Palstan negatiivisuus
Mistä kaikki tämä viha ja negatiivisuus juontaa juurensa, vai ovatko suomalaiset vain näin negatiivista kansaa?
Milloin kommentoidaan ihmisten ulkonäköä tai pohditaan toisten sinkkuutta. Miksette aloittaisi uutta mieleistä harrastusta tai viettäisi enemmän aikaa ulkona? Palstan kun avaa, niin kommenteista ja aloituksista oikein huokuu paha olo.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vitsi piilee siinä, että ihmiet haluavat lukea noita negaviestejä, mollaamisia, arvosteluja, ilkeitä sanoja sun muuta suoltamista.
Ja tottahan se on.
Mielenkiintoista on ottaa kantaa just siihen viestiin, jossa on paljon tarttumapintaa: asioita joita voi itsekin haukkua tai sitten asioita joita toiset alkaa puolustumaan tuosta negaviestitstä.
Mitä iloa ja keskusteltavaa on, jos jokainen vain kertoilisi miten kiva päivä, kiva kun aurinko paistaa, kiva käydä uimassa ja muuta semmosta.
Keskustelupalstat ovat keskusteluja ja joskus myös vertaistukea varten.
Sitäpaitsi, täällä käyminen ja viestien lukeminen on vapaaehtoista. Jos palsta ei miellytä, mitä stailkelet täällä.
Siirry niille palsoille, joka miellyttää.
Olen varma että aurinko paistaa sinulle huomenna. Mikä viehättävä tarkkanäköinen luonne sinulla onkaan, tuon eteen on täytynyt myös nähdä paljon vaivaa. Hyvää kesää sinulle ja olkoon vuodet suotuisia jatkossakin. T:salainen ihailija
Voi että on ihana ilta.
Ja aamu on vielä parempi, ja päivällä kaikki nousee huippuunsa.
Elämä on täynnä ihanuutta, elämään ei mahdu mitään muuta,kuin pelkkää posituuvisuutta ja ihanuutta!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on joku tynnyrissa kasvanut, jolla ei ole käsitystä elämänmenosta ja elämän realiteeteista.
Itsellä aika rankka tausta. Olen saanut osakseni väkivaltaa sen kaikissa muodoissa. Lisäksi olen ollut masentunut yli 10 vuotta. Ei elämän nurjien puolien tunnustaminen tarkoita, että tarvitsisi kylvää negatiivisuutta ja keksiä joka asiasta valitettavaa. Päin vastoin, kun on nähnyt aidosti ihmisten ja elämän pimeän puolen, ei jaksa enää pienestä ja turhasta valittamista.
-ap
Tänään kukaan ei syö vanukkaita, mutta jos syö, niin ostetaan uusia aina yksi enemmän!
Suomessa on vaikea olla positiivinen. Koita kestää kaikki kateelliset ja varoa ettei yksikään väärä näe mistä saa hymyn huulille. Kukka kun on laitonta ja sehän ei suomalaiselle sovi että on onnellinen ja vielä nauraa.
Orjille ja lampaille riittää alkoholi ja senkin käyttöä pitää rajoittaa. Ei mitään parempaa rahvaalle. Synkkää ja ikävää... lumihanki poliisi ja viimeinen erhe. Jee kuinka suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Olimme sunnuntaina lähiomaisen hautajissa.
Silti nyt hyppelemme iloisamme, kuin peipposet, vailla surun häivää ja ikävää.
Eihän elämässä muu ole tärkeää kuin ilo ja positiivisuus, vaikka syddän tukehtuisi ikävään ja suruun.
Suru on hieman eri asia kuin esimerkiksi muiden haukkuminen ja arvostelu. Negatiiviset tunteet ovat sallittuja, mutta palstan koulukiusaaja- mentalitettia en ymmärrä. Haukutaan muita jotta tunnettaisiin oma olo paremmaksi.
Olen kyllä aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Palasin juuri lomamatkalta läheisteni kanssa. Viisi päivää ihanaa rentoutumista, hyvää ruokaa, laiskottelua, saunomista, uintia, nähtävyyksiä, juttelua, seurapelejä, naurua, EI NETTIÄ.
Nyt olen pari tuntia ollut AV:llä ja taas yhtä ahdistunut kuin ennen matkaa.
Minäpä kerron teille onnellisen elämän salaisuuden. Se on se, että lakkaa haluamasta asioita. Haluamiseen liittyy aina tietty tyytymättömyys nykytilaan. Kun et halua mitään, olet onnellinen!
Kaikille tämä palsta ei sitten vaan sovi. Minusta tämä on hyvä paikka purkaa kaikkia mahdollisia mielipiteitä. Niin positiivisia kuin negatiivisiakin. Suurimman osan ajasta kuitenkin täytyy pitää positiivista mieltä, töissä, lasten kanssa, ulkona liikkuessa jne. Hyvä olla joku paikka, jossa voi näyttää synkänkin puolensa. Emme ole täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron teille onnellisen elämän salaisuuden. Se on se, että lakkaa haluamasta asioita. Haluamiseen liittyy aina tietty tyytymättömyys nykytilaan. Kun et halua mitään, olet onnellinen!
Aika hyvä pointti. Toisaalta olen ajatellut, että kehittyminenkin tuo mielihyvää. Kehitys loppuu tyytyväisyyteen. Vaikeita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä salaisuus on kiitollisuus. Saa (ja pitää) olla tavoitteita ja toiveita tulevaisuudesta, mutta kun on kiitollinen hyvistä asioista voi myös nauttia nykyhetkestä "jämähtämättä" paikoilleen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä salaisuus on kiitollisuus. Saa (ja pitää) olla tavoitteita ja toiveita tulevaisuudesta, mutta kun on kiitollinen hyvistä asioista voi myös nauttia nykyhetkestä "jämähtämättä" paikoilleen.
-ap
Kiitollisuuteen liittyy vaan se kysymys, että kenelle on kiitollinen? Jumalalle? Elämälle? Sattumalle? Minusta näin ateistina hieman absurdia, mutta jos se tekee sinulle hyvän olon, ole vain kiitollinen! 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä pointti. Toisaalta olen ajatellut, että kehittyminenkin tuo mielihyvää. Kehitys loppuu tyytyväisyyteen. Vaikeita asioita.
Miksi kehitys loppuu tyytyväisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet tyytyväinen tiettyyn tasoon tai asiaan, et halua enää kehittää sitä. Tai ainakaan ei ole paljoa motivaatiota kehittyä. Siksi menestyjät ovatkin ehkä usein perustyytymättömiä, koska he haluavat aina vaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet tyytyväinen tiettyyn tasoon tai asiaan, et halua enää kehittää sitä. Tai ainakaan ei ole paljoa motivaatiota kehittyä. Siksi menestyjät ovatkin ehkä usein perustyytymättömiä, koska he haluavat aina vaan eteenpäin.
Sitten voi miettiä että mikä pointti menestymisessä on jos se ei kuitenkaan tuo onnellisuutta/tyytyväisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi miettiä että mikä pointti menestymisessä on jos se ei kuitenkaan tuo onnellisuutta/tyytyväisyyttä.
Jossain vaiheessa on hyvä pysähtyä ja miettiä kuinka hyvin asiat jo ovat, ettei elämä ole pelkkää suorittamista.
Aika negatiivista palautetta annoit itsekin. Siunausta
Tyrant kirjoitti:
Ihana viileaä leuto tuuli hyväilee ihoani, minulla on hyvä olla, toivottavasti kaiklla muillakin.
Jaa, lämmin tuuli kun hyväileekin mun pilluhuulia. Aika jees. Ei ole ollenkaan negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kiitollisuuteen liittyy vaan se kysymys, että kenelle on kiitollinen? Jumalalle? Elämälle? Sattumalle? Minusta näin ateistina hieman absurdia, mutta jos se tekee sinulle hyvän olon, ole vain kiitollinen! 😊
Miksi et ateistina vois olla elämälle kiitollinen?? Minä ainakin olen ja olen kiitollinen myös ystävistäni ja ajasta missä elän. Voisin elää paljon huonommasdikan ajassa, tai ajassa jossa ei voi olla kiitollinen elämästä koska on ateisti.
Minäkin olin äitini uurnan laskussa lauantaina, mutta olen onnellinen, että hän pääsi pois koska oli jo vanha ja sairas. Elämä jatkuu ja meillä on onneksi mahdollisuus nauttia siitä.