri nyt ei tuntuisikaan siltä.

T. Elämä kantaa sittenkin

Vierailija
19/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne vaikeudet vahvistaa. Ihmisen kehittyy kivun kautta. Pelkkää pumpulia aina - siitä syntyy yleensä jotain narsismiin viittaavaa.

"Jollei se tapa, se todellakin hajottaa." - Haloo Helsinki

Et selvästikään tiedä traumoista yhtään mitään.

Vierailija
20/58 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli välinpitämätön alkoholisti isä jota sai lähinnä jatkuvasti hävetä ja pelätä. Minusta tuli omanarvontunnoton nainen joka ei voi uskoa että joku vilpittömästi pitäisi hänestä vaikka ulospäin olen menestynyt ja suosittu ja moni tavoittelee ystävyyttäni.