Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään ollut pitkään (kuukausia) nenä aivan tukossa? Mistä johtui, auttoiko mikään?

Vierailija
01.07.2019 |

Ongelma siis se että molemma sieraimet yöllä tukossa yhtä aikaa ja mikään muu kuin avaava (nasolin) ei niitä avaa. Lääkristä sain kortisonisuihkeen, ei auta ongelmaan vaikka on jatkuvassa käytössä. Lisäksi, olen kokeillut allergialääkettä, ei aita. En osaa hengittää suun kautta ja monta kertaa yössä herään kamalan tukehtumistunteeseen. Sen jälkeen pakko laittaa avaavaa, vaikka tiedän että sen kroonistunut käyttö pahentaa asiaa.
Olen kokeillut myös ilmankostuttimen, silputun sipulin, vicks voiteen, nenäkannun, ei juuri helpotusta, edelleen menee sieraimet tukkoon.

Voiko olla joku sinuiitti? Ongelma ollut jostain helmikuusta asti. Allergiat katsottu, vain kissa ja pujo allergiat (ei ole lemmikkejä). Entä nenän sarkoidoosi? Eli joku kasvain?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa kunnes muutin uuteen kotiin. Nenä aukesi ja kuulin että vanhassa vuokra-asunnossani alkoi remppa kylpyhuoneen kosteusvaurion takia.

Ap, käytätkö hajusteita? (Shampoo, kosteusvoiteet, pyykinpesukone, hiuslakat, dödö...) vaihda hajusteettomiin ja katso auttaako.

Vierailija
22/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jopa uusissa taloissa voi olla hometta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta vähksi aikaa pullan mussutus jopa tuloksia alle kk  minulla tosin meni 3 kk ennenkuin pääsin nenän tukkoisuudesta eroon

onko sinulla valkoisia näppyjä käsivarsissa?

lentääkö räkä kahitauolta kun vedät munkkikahveet

Vierailija
24/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo, joku home tai muu allergia selviää helposti testillä.

Polyypitkin näkyy jos nenään kurkistaa.

Ei kumpikaan selitä miksi sieraimet ovat tukossa vain yöisin.

Vierailija
25/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo testata johtuuko lakanoista tms. Sen kun vaan ostaa ilmapatjan ja uudet lakanat ja nukkuu toisessa huoneessa. Varmaan viikon parin verran olisi hyvä siltä varalta ettei muutos tule heti.

Vierailija
26/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heitin lähes kaikki viherkasvit sisätiloista menemään, tyräkki (paha poika), yucca -palmut yms olivat eniten allergisoivia. Allergia oli käytännössä tuota, että oli nenä joko tukossa kokoaika tai sitten aamut alkoivat rään niistämisellä ja sitähän tuli..

Samoin hommasin ilmanpuhdistimen missä on aktiivihiili - ja Hepasuodattimet.

Nyt ei tarvitse niistää räkää ja ilma kulkee.

Vierailija
27/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syy työpaikan sisäilmaongelmassa. Kortisonisuihke auttaa.

Vierailija
28/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nenäkuorikko (turbinate) leikkaus tai rf käsittely voi olla se mikä parhaiten auttaa. Tai septoplastia. 

Nenähengitysharjoitukset (pranayama, varsinkin se alternate nostril breathing, oxygen advantage kirja) voivat auttaa. Minua auttoivat jotenkuten, ei kuitenkaan täysin ratkaissut asiaa.

Kokeile kverilla/kversetiini/quercetin lisäravinnetta.

Oxymetasoliini auttaa hyvin mutta saa vaan käyttää viikon verran.

Ongelmalle kannattaa tehdä jotain. Voi tulla neurologisia ongelmia (masennusta adhd ym) jos jättää hoitamatta.

Ja joku idiootti meni alapeukuttamaan. ei hyvää päivää.

Jo 3 kpl idioottia ollut alapeukuttamassa. Eli siis minulla on sama ongelma ja olen kokeillut ihan kaikkea ja käynyt viiden erikoislääkärin luona. Nuo jutut ovat mitä kerron ovat auttaneet mutta jos täysin haluaisin eroon ongelmasta niin se on turbinoplastia plus septoplastia. Vähän epäilyttää mennä kun on sellainen empty nose syndrome vaara siinä. Googlamalla saa tietoa jos tuo kiinnostaa.

Jos saa viestiinsä pelkkiä alapeukkuja, niin syy ei yleensä ole se, että kaikki peukuttajat olisivat "idiootteja".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän