Kerro ruokavaliomuutoksestasi tai muusta, joka tehosi vaihdevuosioireisiin
Oletko sinä henkkoht saanut hankalat vaihevuosioireesi kuriin ilman lääkkeitä/hormoneja, elämäntapamuutoksella, esim ruokavaliolla tai muulla? Kerro!
Kommentit (12)
Jättää ne huonot hiilarit pois ja syö kunnolla vihanneksia, protskuja ja hyviä rasvoja.
Mikään muu ei auttanut kuin Estrofem-hormoni. Kohtu on poistettu aikaisemmin. En voinut nukkua ja sydän löi miten sattui, nivelkipuja luultiin reumaksi ja sain jo lääkkeetkin. Vain hormoni auttoi, nyt nukun, sydän on rauhallinen, en hikoile ja niveliä ei särje. Myös virtsavaivat jäivät pois, koska limakalvot pysyvät kunnossa. Luulin minäkin pärjääväni liikunnan ja luontaistuotteiden kanssa. Katin kontit! Olen syönyt nyt 15 vuotta hormonia ja syön lopun elämääni. Jos jätän pois, vaivat palaavat heti.
Ruoka on auttanut vaihdevuosiin. Nehän ei ole mikään sairaus.
Eniten auttoi kun työterveyslääkäri totesi, että valtavan vuodon jälkeen voi suoraan alkaa syödä rautalääkettä ilman mittauksia. Apteekista saa lääkkeen ilman reseptiä.
Minulle kuumat aallot olivat pikku juttu, mutta runsaat kuukautiset tekivät elämän raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu ei auttanut kuin Estrofem-hormoni. Kohtu on poistettu aikaisemmin. En voinut nukkua ja sydän löi miten sattui, nivelkipuja luultiin reumaksi ja sain jo lääkkeetkin. Vain hormoni auttoi, nyt nukun, sydän on rauhallinen, en hikoile ja niveliä ei särje. Myös virtsavaivat jäivät pois, koska limakalvot pysyvät kunnossa. Luulin minäkin pärjääväni liikunnan ja luontaistuotteiden kanssa. Katin kontit! Olen syönyt nyt 15 vuotta hormonia ja syön lopun elämääni. Jos jätän pois, vaivat palaavat heti.
Eihän mitkään luontaistuotteet autakaan, vaan ruoka.
Hikoiluttaa paljon vähemmän, kun jätti kahvin, alkoholin ja sokerin pois.
Vierailija kirjoitti:
Eikä hormoni ole lääke, vaan se jatkaa kehon hormonitoimintaa sellaisena kuin se on ollut lähes neljäkymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä: Ruokavaliossa ei ollut parannettavaa, olen aina syönyt kevyttä kasvispainotteista sekaruokaa ja alkoholia tai tupakkaa en käytä ollenkaan. Kahvia juon, mutta sehän on terveysjuoma maltillisesti käytettynä, minullakin auttaa keuhkojen toimintaan astmassa. Normaalipainoinen olen aina ollut. Yöllä ja päivällä hikoilin niin, että oli pakko vaihtaa vaatteita öisin ja myös töissä kesken päivän. Mieliala pysyi tasaisena: aina vihaisena! Nyt elän taas normaalia elämää, kiitos Estrofemin ja Ovestin-voiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä: Ruokavaliossa ei ollut parannettavaa, olen aina syönyt kevyttä kasvispainotteista sekaruokaa ja alkoholia tai tupakkaa en käytä ollenkaan. Kahvia juon, mutta sehän on terveysjuoma maltillisesti käytettynä, minullakin auttaa keuhkojen toimintaan astmassa. Normaalipainoinen olen aina ollut. Yöllä ja päivällä hikoilin niin, että oli pakko vaihtaa vaatteita öisin ja myös töissä kesken päivän. Mieliala pysyi tasaisena: aina vihaisena! Nyt elän taas normaalia elämää, kiitos Estrofemin ja Ovestin-voiteen.
Kahvi ei sovi yhtään mihinkään hormonitoimintaan.
Salvia kuulemma auttaa.