Onko teistä muista vaivaannuttavaa....
kun kylään saapuu vieraita (aikuisia, esim. pariskunta), jotka istuvat pöydässä ja vastailevat kysymyksiinne, mutta eivät itse aloita yhtään keskustelua?
Mieheni serkku ja hänen vaimonsa ovat juuri tällaisia. Oikein mukavia ihmisiä periaatteessa, rauhallisia ja ystävällisiä....mutta keskustelu heidän kanssaan on kuin suossa tarpoisi. Me kyselemme heidän tapahtumistaan, elämästään ym. ja he vastaavat. Ikinä he eivät kysy mitään itse tai tee aloitetta keskusteluun. Ilman meidän aktiivista panostamme istuisimme luultavasti hiljaa kahvikuppeihin tuijotellen.
Jätämme taukoja keskustelussa ja yritämme keskustella rauhallisesti, selvästi heille sopivalla tavalla, mutta he eivät kertakaikkiaan tee yhtään aloitetta.
Koko ilta meneekin sitten itselle pohtiessa, että mitäköhän sitä seuraavaksi kysyisi.
Outoa.
Kommentit (27)
Kasvattakaa mammat lapsistanne siis hyviä keskustelijoita, että he eivät sitten kärsisi " tuppisuu-syndroomasta" .
Minun mielestä se on moukkamaista kun jotkut puhuvat koko ajan itsestään eikä muut saa suunvuoroa ollenkaan.
Jos juttua täytyy lypsämällä lypsää niin silloin ihmiset varmaan on vähän eri aaltopituudella.
Ainakin itse koen niin että joidenkin ihmisten kanssa ei vaan löydy yhteistä keskusteltavaa, toisten kanssa taas juttu luistaa ihan eri tavalla.
Toki on kohteliasta kysyä toiseltakin kuulumisia. Luulisin että nämä ihmiset ovat vain ujoja eivätkä koe oloaan luontevaksi kahvipöydässä.
Ap:han puhui siitä, että he isäntäpariskuntana kysyvät jatkuvasti tuppisuu-vieraiden kuulumisia, mutta tuppisuuvieraat vain vastaavat ja jättävät jatkokysymykset tekemättä. Kukakohan se itsekäs on?
minä yritän välttää kaikki vierailut ei niin tuttujen luona,menen aina ihan lukkoon ja ajatukset karkaa enkä saa suutani auki ollenkaan..todella kiusallista!vaikutan varmaan muiden mielestä tylyltä,mutta en voi sille mitään,enkä tarkoituksella ole sellainen..
mutta kun sitä sanottavaa ei ole!
16
Välillä keksin jonkun tekosyyn puhelun lopettamiselle. Onneksi tämä yksi on lopettanut soittelut, välillä soitti useita kertoja viikossa.