Pridehan on täysin vain kaupallista markkinointia!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006159511.html
Helsinki Priden yrityssponsorointi kasvoi räjähdysmäisesti parissa vuodessa
Helsinki Priden yhteistyökumppaneihin lukeutuu 46 yritystä tai muuta toimijaa.
Eli millä tavalla tämä on jotain rohkeaa kapinointia, kun kyseessä on täysin mainstream markkinointitapahtuma?
Kommentit (8)
Minkä kiven alta näitä tolloja sikiää? Koko 2000-luku ollaan puhuttu pinkistä rahasta ja priden kaupallistumisesta. Moni lgbt-ihminen jättäytynyt jo vuosia sitten pois koko touhusta.
Oletpas terävän havainnon tehnyt! Kuinka monta vuotta kesti huomata tämä?
miksi kaupunki osallistuu tuohon? Poliittinen tapahtuma joten kaupunki voisi pysyä sivussa ja jättää tuon yksityisille.
En tiedä, en osallistu näihin, mutta käsitykseni on kulkueiden luonteesta, että ovat eräänlaista huumetta kansalle ja pään kääntäminen pois todellisista yhteiskunnallisista ongelmista ja kysymyksistä. Karkkia ja yksisarvisia ja sateenkaaria, ettei pääsisi liikaa miettimään mihin maailma on menossa (työttömyys tai vanhukset, sairaat, lapset). Kysymys on marginaaliryhmistä, kun oikeasti isot kansanosat kärsivät oikeista ongelmista.
Tärkeä kertoa että rasseilla ei ole tilaa. Jos tätä ei kerrota rasseja voi pesiytyä yhtiöihin ja pilata ne sisältä. Menestyvällä yrityksellä ei ole varaa tähän.
Parasta koko kulkueessa on sen vilpitön kaupallisuus! Haluamme lisää markkinahurlumheita!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en osallistu näihin, mutta käsitykseni on kulkueiden luonteesta, että ovat eräänlaista huumetta kansalle ja pään kääntäminen pois todellisista yhteiskunnallisista ongelmista ja kysymyksistä. Karkkia ja yksisarvisia ja sateenkaaria, ettei pääsisi liikaa miettimään mihin maailma on menossa (työttömyys tai vanhukset, sairaat, lapset). Kysymys on marginaaliryhmistä, kun oikeasti isot kansanosat kärsivät oikeista ongelmista.
Pridettäjät luulevat että näitä asioita voidaan hoitaa yhtaikaa, eivätkä suostu tunnustamaan että huomio todella on pois suurista ongelmista. Työttömien ja sairaiden puolustaminen kun ei merkitse moraalipisteitä kavereiden silmissä.
"Helsinki Pride -yhteisön toiminnanjohtaja Horsma kritisoi, että pelkästään esimerkiksi viestintätalojen ja somevaikuttajien kanssa kampanjoivat tahot eivät halua tukea itse tapahtumaa taloudellisesti"
Eli ongelma on siinä, ettei saada tarpeeksi rahaa?
Miten tämä vaikuttaa enemmän bisnekseltä kuin miltään muulta?